ב.מ.וו iX3 יעשה שימוש בדור החשמלי של מערכת ההנעה eDrive של ב.מ.וו, יציע טווח נסיעה של 440 ק"מ והנעה אחורית באמצעות מנוע בהספק של 286 כ"ס.

 

ב.מ.וו מספקת לנו פרטים חדשים על הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, ב.מ.וו iX3, גרסה חשמלית לקרוסאובר X3 אשר תתחרה מול דגמים כגון אודי e-tron או מרצדס EQC. את ה-iX3 ב.מ.וו תשיק במהלך השנה הבאה, פס הייצור של הדגם יהיה בסין (שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם) ומשם הדגם ישווק לשאר העולם - לראשונה עבור ב.מ.וו.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

בתחתית המרכב של הדגם ב.מ.וו התקינה סוללת ליתיום-יון בקיבולת שימושית (נטו) של 74kWh המספיקה לפי החברה לטווח נסיעה חשמלי של 440 ק"מ בתקן WLTP, טווח נסיעה דומה לזה של אודי e-tron אך זה עושה שימוש בסוללה גדולה וכבדה יותר בקיבולת של 95kWh.

 

ב.מ.וו ix3
עוד שני דגמים חשמליים בדרך במהלך 2021.

הדגם עושה שימוש בדור החמישי של מערכת ההנעה חשמלית הסקלבילית eDrive של ב.מ.וו. כל הפיתוח נעשה עצמאית בחברה כך שלחברה שליטה מלאה על רכיבי המערכת - החל מהתאים המרכיבים את הסוללה ועד למנוע החשמלי. בדרך זו לדוגמה, ב.מ.וו השיגה לדוגמה שיפור של 30% ביחס בין ההספק של המנוע החשמלי למשקלו לעומת הדור הקודם של מערכת eDrive.

 

המנוע החשמלי שבדגם, שלא עושה שימוש במתכות נדירות, מייצר הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ והוא אחראי על הנעת הגלגלים האחוריים בלבד, זאת לעומת הנעה כפולה ושני מנועים חשמליים אצל רוב המתחרים ויחידת הנעה בהספקים של כ-400 כ"ס ומומנט של כ-70 קג"מ.

 

ב.מ.וו אמנם לא מייצרת את התאים המרכיבים את הסוללה בעצמה, אך היא אחראית על כל פיתוח התאים ורכישת החומרים העיקריים המרכיבים את התאים, ליתיום וקובלט, אותם היא מעבירה ליצרן התאים. ב.מ.וו מדווחת שבדור החמישי של מערכת eDrive היא הצליחה להשיג שיפור של 20% בצפיפות האנרגטית של הסוללה. למרות שלא מדובר בפלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, התכנון המוקפד של מערכת ההנעה החשמלית, המרווח לנוסעים ונפח תא המטען זהים לדגמי הבנזין של ה-X3.

ב.מ.וו מציינת כי בהשוואה לדגם בנזין רגיל, X3 sDrive20, הגרסה החשמלית אחראית להפחתה של 30% בפליטת CO2 כאשר לוקחים בחשבון את כל תהליך הייצור (החל מקריית החומרים, שרשרת האספקה ועוד) ומבצעים את הטעינה של הרכב לפי הממוצע האירופי של ייצור חשמל. במדינות בהן ייצור החשמל הוא ממקורות מתחדשים, הפחתת הפליטה עומדת על 60%. בנוסף, הסוללה שבדגם, כמו במקרה של הסוללה בדגמי ה-i3 החשמלית, מתוכננת לשימוש חוזר כמארז סוללות נייח - עבור בתים העושים שימוש בפאנלים סולאריים, לדוגמה.

 

ב.מ.וו iX3 הוא הראשון מבין שלושה דגמים חשמליים חדשים של ב.מ.וו, במהלך 2021 יצטרפו אליו גם ב.מ.וו i4 - מתחרה לטסלה מודל 3 - ו-ב.מ.וו iNEXT - קרוסאובר גדול ממדים שיציג את הטכנולוגיה של ב.מ.וו עבור העשור הבא.

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location