מרצדס נהיגה אוטונומית ברמה 3
.נהיגה אוטונומית ברמה 3
מרצדס נהיגה אוטונומית ברמה 3
.נהיגה אוטונומית ברמה 3

ב.מ.וו סדרה 7 החדשה שהוצגה לאחרונה בעלת יכולת אוטונומית ברמה 3, אך עד שזו תשווק בהמשך השנה המתחרה שלה מבית, מרצדס, כבר החלה לשווק ללקוחות של דגמי S קלאס ו- EQS אפשרות לרכישת מערכת Drive Pilot המאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 3, שהמשמעות שלה שהיא שבתנאים מסוימים המערכת לוקחת שליטה מלאה על הרכב וכל עוד המערכת פעילה הנהג לא נדרש לאחוז בהגה וגם לא נדרש לשמור על קשר עין עם הכביש.

 

לפני שאתם מפנטזים על איך תסעו בקרוב לעבודה בזמן שאתם קוראים עיתון, אתם צריכים לדעת שיש לא מעט סייגים. ראשית כל המערכת דורשת אישור רגולטורי בכל מדינה כך שבשלב זה המערכת זמינה רק בשוק הגרמני ושם לדוגמה, השימוש במערכת מוגבל בשלב זה למהירות של עד 60 קמ"ש והרכב נדרש גם למפות בהפרדה גבוהה בכדי לקבוע במדויק מתי המערכת רשאית להיכנס לפעולה. לא בכל מדינה הרגולטור הכין מראש תקנות וחוקים למערכות נהיגה אוטונומיות ולכן המערכת תהיה זמינה רק במבחר מצומצם של שווקים, באירופה לדוגמה סט הדרישות הטכניות בכדי לקבל אישור פורמלי למערכת עבור שימוש ציבורי נכנס לתוקף רק בתחילת 2021.

 

מכלמוביל מרצדס נמסר כי תשתיות הכבישים בישראל עדיין לא מאפשרות את זה, אך זה צפוי להתאפשר בהמשך – וכלמוביל מרצדס נערכת לכך.

בנוסף, בשלב זה המערכת לא תיכנס לפעולה בשעות החשיכה, בימים גשומים, בכניסה למנהרה ועוד ובשורה התחתונה, למרות שלסט החיישנים הרב של המערכת יכולות גבוהות מאוד, כמו נהיגה בחושך, בשלב זה המערכת מיועדת רק לכבישים בינעירוניים או מהירים בהם השימוש במערכת יהיה בזמן תנועה צפופה ואיטית יחסית עד 60 קמ"ש או בפקקי תנועה.

 

מרצדס הצהירה בעבר כי כל תאונה שתתרחש בזמן פעולת המערכת היא תישא באחריות לתיקונים אז זו הבעיה הקטנה בכל הקשור למערכות נהיגה אוטונומיות. הבעיה העיקרית היא קביעת אחריות פלילית בזמן שימוש במערכת במקרה של פגיעה פיזית במשתמש דרך אחר וזו הסיבה לכך שהמחוקק מאפשר את פעולת המערכת בשלב זה רק בכבישים מחוץ לעיר ורק עד 60 קמ"ש.

 

מרצדס נהיגה אוטונומית ברמה 3
כאשר התנאים מתאימים,מערכת Drive Pilot לוקחת שליטה מלאה על הרכב.

מתי מערכת Drive Pilot תאפשר נהיגה במהירויות גבוהות בכביש המהיר? זה כאמור תלוי במחוקק ופחות ביכולות של המערכת של מרצדס. השלב הבא של המערכת יהיה עדכון OTA שיאפשר לרכב חנייה אוטונומית ברמה 4, זה אומר שניתן לעצור בכניסה לחניון, לרדת מהרכב, ללחוץ על כפתור במכשיר הסלולרי והרכב כבר יעשה את כל השאר לבדו, כך כמובן גם כאשר תרצו להמשיך בנסיעה, לחיצה על כפתור תביא את הרכב למקום בו ירדתם מהרכב.

 

מערכת Drive Pilot ברמה אוטונומית 3 זמינה כאמור רק לדגמי S קלאס החדשים או EQS החשמלית בעלות של 5,000 אירו לדגמי S קלאס או 7,430 אירו בדגמי EQS שכן אלו נדרשים להוסיף את מערכת Driver Assistance Package Plus.

 

בכדי לזכות באישור הרגולטורי המערכת נדרשת ליתירות, לא רק של החיישנים הרבים, כולל חיישן LiDAR, אלא גם של מערכות נוספות כמו מערכת הבלימה, היגוי, אספקת מתח למערכת ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

היה הראשון להגיב.