סוללות מצב מוצק
ב.מ.וו ופורשה משקיעות בפיתוח סוללות מצב מוצק.
סוללות מצב מוצק
ב.מ.וו ופורשה משקיעות בפיתוח סוללות מצב מוצק.

חברת סוליד פאוור (Solid Power) המייצרת ומפתחת סוללות מצב מוצק, מכריזה כי ב.מ.וו וולטה ופורד השקיעו יחדיו סכום של 130 מיליון בסבב הגיוס הנוכחי השני של החברה, ב.מ.וו ופורד כבר בעלות מיזם משותף עם החברה לפיתוח סוללות מצב מוצק בייצור המוני לשימוש בתחבורה.

 

חברת סוליד פאוור הוקמה עוד בשנת 2011 ומאז היא עוסקת במחקר ופיתוח של סוללות מצב מוצק לשימוש בתעשיית הרכב והתחבורה, בתחילת 2022 החברה תחל בפיילוט לייצור של סוללות מצב מוצק לרכבים ביחד עם ב.מ.וו ופורד. החברות יקבלו תאים בקיבות גדולה מאוד של 20Ah להתקנה ברכבי ניסוי, כאשר כל חברה תקבל סוללה שונה בהתאם לאפיון אותו קבע היצרן. ההצהרה הזו מתיישבת עם ההצרה של ב.מ.וו בחודש שעבר על כל שבשנת 2022 היא תשיק רכב ניסוי ראשון עם סוללות מצב מוצק.

 

סוללות מצב מוצק
סוללות מצב מוצק.

20Ah זו קיבולת השווה בערך לפי 4 מסוללת ליתיום-יון 21700 בהן טסלה עושה שימוש כיום, בכלל, טסלה היא מהיצרנים היחידים העושים שימוש בסוללות מסוג צילינדר ולא בסוללות שטוחות בפאוץ' שהיתרון המשמעותי שלהן הוא התנגדות פנימית נמוכה משמעותית. זו הסיבה שטסלה פיתחה את סוללות ה-4680 החדשות שלה (שימוש ראשון בדגמי פלייד) הפועלות בעקרון דומה לסוללות שטוחות - מסלול קצר יותר של האלקטרון בתוך התא בכדי להשיג התנגדות נמוכה יותר של התא, וכך להשיג נצילות גבוהה יותר והתחממות נמוכה יותר של התא.

 

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר כיום בפיתוח סוללות מצב מוצק הוא לא ייצור מעבדתי של סוללות מסוג זה, אלו קיימות כבר שנים רבות, אלא ייצור המוני של סוללות מסוג זה בטכנולוגיית הייצור הקיימת של סוללות נטענות, בצורה אמינה. לסוללות מצב מוצק שלל יתרונות לעומת סוללות ליתיום-יון מהדור הנוכחי, פחות מתכות נדירות, ללא אלקטרוליט נוזלי שהופך את הסוללות לדליקות ומסוכנות במיוחד (מכירים את כל השריפות של אופניים חשמליים? אז זה זה), קיבולת אנרגטית נפחית גבוהה יותר בכ-50%, יכול וטעינה מהירה יותר ועמידה במחזורי טעינה רבים יותר. כפי שאתם יכולים להבין, זה הגיע הקדוש כיום של תעשיית הרכב החשמלי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.