טום פורד, המוכר כאחד המנחים מתוכנים "הילוך חמישי" הבריטית, נסעה מבריטניה למינכן וכמעט חזרה על מיכל אחד עם ב.מ.וו 320d

ב.מ.וו 320d EfficientDynamics

 

המרדף אחר צריכת דלק נמוכה כבר מזמן לא נועד רק לצרכים "ירוקים", כיום יש אף מועדוני "צריכת דלק נמוכה" המתחרים בניהם על השגת כמה שיותר קילומטרים על כמה שפחות ליטרים של דלק. מצד שני ממש לא היינו רוצים להיתקל בחברה המעצבנים האלו בכבישים הציבוריים, כמו רוב בעלי הפריוס למשל, שלא מעטים מהם מתעקשים להצדיק את הרכישה שלהם ובפריוס זה אומר לנסוע בקצב צב.

 

כתב הרכב, טום פורד, בציעה נסיעה שזו הייתה מטרתה, לנסוע מתחילת התעלה בין בריטניה לצרפת (בעצם נוסעים עם הרכב בתוך הרכבת) למינכן בגרמניה ובחזרה כל זאת על מיכל דלק אחד של בנפח של 61 ליטר נהוג ב- ב.מ.וו 320d EfficientDynamics החדשה. הכתב ציין שלמעט אי השימוש במזגן וברדיו, הוא לא נהג בצורה סופר חסכונית כגון הידרדרות במדרון או נסיעה אטית במיוחד.

 

לפי הכתב עד להגעה למינכן צריכת הדלק הייתה 3.7 ליטר/100 ק"מ, צריכת הדלק הגרועה ביותר עמדה על 4.4 ליטר/100 ק"מ וסך הכל צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 4.1 ליטר/100 ק"מ והמהירות הממוצעת הייתה 95.4 קמ"ש. נתונים מדהימים לכל הדעות במיוחד שמדובר ברכב סאלון לכל דבר ועניין, כמעט (צפו בוידאו).

 

הכתב אמר "ציפיתי שהרכב דווקא ייכשל במבחן העולם האמתי, אך מסתבר שטעיתי". עוד הוסיף "אמנם דאגתי לנסוע עם רגל קלה על דוושת הגז, ונסעתי במהירויות שיוט רגועות על האוטובן של 105 קמ"ש, אך זה עדיין מהר בהרבה מכל ממהירויות של מרוצי צריכת דלק".

 

 

ההישג הזה אומר שנהג רגיל שלא ינהג בצורה חסכונית במיוחד, עדיין יוכל להשיג 1200 ק"מ לכל מיכל דלק, שזה אומר לא הרבה יותר מ-13 תדלוקים בשנה לנהג הממוצע.

 

ב.מ.וו 320d EfficientDynamics סדאן, מונעת במנוע 2.0 ליטר דיזל, 4 צילינדרים המספק 163 כ"ס וממנט של 36.6 קג"מ. הביצועים לא רעים לפי כל קנה מידה עם 8.2 שניות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת של 24.4 ק"מ לליטר, אמנם בתנאי חסכון יחסי, אך עדיין מרשים גם אם הנתון היה רק 20-22 ק"מ לליטר.

 

על מנת להגיש נתוני צריכת דלק כאלו מצוידת הגרסה הזו בתיבת הילוכים עם יחסי העברה ארוכים יחסית, מערכת עצור/סע, מערכת טעינת מצברים בעת בלימה, היגוי חשמלי בלבד, מתלים מונמכים לעומת הגרסה הרגילה וחישוקים אווירודינמים הנעולים בצמיגים חסכוניים של מישלין.

 

אמנם הטענה שמנועים מודרניים חסכוניים יותר וזו טענה די נכונה, אך כבר ב-1991, אודי 100 דיזל עם מנוע 5 צילינדרים בנפח של 2.5 ליטר ובהספק של 113 כ"ס, הציגה נתוני צריכת דלק טובים אך יותר משל ה-ב.מ.וו, אמנם בזעיר אנפין, אך עדיין קצת יותר טובה עם 4.05 ליטר/100 ק"מ. אחת הסיבות העיקריות לבעיית צריכת הדלק זה הממיר הקטליטי שמצד אחד מקטין את זיהום האוויר אך מצד שני גורם לצריכת דלק מוגברת.

 

וידאו: ב.מ.וו 320d-EfficientDynamics במבחן דרכים

תגיות: ב.מ.וו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.