קבוצת יונדאי מוטור מציגה את היכולות של פלטפורמת E-GMP, פלטפורמה ייעודית מתקדמת לרכבים חשמליים אשר תשמש את כל הדגמים החשמליים העתידיים של יונדאי וקיה, כולל דגמי ביצועים וכמובן את דגמי מותג המשנה לרכבים חשמליים איוניק שיונדאי השיקה השנה. שני הדגמים הראשונים לעשות שימוש בפלטפורמה הזו הם יונדאי איוניק 5, קרוסאובר קומפקטי, ודגם מקביל של קיה במראה של קרוסאובר קופה. את שני הדגמים נפגוש בגרסת ייצור במהלך שנת 2021.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי יונדאי, הפלטפורמה החדשה תאפשר לרכבים החשמליים של הקבוצה טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-500 ק"מ בתקן WLTP וטעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה ב-18 דקות בלבד. את זה תאפשר סוללה מתקדמת המאפשרת פעולה בשני מתחים של 400V או 800V, לראשונה בעולם הרכב החשמלי, וכן פעולה דו כיוונית כך שניתן להשתמש ברכב להפעלת מכשירים חשמליים בזמן הפסקת חשמל, לדוגמה.

 

יונדאי איוניק 5
הקונספט יונדאי 45 יהפוך בתחילת השנה הבאה לאיוניק 5.

ליונדאי וקיה יש כבר מספר לא קטן רכבים חשמליים, אך כולם מבוססים על פלטפורמה שתוכננה קודם כל לשאת מנועי בעירה פנימית, פלטפורמת E-GMP תוכננה מראש לרכבים חשמליים כך שהרכבים החשמליים הבאים של הקבוצה יזכו ליתרונות המובנים של פלטפורמה כזו כמו גמישות רבה יותר בתכנון ופיתוח מהיר יותר של דגמים חדשים, תא נוסעים מרווח יותר עם רצפה שטוחה לחלוטין, מרכז כובד נמוך לשיפור היכולות הדינמיות וכן שדרוג הבטיחות הפאסיבית. עד לשנת 2025 קבוצת יונדאי מתכננת להציג לא פחות 23 דגמים חשמליים, דגמים שיאפשרו לקבוצה להגיע ליעד מכירות של כמיליון רכבים חשמליים בשנה.

 

הפלטפורמה תאפשר לייצר רכבים חוצי סגמנטים בגודל ותצורה, כולל כמובן רכבי סדאן או SUV, ביונדאי מציינים כי הפלטפורמה הזו תשמש גם עבור רכב ספורט חשמלי עם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות ומהירות מרבית של 260 קמ"ש. במילים אחרות, מדובר כנראה בגרסת ייצור לקונספט יונדאי Prophecy שהוצג בחודש מרץ 2020.

 

פלטפורמת E-GMP
פלטפורמת E-GMP.

יונדאי מציינת כי הפלטפורמה תעשה שימוש במתלה אחורי רב חיבורי עם 5 נקודות עיגון לשלדה וההנעה מהמנוע החשמלי אל הגלגלים תעבור דרך ציריה בו משולב גם טבור הגלגל כיחידה אחת, לראשונה בייצור המוני לפי יונדאי. הפלטפורמה היא פלטפורמת הנעה אחורית בבסיסה, אך יהיו כמובן דגמים בהם יתווסף מנוע חשמלי קדמי בכדי לאפשר הנעה כפולה, בכל המקרים מדובר במנועים חשמליים מפיתוח חדש.

השימוש בסוללה המאפשרת פעולה במתח של 400V או 800V אומר שאת הדגמים ניתן לטעון באמצעות עמדות טעינה מהירות רגילות בהספקים של 50 עד 150 קוט"ש, כמו שאר הרכבים החשמליים העושים שימוש בסוללה במתח של 400V, אך גם באמצעות עמדות טעינה אולטרה מהירות HPC בהספק של עד 350kW, כמו פורשה טייקן. בשוק האירופאי לפחות (כחלק ממיזם IONITY של יצרני הרכב) יעמדו לרשות המשתמשים 400 עמדות כאלו עד לסוף שנת 2022 בפריסה שתאפשר נסיעה חשמלית בין הערים הגדולות באירופה - כמובן ללא הצורך בהמתנה של שעות לטעינה.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location