NAMX מכונית מימן עם מיכלים נשלפים
NAMX מכונית מימן עם מיכלים נשלפים.
NAMX מכונית מימן עם מיכלים נשלפים
NAMX מכונית מימן עם מיכלים נשלפים.

משאיות חשמליות על בסיס מימן הן כבר עובדה קיימת וכנראה שזו תצורת ההנעה האידיאלית לרכב כבד עם אפס פליטת מזהמים, אך בכל הקשור לרכבי נוסעים בשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים לומר מה העתיד של רכבים חשמליים מבוססי מימן. 

 

פיתוח תא דלק מימני דורש ידע ומשאבים רבים לכן זה מפתיע שחברת הזנק חדשה ולא מוכרת בשם NAMX חושפת קונספט לרכב חשמלי מבוסס תא דלק מימני ולא על בסיס סוללות שהן הרבה יותר קלות ליישום. לא רק זה, החברה מציגה עם הקונספט שלה, בעיצוב מרהיב של סדנת פינינפארינה, רעיון ייחודי של מיכלי מימן נשלפים כך שהרכב מצויד במיכל אחד קבוע עם האפשרות להתקין עד שש קפסולות מימן נשלפות בהתאם לטווח הרצוי. 

 

NAMX מיכלי מימן נשלפים
מיכלי מימן נשלפים.

לפי החברה השילוב הזה יאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-800 ק"מ ובכוונת החברה לפתח רשת להפצת קפסולות המימן. לא ממש ברור איזו בעיה החברה מנסה לפתור באמצעות הרעיון הזה, שכן, לדוגמה, לדור הנוכחי של טויוטה מיראי יש 3 מיכלי מימן קבועים המאפשרים לדגם טווח נסיעה מספק של כ-650 ק"מ ותדלוק של המיכלים האלו אורך לא יותר מ-5 דקות. למיכלי המימן יש חיסרון בנפח הגדול יחסית שהם גונבים מחלל רצפת הרכב וחלל תא הנוסעים, גם בשל הצורך להגן עליהם במקרה של תאונה, אך זה כבר נושא אחר שקפסולות לא באות לפתור, כנראה. 

 

אם הרכב הזה יגיע לכדי ייצור זה יקרה רק בשנת 2025 ואז הוא ישווק עם שתי יחידות הנעה, אחת עם הנעה אחורית בהספק של 300 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ואחת כפולה בדגם GTH בהספק של 550 כ"ס ונתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות. 

 

NAMX
NAMX.

אחד החסרונות של תא דלק זה כושר ייצור מוגבל יחסית של חשמל, דבר המגביל בהתאם את ההספק המרבי שניתן להפיק מהמנועים החשמליים. תא דלק מודרני לרכב כבד, לדוגמה, בעל כושר ייצור חשמל בהספק של כ- 200kW כלומר כ-268 כ"ס, הדגם של NAMX מציג נתונים גבוהים יותר באופן משמעותי ולכן או שהחברה מסוגלת לייצר תא דלק בהספק יוצא דופן או שהדגם עושה שימוש בסוללה גדולה יחסית המאפשרת, לזמן קצוב, לקבל את אותם נתוני הספק ובשאר הזמן ההספק נמוך יותר. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 23

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מציאות מדומה ?? · 20/05/2022
    לא מציאותי המציאותי 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    המציאותי · 20/05/2022
    מימן יסוד שקיים בטבע ללא הגבלה !!!!
    התהליך עצמו אינו מזהם כלל וגם הפליטה שלו ללא זיהום כלל !!! מה שהיצרנים והתעשיינים הגדולים הבינו , שאיכות הסביבה חשובה יותר מהכל , הרבה יותר חשוב 
    ולכן כולם ללא יוצא מהכלל נרתמו לעניין והטילו על טויוטה וממשלת יפן למצוא פתרונות ייעודיים להובלה ואחסנה של מימן נוזלי ...
    ברגע שהעניין יהיה בר קיימא 
    לא יהיו יותר רכבים חשמליים / בנזין או סולר 
    החלטה מוגמרת וסופית !!! שהתקבלה פה אחד אצל מנהיגי עולם .
    אתם לא חייבים להאמין או לנסות לדעת 
    העולם שלנו גוסס ....
    נקודת האל חזור הוא סדר גודל 30-35 שנים שבו ניתן לתקן את הנזקים האדירים שהאנושות הסבה לכדור הארץ ........
    אם לא נתעורר בזמן , כבר לא נתעורר כלל 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    שי ניצן · 19/05/2022
    גיבוב של שטויות, המימן משמש להנעה ישירה של מנוע הרכב בדיוק כמו בנזין בסגנון תא הבעירה, רק שהפליטה של הרכב מהאגזוז הוא מים ולא חומרים רעילים, והניצולת של דלק המימן קרובה ל 80-90 אחוז בניגוד לבנזין שהניצולת שלו אולי מגיעה ל 40-50 אחוז.
    מה קשור מכונית חשמלית למימן?
    רוב המגיבים פה לא מבינים בשיט ומקשקשים עצמם לדעת.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יגאל כהן · 15/05/2022
    מימן = דלק העתיד. היסוד הנפוץ בעולם. כולכם מחרטטים כאילו אתם מדענים שיודעים, כולכם פנסל-פושר בלי ידיעות בגרוש. יותר לקרוא פחות לכתוב.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אבייתר · 15/05/2022
      בגלל שאין לך סימוכין, ובגלל שהטכנולוגיה שמתקדמת כל פעם, כשקוראים בכתבות. 
      אני מאמין לך (אולי לא 10 שנים, אולי לא 5 דקות, אולי לא 2 מ' ק"מ נסועה. אבל פחות או יותר).
    • This commment is unpublished.
      avatar
      בן · 15/05/2022
      סוללה מוצקה בעוד 10 שנים, טעינה 5 דקות, נסועה של לפחות 2 מיליון ק"מ. 
      איזה מדען צריך להתעסק עם מימן, ועוד נוזלי ? מה זה ניסוי פיזיקאלי מתקדם ?!?!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      נירית · 15/05/2022
      הדבר האחרון שמדינות נכשלות ומטומטמות צריכות, זה אלפי משאיות עם מכלי ענק של מימן נוזלי מסתובבות. 
      כמו ארה"ב, ישראל, דרום אפריקה, ועוד 130 כאלו. 
      מדינה מסודרת, זה איכשהו קצת טיפה מסתדר, אולי.  
    • This commment is unpublished.
      avatar
      לא רוצים · 15/05/2022
      שאלה לד"ר פרופסור יגאל כהן החכם באדם:  
      יש תופעת טבע שגזים נספגים במתכת, גילו והבינו לפני כ140 שנים. 


      המציאו קסטת סרט מתכת מדויקת (זולה ועוד ועוד...), שגז מימן נספג בה. 
      3 ק"ג של קסטה = בערך 36 ק"מ נסועה. ניתן למחזור ב100% , קל ,מהר . נטענת בקיוסק בתחנה. 
      (לוקחים מוכנות מחזירים ריקות)  .
      המימן הגז נספג, וגם משתחרר מסרט המתכת באמצעות לייזר קל הספק (5W). 
      11 קסטות כאלו נשלפות לרכב.  5 דקות עבודה. מעניין למה הענקיות לא משקיעות בטכנולוגיה זו. 
      כי אחסון מימן בגז (למרות נפח עצום)  ניתן לעשות ב1001 דרכים. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אתה לא חכם גדול · 15/05/2022
      נפוץ נפוץ , כמו מים ואוויר. למה לא משקיעים בו ים של כסף? דווקא משקיעים בסוללות ים ... אוקיינוס של כסף ?
      למה לא דלק על מים? על אוויר? תחשוב שניה למה לא מימן. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יש את זה. · 15/05/2022
    פתרון לטעינת רכב כבד המונע רק על סוללות : 
    כמה פתחי טעינה עם כבלים, בעמדת רכב כבד.
     
    מצבור הסוללות מחולקות ל4 , ובמקביל מטעינים ב4 כבלים. 

    יש את זה כבר בניסוי. 15 דקות יש לכם 500 ק"מ 
    טעינת הספק 900v , סוללות חצי מוצקות
    • This commment is unpublished.
      avatar
      אם כבר.. · 15/05/2022
      טעינת מתח 900V. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      כן לא שחור לבן · 15/05/2022
      הסוללות הן בטור ולא במקביל. (ולכן שמתח יורד 
      עקב שימוש, ההספק יורד). 
      אם זה נכון,  חלוקת 4 תאים , תתכן רק עם ניתוק 
      אלקטרוני של החיבור הטורי ע"י מוטורינו,  בגלל מתח  גבוה . זה עוד ציוד ועוד משקל ( קטן) , ועוד דבר  שיתקלקל.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    טכניקה · 15/05/2022
    4 מכלולים במימן: מימן עצמו , תא דלק , סוללה , מנוע  חשמלי. 





    אפשר לדלג על מיכל מימן ותא דלק. ואז יש לכם 
    רכב על סוללה, עם 2 מכלולים : סוללה ומנוע חשמלי. 



    לא ככה ??
    • This commment is unpublished.
      avatar
      קוקו · 15/05/2022
      בגלל הסוללה הזו , שהיא מוגבלת , מצויין בכתבה על  פיק רגעי של הספק מקסימלי במשאית !!!! 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אין מימן !! · 15/05/2022
    עד 2030 השקעות בסוללה 3.5 טריליון דולר !! 
    עד 2030 השקעות במימן 400 מיליארד דולר !! 





    מימן זה נישה של קומץ מדינות ( וגם בציי הרכב עד 50%). 
    לדוגמה יפן. 




    מימן זו נישה גם לרכב כבד ( נניח עד 20%) , במדינות 
    שממש רוצות לאמץ טכנולוגיה זו. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    בוגי ווגי · 15/05/2022
    מימן הוא בהחלט לא העתיד בישראל, בגלל פוטנציאל טרור 
    גבוה מאוד !!!
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מימן זה לא העתיד · 15/05/2022
    למה לבזבז חשמל להפקה של מימן בלחץ ?!?!  שאחר כך הוא מזין  סוללה ?!?!?!? טימטום כזה גם במשאיות לא מתקבל !!!! 

    נותנים חשמל ישר לסוללה בכלי רכב מהרשת, 
    והיא ישר מזינה מנוע,  הכי פשוט. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      מקלות בגלגלים · 15/05/2022
      נותנים מקלות בגלגלים --> בנק סוללות 
      תת קרקעי בתחנת טעינה , שהבנק מקבל מתח נמוך 
      24/7 . והוא מוציא מתח גבוה ל400 רכבים 
      ביממה !!!! בנק סוללות עם מתכות נוזליות !!! 
      זול מאוד !!! (החפירה הראשונית יקרה). 
      צוותים של MIT כבר 3 שנים בניסוי הזה של  
      בנק סוללות עם מתכת נוזלית , במדבר בארה"ב. 
      וזה מצליח להם מעבר למצופה.  
      התעשייה יודעת, ולא ממהרת לאמץ. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    הבנתם ??!!! · 15/05/2022
    אתם הבנתם את זה ?!!!  
    מימן צריך מיכל לחץ או מיכלים. שמזינים סוללה. 
    מה מו מי הסוללה, זו שאלה ... ואחר כך הסוללה מזינה  
    תא דלק, שהוא מזין מנוע חשמלי.  
    סרבול כזה רק ברכב גדול וארוך שאפשר לדחוף בתוכו 
    את המערכת המסורבלת הזו. 
    ולכן סוללה מוצקה זה העתיד לרכב פרטי/ עד 5 מטר. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      הבנת את זה קרוזו · 16/05/2022
      נראה לי שאתה לא הבנת כלום...
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ככה זה עובד · 15/05/2022
      מימן נוזלי בלחץ ,מזין תא דלק ,מזיו סוללה מזינה מנוע.