קאדילק חושפת את ה-XT5 החדש, המחליף של ה-SRX והמתחרה שלה לאודי Q5 ולקסוס RX.

2016 קאדילק XT5 החדש
קאדילק XT5 החדש - המחליף של ה-SRX

לאחר חשיפה מוקדמת באירוע אופנה לפני כחודשיים, קאדילק חושפת כעת ובאופן מלא את ה-XT5 החדש, הקרוסאובר היוקרתי החדש של קאדילק שיחליף בשנה הבאה את ה-SRX ויתחרה באודי Q5, מרצדס GLE, לקסוס RX ועוד. את הופעת הבכורה לקהל הרחב יעשה ה-XT5 החדש בהמשך החודש בתערוכת הרכב השנתית של לוס אנג'לס.

 

קאדילק XT5 הוא הדגם השני במותג היוקרה של ג'נרל מוטורס הנושא את סימון הדגמים החדש של קאדילק: תחילת של CT לדגמי הסדאן (כדוגמת ספינת הדגל ה-CT6 שהוצגה לאחרונה) ו-XT לדגמי הפנאי. ה-XT5 מבוסס על פלטפורמה חדשה שאפשרה לדגם לרשום משקל בסיס של 1,814 ק"ג בדגמי ההנעה הקדמית ו-1,940 ק"ג בדגמי ההנעה הכפולה.

 

ה-XT5 דומה במידותיו ל-SRX אותו הוא מחליף, אורך של 4,815 מ"מ, רוחב של 1,903 מ"מ, גובה של 1,675 מ"מ – קצר ב-15 מ"מ, צר ב-5 מ"מ וגבוה יותר ב-6 מ"מ. בסיס הגלגלים לעומת זאת התארך ב-50 מ"מ לכדי 2,857 מ"מ, דבר שאפשר לפי קאדילק לשפר את מרווח הברכיים מאחור ב-81 מ"מ משמעותיים בהשוואה ל-SRX.

 

עם תחילת השיווק בשוק האמריקאי, ה-XT5 יוצע עם מנוע ה-3.6 ליטר V6 אטמוספרי עם הזרקת דלק ישירה בהספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 37.3 קג"מ אותו קאדילק שידכה לתיבת 8 הילוכים אוטו', לעומת 6 הילוכים ב-SRX היוצא. בקאדילק מציינים שבשוק הסיני, הדגם יוצע גם עם מנוע ה-2.0 טורבו 272 כ"ס המוכר של החברה. ניתן לצפות שהדגם יוצע בהמשך גם עם מנוע ה-V6 טווין טורבו 400 כ"ס ו-55.2 קג"מ החדש של החברה שהוצגה עם ה-CT6 החדשה.

 

2016 קאדילק XT5 - תא הנוסעים
תא נוסעים עשיר, מרווח ומאובזר מזה של ה-SRX היוצא.

 

קאדילק XT5 נשען על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור (חמש נקודות עיגון) והוא יהיה זמין עם חישוקי "18 כסטנדרט ו-"20 כאופציה, המצורפים כסטנדרט לחבילת בולמים אדפטיביים.

 

אל העיצוב החיצוני של ה-CTS כבר נחשפנו בעבר, זה נושא את שפת העיצוב העדכנית של קאדילק  המתאפיינת בעיקרה בשימוש נרחב בכרום (אמריקה או לא?) פנסי LED אנכיים וגריל טרפזי גדול ממדים עם סורגים אופקיים. המראה אולי "צועק יקר" אך הקווי העיצוב מרובעים ושמרניים יחסית.

 

בתא הנוסעים לעומת זאת, שגם הוא כמובן מעוצב בסגנון אמריקאי טיפוסי עם שפע של עור, עץ וכרום, קאדילק העזה יותר (גם לעומת ה-CT6). בקונסולה המרכזית נמצא את מערכת CUE מהדור החדש של קאדילק הכוללת אפל  CarPlay ואנדרואיד AUTO וכמובן שנמצא בנוסף שפע של מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות

 

לקראת אביב 2016, קאדילק תחל לשווק את ה-XT5 בארה"ב ובסין, כך שהדגם צפוי לנחות אצלנו לקראת סוף 2016.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.