סונול EVI עמדת טעינה מהירה DC
30 עמדות טעינה מהירות בתחנות הדלק של סונול (צילום: חן מגנר).
סונול EVI עמדת טעינה מהירה DC
30 עמדות טעינה מהירות בתחנות הדלק של סונול (צילום: חן מגנר).

זרועה התשתיות לטעינת רכבים חשמליים של סונול, סונול EVI, מודיעה כי במהלך שנת 2021 היא תפרוס 30 עמדות טעינה DC מהירות ואולטרה מהירות בתחנות הדלק של סונול ברחבי הארץ בהשקעה של כ-10 מיליון שקל . לצד העמדות יוקמו מתחמי המתנה ועבודה נוחים ופונקציונליים.

 

עמדות הטעינה המהירות יהיו בהספקים של 50kW ובהספקים של 160kW וכאמור, הן יוקמו בתחנות הדלק השונות של סונול כך שבזמן טעינת הרכב יוכלו הנהגים והנוסעים להינות מכל התשתיות הקיימות כיום כמעט בכל תחנת דלק, כגון מסעדות, בתי קפה וחנות נוחות, יחד עם מתחם המתנה מיוחד שיכלול פינות עבודה עם שקעים לטעינת מחשבים ניידים וטלפונים סלולריים.

 

עמדה ראשונה מסוג זה הוקמה בתחנת הדלק 'אילוש' הממוקמת בשדרות מנחם בגין, על כביש כפר שמריהו-הרצליה, סמוך לכביש 20, איילון. בתקופה הקרובה יותקנו עמדות כאלה גם בתחנות נוספות על צירים מרכזיים, בהן: כפר אדומים כביש 1 לכיוון ירושלים, שער העלייה ביציאה מחיפה לכיוון ת"א, הדס בכניסה לבאר שבע מכיוון צפון וראש פינה כביש 90 בכיוון צפון. לקוחות הרשומים באפליקציה של סונול EVI יזכו לתעריף מוזל והנחות בטעינה הציבורית.

 

עמדות הטעינה אשר יותקנו בתחנות הדלק מיוצרות על ידי חברת EFACEC הפורטוגלית, מיצרניות המטענים המהירים הגדולות בעולם, אשר חתמה לאחרונה עם סונול EVI על הסכם הפצה בלעדי בישראל.

עמית אקשטיין, מנכל סונול EVI : "לפי תחזית BDO ימכרו בישראל ב-2021 כ- 7000 כלי רכב חשמליים (כ-2% מסך כלי הרכב), ובשנת 2025 מכירת הרכבים החשמליים תזנק לכ-90,000 (כ-25% מכלל כלי הרכב). חדירה מהירה זו דורשת פרישת תשתית טעינה כלל ארצית במיקומים אסטרטגיים כגון תחנות דלק ומרכזים מסחריים, ואנו גאים להוות גורם משמעותי בדרך להשגת יעד חשוב זה. אנו מעריכים שפוטנציאל שוק הטעינה החשמלית הציבורית בישראל יגיע להיקף של מאות מיליוני שקלים ב-2025".

 

"במהלך 2021 נרחיב משמעותית את פריסת רשת סונול EVI ברחבי הארץ עם מספר רב של עמדות במיקומים ובצירים המרכזיים ביותר בישראל. בנוסף, נרחיב את החדירה בשוק הפרטי ונהפוך לספק מוביל של שרותי טעינה לבתים משותפים" מוסיף אקשטיין.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.