רובוט אוטונומי וסוללה ניידת יספקו לפי פולקסווגן פתרון יעיל לטעינת רכב חשמלי בחניונים סגורים.

 

בכל מדינה בעולם המערבי אפשר למצוא רשת חשמל מלאה המכסה כל פינה המדינה, אך כאשר מדובר בעמדות טעינה לרכב חשמלי לא רק שהתחום עדיין בחיתולים, הצרוך בפריסת מאות אלפי עמדות טעינה במקומות בהן התשתית כלל לא מוכנה לכך מציב בעיה הדורשת חשיבה מחוץ לקופסא, ודאי באירופה המלאה בערים שנבנו בעידן בו הסוס והעגלה היוו את אמצעי התחבורה העיקרי אך גם בסתם בתים משותפים, חניונים ציבוריים סגורים ועוד.

 

הבעיה הזו רובצת לפתחה של כלל תעשיית הרכב שכן ללא תשתית טעינה רחבה ויעילה אי אפשר לשווק רכבים חשמליים, וודאי שלא בכמויות של מיליוני יחידות בשנה כפי שבקבוצת פולקסווגן שואפים למכור כבר במהלך חמש השנים הקרובות - כמובן גם מה-ID.3 שהוצגה לאחרונה. קבוצת פולקסווגן הציגה לאורך השנים האחרונות מספר פתרונות טעינה וכעת היא מציגה אחד נוסף, פתרון החוסך את הצורך בהקמה ובפיזור של מאות עמדות טעינה באמצעות רובוט אוטונומי כך שבמקום שהרכב יחפש את עמדת הטעינה, עמדת הטעינה תגיע אל הרכב.

 

רובוט לטעינת רכבים חשמליים
חיסכון ניכר בפיתוח תשתיות יקרות באמצעות רובוט אוטונומי.

יחידת הטעינה הניידת כוללת מארז סוללה על גלגלים, בקיבולת של 25kWh במקרה זה, ורובוט אוטונומי המתחבר ליחידה ומוביל אותה אל הרכב הדורש טעינה. הפתרון הזה מאפשר להפוך כל חניון ציבורי, לדוגמה, לעמדת טעינה מבלי להקים תשתית יקרה. באמצעות אפליקציה ותקשורת V2X הנהג מזמין טעינה לרכב, הרובוט מוביל את הסוללה הניידת אל הרכב ומחבר את הרכב אל הסוללה המאפשרת טעינה מהירה בהספק של 50kW, הרובוט מתנתק מהסוללה וממשיך אל הסוללה הבאה והרכב הבא, חוזר כמובן לניתן הסוללה בגמר הטעינה והובלת הסוללה לעמדת הטעינה המרכזית.

 

2020 פולקסווגן ID.3
הצלחת ה-ID.3 תלויה גם בפיתוח פתרונות טעינה.

הפתרון הזה הוא כאמור רק אחד מבין פתרונות רבים של קבוצת פולקסווגן עבור טעינה של רכב חשמלי. עבור מגרשי חניה בפארקים או אירועים גדולים כגון הופעת רוק לדוגמה, פולקסווגן פיתחה עמדת טעינה ניידת המכילה סוללה בקיבולת גדולה אותה מובילים על משאית למקום האירוע והיא מסוגלת לספק טעינה למספר רכבים במקביל.

פתרונות נוספים של הקבוצה כוללים שותפות בכירה ברשת הטעינה Ionity הכוללת 400 עמדות טעינה מהירות (עד 150kW ובהמשך עד 250kW) בכבישים מהירים המאפשרים נסיעה ברכב חשמלי בין ערים ראשיות באירופה. פולקסווגן שותפה גם ברשת הטעינה We שפרסה כבר כ-100,000 עמדות טעינה ציבוריות באירופה, עד שנת 2025 פולקסווגן תפרוס 35,000 עמדות טעינה, חלקן ציבוריות, עבור הקבוצה (מפעלים, סוכנויות וכו') ועבור הלקוחות שלה, פולקסווגן פיתחה את עמדת הטעינה הביתית "Elli" המוצעת ללקוחות הקבוצה במחיר נגיש ולא דורשת תשתית מיוחדת (תלייה על הקיר).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.