מספר חודשים לאחר שהשיק בשוק הסיני את MG4 החדשה, דור שני לדגם, MG חושפת כעת את הדגם עם סוללת מצב מוצק למחצה. זו סוללה מפיתוח עצמי של SIAC (בשיתוף חברה נוספת) והשילוב ב- MG4 זו הפעם הראשונה שסוללה בטכנולוגיה זו מוצעת ברכב עממי.
למרות השם, סוללות מצב מוצק למחצה הן מוצר שונה לחלוטין מסוללות מצב מוצק, שעדיין לא הפכו למוצר המוני. בשלב הנוכחי סוללות מצב מוצק למחצה הן סוג של אלטרנטיבה לסוללות LFP שכמו אלו הן מציעות אורך חיים (מחזורי טעינה) גדול יותר מסוללות NMC, הן זולות יותר לייצור, הן בטוחות יותר ואדישות יותר לטעינה ל-100%.
אם הכל כל כך דומה אז מדוע צריך בכלל סוללות מצב מוצק למחצה כאשר כבר יש לנו סוללות LFP? החיסרון המשמעותי ביותר של סוללות LFP הוא בכל הקשור לנהיגת חורף, לא זה הישראלי שרק מתחפש לחורף אלא חורף אמיתי עם טמפרטורת מתחת לאפס. בטמפרטורת נמוכות סוללות LFP סובלות מקצב טעינה נמוך מאוד ומירידה משמעותית בקיבולת, אז אמנם יש לסוללה מערכת בקרת טמפרטורה שמסוגלת לחמם את התאים, אך בסופו של דבר זה לא אידיאלי וגורם לבזבוז אנרגיה משמעותי - קיצור טווח.
כאן נכנס היתרון של סוללות מצב מוצק למחצה, יש להן את כל התכונות הטובות של סוללות LFP יחד עם תפקוד טוב יותר משמעותית במזג אוויר קר. השילוב הזה יאפשר לשווק רכבים חשמליים עממיים במחיר נגיש גם באזורים הסובלים ממזג אוויר קר, צפון סין לדוגמה.
ב- MG4 החדשה הותקנה סוללת SSSB בקיבולת של 54kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-530 ק"מ בתקן CLTC הסיני, אלו נתונים זהים לנתונים של ה- LFP של הדגם, אותה הקיבולת ואותו הטווח. למעט הסוללה השונה כל השאר זהה כמובן, כולל מנוע חשמלי קדמי בהספק של 163 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ.
מתי נפגוש את MG4 החדשה בישראל? את זה אנחנו לא יודעים לומר לכם עדיין, מה שבטוח הוא שממש בקרוב נפגוש כאן את הקרוסאובר החשמלי MG S5 המתחרה מול BYD אטו 3, ג'ילי EX5 ועוד.





