משרד האוצר עדכן בחודש דצמבר 2019 את מתווה המיסוי על רכבים היברידיים וחשמליים, המס על רכבי בנזין ודיזל נותר ללא שינוי ועומד על 83% (לפני מכס אם יש, מע"מ והפחתה של קבוצת מס ירוק ואבזור בטיחותי). בשנת 2019 נמסרו כמה עשרות אלפי רכבים היברידיים, כמה אלפי רכבי פלאג-אין - יוקרתיים בעיקר, וכמה מאות רכבים חשמליים בלבד. לאוצר זה עשה חור בכיס ולכן עדכן, שוב, את המיסוי על רכבים היברידיים וחשמליים כאשר ההשפעה המשמעותית יותר תהיה בעיקר על רכבי יוקרה.
| 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| רכב היברידי עד ציון ירוק 130 | 30% | 45% | 50% | מיסוי רגיל | ||
| רכב פלאג- אין עד ציון 100 | 20% | 25% | 30% | 40% | 50% | מיסוי רגיל |
| רכב חשמלי | 10% | 10% | 10% | 10% | 20% | 35% |
המתווה החדש שנכנס לתוקפו בינואר 2020 מציג עלייה משמעותית במיסוי על רכב היברידי, עלייה מתונה יותר על רכבי פלאג-אין, אך צריך לזכור כי אלו רכבים יקרים משמעותית מרכבים היברידיים רגילים ולפחות עד שנת 2023, בשלב זה, המיסוי על רכב חשמלי נותר ללא שינוי על 10%. במקביל לשינוי במיסוי, במשרד האוצר החליטו לקבוע מגבלה שקלית לגובה הטבת המס.
| 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
|---|---|---|---|---|---|
| רכב היברידי עד ציון ירוק 130 | 20,000 | 10,000 | |||
| רכב פלאג- אין עד ציון 100 | 60,000 | 45,000 | 40,000 | 30,000 | |
| רכב חשמלי | 75,000 | 75,000 | 75,000 | 60,000 | 50,000 |
חישוב המס על רכבים היברידיים וחשמליים יעשה בשתי נוסחאות כאשר המחיר יקבע על פי הסכום הגבוה יותר:
1) חישוב לפי שיעור המס המופחת, בתוספת מס יוקרה ובניכוי הפחתות המס המגיעות (אביזרי בטיחות).
2) חישוב המס כאילו מדובר ברכב רגיל, לפי 83% בתוספת מס יוקרה, בניכוי ההפחתות המגיעות וסכום תקרת ההטבה.
השינוי הזה במסוי, לדוגמה, גרם לכך שמחיר הבסיס של אודי e-tron התייקר ב-120,000 שקל בשנת 2020 לעומת 2019.

