ACC סוללות
מפעל בקיבולת ייצור של 120GWh.
ACC סוללות
מפעל בקיבולת ייצור של 120GWh.

בשנת 2020 קבוצת סטלנטיס (פיגו' סיטרואן, פיאט, אלפא רומיאו, אופל ועוד) חתמה על הסכם עם ענקית האנרגיה הצרפתית טוטאל אנרג'יס (TotalEnergies) במסגרתו השניים ישקיעו בפיתוח וייצור של סוללות באירופה. כעת, מרצדס בנץ נכנסת כשותפה שווה להסכם עם מטרה להגיע לייצור סוללות בקיבולת של 120GWh בשנה עד לשנת 2030.

 

בחישוב גס מדובר במפעל שיוכל לספק מידי שנה סוללה לכ-1.7 מיליון רכבים חשמליים, יש לציין שעבור שני היצרנים לא מדובר במקור היחידי לסוללות. בכדי להתחרות בתעשיית הרכב הסינית ולשמור על יכולת ייצור עצמאית של סוללות, המפעל הזה כמו אחרים המוקמים בימים אלו באירופה זוכים לתמיכה מלאה של האיחוד האירופי והמדינות החברות כמו, במיוחד צרפת וגרמניה המחזיקות את עיקר תעשיית הרכב האירופית.

 

חברת טוטאל מוכרת מתחום הנפט והגז ועבור הצרכן הפרטי גם מתחום שמני המנוע, אך היא מחזיקה לא מעט חברות נוספות בתחום האנרגיה שאחת מהן היא חברת Saft. החברה הוותיקה הזו (1918) לא מוכרת לצרכן הפרטי כיצרנית של סוללות כמו LG או סמסונג, אך מדובר בחברה שהיא אחת הגדולות בעולם לייצור של סוללות עבור תעשיית התעופה, התקשורת, הרכבות, החלל, הנשק ועוד. מכאן כבר ברור מדוע טוטאל היא חלק מהפרויקט המשותף הזה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.