HiPhi Z החשמלית
HiPhi Z - הציגה את ביצועי החורף הטובים במבחן.
HiPhi Z החשמלית
HiPhi Z - הציגה את ביצועי החורף הטובים במבחן.

דבר ידוע הוא כי קיבולת הסוללה יורדת משמעותית בטמפרטורות הנמוכות של החורף, פחות זה הישראלי ויותר זה של צפון אירופה, וזו הסיבה שברכב חשמלי מודרני נוכל למצוא מערכת בקרת טמפרטורה אקטיבית לסוללה עם חימום/קירור של הסוללה כדי שזו תפעל בטווח אידיאלי של טמפרטורות. כאן כמובן נמצא האתגר של יצרני הרכב בתכנון המערכת, איזון ההרכב הכימי של הסוללה ועוד וכפי שמבחן החורף שבוצע בנורווגיה מציג, יש כאלו שעושים את זה טוב יותר ויש כאלו שפחות עד לרמה בה הטווח בחורף התקצר בכ-30% לעומת הטווח המוצהר. 

 

את מבחן החורף למגוון רחב של רכבים חשמליים ערך מגזין הרכב הנורווגי motor, יחד עם התאחדות נהגי הרכב הנורווגית. המבחן נערך בטווח טמפרטורות של 1- מעלות בתחילת המבחן ועד ל- 10- מעלות בסיומו. רק מכונית אחת בלבד, HiPhi Z הסינית, סיימה את המבחן עם טווח שהיה קצר בפחות מ-10% מטווח הנסיעה המוצהר, ב.מ.וו i5 החדשה שבמקום השני כבר רשמה נתון של 12% מתחת לטווח המוצהר. 

מסירות רכב חשמלי

דגם טווח WLTP (ק"מ) טווח מבחן (ק"מ) הפרש
HiPhi Z 555 522 5.9%-
ב.מ.וו i5 eDrive 40 505 444 12.2%-
לוטוס Eletre S 530 465 12.3%-
קיה EV9 505 442 12.5%-
אקספנג G9 Performance 520 452 13.1%-
ניאו EL6 529 456 13.8%-
ניאו ET5 טורינג 560 481 14%-
מרצדס EQE SUV 350 4MATIC 491 399 18.7%-
BYD Dolphin 427 339 20.6%-
פורד F-150 Lightning 429 337 21.4%-
אודי Q8 e-tron 55 S Line Plus 533 411 22.8%-
MG4 Extended Range 520 400 23.2%-
יונדאי איוניק 6 (RWD) 614 468 23.8%-
יונדאי קונה 454 341 24.8%-
ניסאן Ariya 4WD 498 369 25.8%-
פיג'ו e-308 סטיישן 409 297 27.4%-
ג'יפ אוונג'ר 395 286 27.6%-
אופל אסטרה סטיישן 413 296 28.3%-
פולקסווגן ID.7 Pro 583 414 29%-
טסלה מודל 3 LR 3 629 441 29.9%-
פולסטאר 2 LR 614 430 30%-
וולוו C40 577 395 31.5%-
טויוטהפ bZ4X (AWD) 460 314 31.8%-

 

מהצד השני של הטבלה נמצא רכבים עם טווח שהיה קצר בכ-30% מהטווח המוצהר, טויוטה bZ4X, וולוו C40, פולסטאר 2 וטסלה מודל 3 הם מהרכבים שהציגו את ירידת הטווח המשמעותית ביותר במבחן החורף. 

 

בניגוד לשינוי סגנון נהיגה שיכול להשפיע על הטווח, על פעולת מערכת בקרת הטמפרטורה של הסוללה, כמו על מזג האוויר, אין לנהג כל שליטה. החדשות הטובות הן שהחורף הישראלי נחשב לקיץ לעומת זה של צפון אירופה כך שגם אם תחוו ירידה מסוימת בטווח הנסיעה בחורף, זה לא יהיה מעל ל-10%. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 49

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.