פורד קוגה זוכה בדגמי 2016 לעיצוב מעודכן, מנוע 2.0 טורבו חדש עם 245 כ"ס, מערכת SYNC 3 עדכנית ושלל מערכות בטיחות מתקדמות.

2016 פורד קוגה החדש מתיחת פנים
2016 פורד קוגה החדש - עיצוב מעודכן, תא נוסעים שימושי יותר, מערכות בטיחות מתקדמות ומנוע 2.0 טורבו חדש.

פורד חושפת לקראת תערוכת לוס אנג'לס את הקוגה 2016 החדש, בגרסתו לשוק האמריקאי כפורד אסקייפ, זאת לאחר שהדגם שהוצג עוד בשנת 2012 זכה מתיחת פנים מקיפה. מתיחת הפנים לקוגה כוללת עדכון לעיצוב החיצוני, שיפור משמעותי של השימושיות מעמדת הנהג, מערכת מולטימדיה עדכנית עם שליטה מרחוק ומנוע 2.0 טורבו חדש עם 245 כ"ס.

 

בכל הקשור לעיצוב, השינוי העיקרי נמצא בחזית הדגם המיישרת קו עם שפת העיצוב העדכנית של פורד. החזית החדשה, עם גריל הצלעות הבולט, מעניקה לדגם מראה בעל נוכחות רבה יותר אך לא בטוח שהתוצאה הסופית מוצלחת כל כך. שינויים נוספים שנעשו בדגם הם עיצוב מחדש של יחידות התאורה מלפנים ומאחור, התקנה של פגוש אחורי חדש ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.

 

תא הנוסעים במבט ראשון נראה זהה לדגם היוצא, מבט מדוקדק יותר מגלה מספר שינויים שבוצעו שעיקרם, שיפור השימושיות/הנדסת האנוש. פורד התקינה גלגל הגה חדש שנלקח ישירות מהפוקוס המחודשת ומערכת שליטה חדשה לבקרת האקלים נלקחה גם היא ישירות מהפוקוס המחודשת. במרכז הקונסולה הותקנה מערכת המולטימדיה Ford SYNC 3 - מהירה יותר ועם ממשק הפעלה אינטואיטיבי יותר.

 

כל קונסולת הרצפה בין המושבים תוכננה מחדש כאשר בלם יד חשמלי פינה את מקומו לטובת מוט ההילוכים, שעוצב מחדש, ומחזיקי הכוסות תוכננו מחדש גם כן. הסידור החדש הזה אפשר לפורד להוסיף מספר מקומות אחסון שהיו חסרים למדי בדגם היוצא.

 

2016 פורד קוגה- תא הנוסעים
2016 פורד קוגה החדש - תא הנוסעים שימושי יותר עם מערכת SYNC 3 חדשה.

 

בשוק האמריקאי בלבד כרגע, מערכת SYNC 3 כוללת אפליקציה ייעודית למכשיר הסלולרי (SYNC Connect) באמצעותה ניתן להניע את הרכב מרחוק, לפתוח או לסגור את הרכב ואף לקבוע שעה בה הרכב יותנע – שימושי במיוחד במדינות קרות. בנוסף לכך האפליקציה מספקת נתונים שונים כגון מיקום הרכב (שימושי להורים), לחץ האוויר בצמיגים ומצב המצבר והדלק.

 

בתחום הבטיחות, הקוגה 2016 זוכה לשלל מערכות בטיחות מתקדמות, חלקן כסטנדרט וחלקן כאופציה בלבד. בין היתר ניתן למצוא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה והתראה על סטייה מנתיב, מערכת ניתור ערנות הנהג, תאורה ראית אוטו' ועוד.

 

החידוש העיקרי בתחום המנועים הוא קבלתו של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו החדש של פורד אותו פגשנו לראשונה באדג' החדש. למרות נתונים דומים למנוע היוצא עם 245 כ"ס ומומנט מרבי של 38.0 קג"מ, מדובר במנוע חדש לחלוטין כולל בלוק מנוע חדש מאלומיניום, ראש מנוע חדש, יחס דחיסה גבוה יותר (9.7:1 לעומת 9.3:1 במנוע הקודם) ועוד. אל מנוע זה מצטרפים המנועים המוכרים של הדגם: 1.5 טורבו 182 כ"ס ו-2.5 ליטר אטמוספרי שלא מוצע עם הקוגה באירופה. כל המנועים מדוכים לתיבת 6 הילוכים אוטו' (פלנטרית) ולמערכת עצור/סע כסטנדרט.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.