KGM טורס מחזיק בכמה קלפים חזקים כמו מראה מרשים, תא נוסעים מרווח מאוד, תא מטען ענק ושימושי, וחלל פנימי איכותי, נעים ושימושי המצויד בצמד מסכי “12.3. מה כן חסר לו? יחידת הנעה חסכונית יותר - וזה בדיוק מה שהטורס הייבריד, אותו נפגוש בקרוב בישראל, מוסיף לדגם.
יחידת ההנעה ההיברידית של הטורס משלבת בין מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 150 כ”ס לבין מנוע חשמלי חזק בהספק של 177 כ”ס ומומנט מרבי גבוה של 30.6 קג”מ. הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובר דרך תיבת העברה מסוג e-DHT, המאפשרת למערכת לפעול במספר מצבי פעולה כגון חשמלי מלא עד למהירות של 100 קמ”ש, היברידי מקבילי או טורי, ומצב בלימה רגנרטיבית. מה שמעניין למדי ביחידת ההנעה הזו שזו לא יחידת הנעה היברידית רגילה אלא יחידת הנעה היברידית שפותחה במקור עבור דגמי פלאג-אין מסוג REEV (מאריך טווח) כך שהדגש במערכת הוא על שימוש מוגבר במנוע החשמלי להנעת הרכב ושימוש במנוע הבנזין כגנרטור.
 
למערכת הספק משולב של 204 כ”ס, והיא מאפשרת לטורס ההיברידי להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ”ש של 9.0 שניות - שיפור משמעותי לעומת 10.8 שניות של גרסת הבנזין הרגילה. כל זה לצד צריכת דלק חסכונית העומדת על כ-16.4 ק”מ לליטר (בתקן WLTP).
עם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.72 מטר ובסיס גלגלים של 2.68 מטר - ל-KGM טורס מידות חריגות לסגמנט: ארוך יותר בכ-20 ס”מ מכל המתחרים הישירים. אלה מידות שהן חלק בלתי נפרד מההופעה המרשימה של הדגם, המרווח המצוין לנוסעים ותא המטען הענק והשימושי בנפח של כ-600 ליטר.
 
KGM טורס אף זכה לאחרונה לתא נוסעים חדש ועדכני. החומרים הרכים והנעימים למגע נשארו, העיצוב הפך לנקי, מודרני ומינימליסטי יותר, כאשר צמד מסכי “12.3 מספקים את מערך התצוגה החדש והשימושיות שודרגה עם קונסולה דו-מפלסית בין המושבים, המציבה את מה שחשוב קרוב לידיים - כמו מחזיקי הכוסות, משטח הטעינה האלחוטי ועוד. עבור מה שפחות שימושי תמצאו חללי אחסון גדולים במפלס התחתון. הנוסעים מאחור ימצאו המון מקום לרגליים, לראש ולכתפיים, לצד יציאת מיזוג וצמד שקעי USB-C לטעינה מהירה יחסית (27 וואט).
השילוב של כל אלה, יחד עם רשימת אבזור מכובדת ומפרט בטיחות מלא, יוצרים חבילה אטרקטיבית עם פוטנציאל להפוך לאחד מדגמי הקרוסאובר הנמכרים ביותר בשוק הישראלי. הכול כמובן שאלה של מחיר - שכן הטורס מתמודד בסגמנט התחרותי ביותר בשוק הרכב, המוצף כיום במגוון רחב של מתחרים המצוידים במגוון טכנולוגיות הנעה, החל מבנזין רגיל, דרך היברידי ופלאג-אין ועד למתחרים חשמליים.
 
מרבית רוכשי הרכב החדש עדיין לא מוכנים לבצע את המעבר לרכב חשמלי - והקבוצה הזו כוללת גם דגמי פלאג-אין, שכן ללא טעינה ביתית יומית קבועה אין טעם ברכישת רכב מסוג זה. הפתרון? רכב היברידי. ואם כבר היברידי - אז רצוי שיהיה קרוסאובר גדול, מרווח, ובמחיר נגיש יחסית.
 
						 
					 
			













