2021 אלפא מוטור אייס
2021 אלפא מוטור אייס.
2021 אלפא מוטור אייס
2021 אלפא מוטור אייס.

הסטארט אפ לרכבים חשמליים מקליפורנייה אלפא מוטור (Alpha Motor) חשף השבוע את הרכב הקומפקטי הראשון של החברה הנקרא אייס (Ace) והרכב הזה הוא כלל הנראה הרכב החשמלי היותר מיוחד שיצא לנו לראות בשנים האחרונות בזכות עיצוב קופה בסגנון רטרו.

 

רכבי בעירה פנימית דורשים תקציבי פיתוח של מיליארדים ולהתחיל לייצר רכב מאפס זו משימה בלתי אפשרית כמעט, אך בכל הקשור לרכבים חשמליים ההשקעה יכולה להיות נמוכה יותר, בעיקר כי את מרבית הרכיבים החשובים, מנועים וסוללות, ניתן לרכוש מספקי משנה. זו הסיבה שאנחנו פוגשים לא מעט חברות הזנק בתחום הרכב החשמלי, בסין לבדה יש כיום מעל ל-1000 חברות כאלו, רובן כמובן לא ישרדו אך חלקן כן.

 

אלפא מוטור אייס תא הנוסעים
מינימליזם.

האייס היא מכונית דו מושבית בגודל של סופרמיני בערך עם אורך של 4.18 מטר, רוחב של 1.88 מטר וגובה של 1.45 מטר. כמו טסלה, החברה לא מפרסמת את נתוני המנוע החשמלי של הדגם ורק מציינת כי המנוע האחורי יאפשר לדגם נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 6 שניות והסוללה המותקנת ברצפת הרכב תאפשר טווח נסיעה של 400 ק"מ. לסוללה יכולת טעינה מהירה והיא עושה שימוש במערכת קירור אקטיבית כולל חימום לימים קרים במיוחד.

לחברת ההזנק הו אין עבר וצריך להודות שלא רק השם של החברה מזכיר לנו יצרן מוכר אחר אלא גם עיצוב הדגם מזכיר את דגמי העבר של אלפא רומיאו ופיאט, אפילו הלוגו העלה שהודבק לכנף הקדמית מזכיר את סמל התלתן הירוק של אלפא רומיאו.

 

אלפא מוטור אייס
העיצוב מלהיב גם אם לא הכי מקורי.

תא הנוסעים ממשיך את קו העיצוב באמצעות שימוש בחומרים טבעיים כמו עור ומתכת וכמו ברכבים חשמליים אחרים יש מסך ענק במרכז הדשבורד לשליטה על כל מערכות הרכב והמולטימדיה וגלגל הגה ספורטיבי עם שני כפתורים, אחד ל"התנעה" והשני לבחירה באחד מארבעה מצבי נהיגה.

 

אלפא מוטור אייס
אלפא מוטור אייס.
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.