הנקוק i-FLEX
הנקוק i-FLEX.
הנקוק i-FLEX
הנקוק i-FLEX.

צמיגים ללא אוויר הם לא דבר חדש כמובן אך עד היום צמיגים מסוג זה היו שימושיים לכלים בתחום פעולה מאוד מוגדר. צמיגים מסוג זה למכוניות נוסעים זה מורכב הרבה יותר שכן צמיגים לרכבי נוסעים נדרשים לפעול במגוון רחב למדי של תחומי פעולה ודרישות מצד הצמיג הנדרש להיות מספיק גמיש בציר הרדיאלי בכדי לספק נוחות ובכדי לשמור על מגע רציף עם הכביש, להיות שקט מספיק בנסיעה בכביש המהיר, להיות קשיח מספיק קשיח בכדי לעמוד בכוחות צד בזמן פנייה ועוד.

 

הצורך לעמוד במגוון רחב של דרישות, שחלקן מנוגדות, זו הסיבה לכך שצמיג ללא אוויר ברכבי נוסעים הוא עדיין רק בגדר קונספט. מישלין, יצרנית הצמיגים המובילה בעולם, כבר חוקרת את התחום הזה מעל לעשור ובעוד מספר שנים היא צפויה להשיק את צמיג ה- UPTIS שלה לשימוש מסחרי ברכבי נוסעים (UPTIS - Unique Puncture-Proof Tire System).

 

צמיגי מישלין UPTIS
צמיגי מישלין UPTIS.

כעת, גם הנקוק הקוריאנית מציגה קונספט לצמיג חסר אוויר לרכבי נוסעים - הנקוק i-Flex. את הצמיג הזה הנקוק חשפה במסגרת תערוכת הטכנולוגיה CES 2022 כאשר הם היו מורכבים על הרכב הרובוטי האוטונומי של יונדאי. לא קשה להבחין כי ליבת הצמיג של הנקוק שונה מהותית מזו שמישלין פתיחה ולפי הנקוק התכנון בוצע באמצעות חיקוי מבנה של אורגניזם כך שהצמיג יוכל לספק את כל הדרישות של צמיג רגיל, רק מבלי לסבול מתקרים.

 

הנקוק עובדת על טכנולוגיית צמיגים ללא אוויר כבר מעל לעשור אך בשלב זה החברה מציינת כי עדיין נדרש מחקר בנושא לפני שיהיה ניתן להביא את הצמיג הזה לשימוש מסחרי. לצמיג ללא אוויר יש יתרונות נוספים מעבר לדבר הברור, בכל שנה נזרקים מיליוני צמיגים כתוצאה מתקרים שלא ניתנים לתיקון, צמיג ללא אוויר יחסוך את הפסולות הזו מהעולם. 

 

תגיות: צמיגים
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.