תדלוק
1290 שקל כפיצוי על הזינוק במחירי הדלק.
תדלוק
1290 שקל כפיצוי על הזינוק במחירי הדלק.

מחירי הדלק ממשיכים להתייקר והמדינה שוקלת להעניק לכל בעל רכב (עד שני רכבים לאדם) סכום של 1,290 ₪ כפיצוי על הזינוק החד במחירי הדלק. זו יוזמה מבורכת אך הבעיה היא שהמדינה הזו היא לא המדינה בה מחירי הדלק הם מהגבוהים בעולם, מדינת ישראל שלנו, אלא מדינת קליפורניה שלא נחשבת לחובבת גדולה של רכבי בנזין.

 

זו ההצעה שמושל מדינת קליפורניה גווין ניוסם הניח השבוע על השולחן כחלק מתוכנית כוללת שנועדה להקל על תושבי המדינה להתמודד עם הזינוק החד במחירי הדלק. התוכנית, בעלות של 11 מיליארד דולר, כוללת לא רק פיצוי בסכום של עד $400 למכונית (עד שתי מכוניות לתושב) אלא מגוון הטבות נוספות כגון נסיעה חינם בתחבורה ציבורית לשלושה חודשים ועוד.

 

מדינת קליפורניה היא המדינה בה חוקי זיהום האוויר מכלי רכב הם מהחמורים ביותר בארה"ב וכך גם המס על הדלק שהוא הגובה ביותר מבין כל המדינות. כתוצאה מכך זו המדינה עם מחירי הדלק הגבוהים ביותר בארה"ב וכיום המחיר לגלון 95 אוקטן עומד בה על 20 ₪. גלון אמריקאי של נוזל שווה ל-3.78 ליטר כך שמדובר במחיר של 5.3 ₪, זאת כאשר המחיר הממוצע כיום בארה"ב לליטר דלק אוקטן 95 עומד על 4.08 ₪, עבורנו כמובן הם חבורת בכיינים שכן המחיר כעת בישראל עומד על 7.05 ₪ לליטר בשירות עצמי.

המס על הדלק בישראל, הבלו, עומד על 3.13 ₪ ועל זה יש להוסיף מע"מ בסכום של 0.54 ₪ כך שעל כל ליטר דלק שאתם רוכשים המדינה מקבלת 3.67 ₪ מס, בתדלוק ממוצע של 50 ליטר אתם משלמים מס בסכום של 183 ₪. זה כמובן רק החלק של המס שהוא קבוע ללא תלות במחיר הדלק, כאשר מחיר הדלק עולה המדינה מקבלת גם יותר מהמע"מ על הדלק עצמו. באיזה מחיר המדינה תחליט להתערב ולהפחית את הבלו? מתי הנהג הישראלי יפתח עמוד שדרה ויצא לרחובות כנגד מחירי הדלק? התשובה לשתי השאלות היא כנראה שאף פעם.

 

דרך אגב, מדינת קליפורניה היא לא המדינה היחידה שיש לו תוכנית כזו, מדינות רבות בעולם ובאירופה החליטו לספוג את העלייה במחירי הדלק ולא להעלות את המחיר לצרכן. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 216

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.