ב.מ.וו i Hydrogen NEXT הוא רכב המימן הראשון של ב.מ.וו אשר יכנס לייצור סדרתי מוגבל (מאוד) במהלך שנת 2022. המטרה היא לא לשווק את הרכב לקהל הרחב אלא לציי רכב ספציפיים ולהשתמש במידע שיתקבל מהמשתמשים ומהרכב עצמו לפיתוח ושיפור מערכת ההנעה החשמלית המבוססת על תא דלק מימני.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הבסיס לדגם הוא כמובן ב.מ.וו X5 כפי שאפשר לראות ומערכת ההנעה החשמלית שלו מבוססת על שני מיכלי מימן עם מעטפת קרבון המכילים כל אחד 6 ק"ג של מימן נוזלי הדחוס בלחץ של 700 באר. ב.מ.וו לא מציינת את טווח הנסיעה של הדגם אך היא מציינת כי הוא יהיה מקביל לזה של X5 עם מנוע בעירה פנימית.

 

 

מיכל מימן מקרבון
טויוטה תרמה את הידע לייצור מיכל המימן מסיבי פחמן.

מערכת ההנעה החשמלית שבדגם מבוססת על זו של ה- iX3 עם מנוע חשמלי אחורי בהספק מרבי של 374 כ"ס. סוללות ליתיום-יון קטנה מעל המנוע החשמלי תשמש כרכיב גישור בין יכולת ייצור החשמל של תא הדלק לבין דרישת הנהג לביצועים, כך שבתאוצה מלאה לדוגמה היא תספק חשמל ישירות למנוע החשמלי בכדי לקבל תגובה חזקה ומיידית.

 

ב.מ.וו עוסקת בטכנולוגיית הנעה במימן כבר מעל ל-40 שנה ומעל ל-20 שנה בפיתוח תא דלק מימני לתחבורה. למרות כל הניסיון הזה, ב.מ.וו נעזרה בטויוטה, המובילה העולמית כיום בתחום הנעה באמצעות מימן, בכדי לפתח את מערכת הנעת המימן שלה, כגון מיכלי המימן מסיבי פחמן שטויוטה פיתחה. כל זה הוא חלק בלתי נפרד מהסכם שנחתם לפני מספר שנים בין ב.מ.וו לטויוטה, טויוטה תרמה מהידע שלה בתחום המימן ו- ב.מ.וו אפשרה לטויוטה לעשות שימוש ב- Z4 החדשה בכדי לייצר על בסיסה את הסופרה החדשה.

 

ב.מ.וו X5 מימן
יצרני הרכב עדיין לא מוותרים על רעיון השימוש במימן לתחבורה.

 

רכבי מימן מסוגלים היום לספק טווח נסיעה ארוך, תדלוק מהיר כמו ברכבי בנזין ומוצמד להם אפילו תג מחיר נגיש יחסית (אלו עדיין רכבים יקרים) אך כמו בעבר גם כיום הבעיה הגדולה ביותר של רכבי מימן זו תשתית התדלוק שאמנם מתפתחת, אך לאט מאוד וקיימת כיום רק במשורה במספר מדינות וליתר דיוק ערים בעולם, קצת בערים מסוימות בגרמניה, בריטניה, שוויץ, ויש גם בסין, קליפורניה ודרום קוריאה די מובילה כיום בתחום זה בזכות רכב המימן יונדאי NEXO.

 

קשה לראות את אירופה עוברת להנעה באמצעות מימן עבור צי הרכבים הפרטי, אך בתחום המשאיות הכבדות זה הכיוון. יונדאי כבר משווקת באירופה את משאיות המימן שלה, ושתי הענקיות בתחום באירופה, וולוו ומרצדס, חתמו על הסכם להקמת מיזם משותף לפיתוח תא דלק עבור משאיות מימן אותן הם ישווקו באירופה החל משנת 2025. בחלק ממדינות מערב אירופה כבר נבנית תשתית תדלוק במימן בנתיבי ההובלה העיקריים של המשאיות הכבדות. היתרונות בהנעת מימן למשאיות לעומת שימוש בסוללות זה המשקל הקל יותר משמעותית של מערכת ההנעה וכמובן שגם האפשרות לתדלוק מהיר. כל תחנות התדלוק במימן יעשו שימוש באנרגיה מתחדשת להפקת מימן - שמש ורוח.