דגמי 2016 המחודשים של קיה סיד זוכים בעדכון הכולל מנוע 1.0 טורבו בהספקים של 100-120 כ"ס, עיצוב חיצוני מעודכן, תוספת של אבזור בטיחות מתקדם, תא הנוסעים משודרג ושיפור כולל באיכות הנסיעה.

2016 קיה סיד החדשה - מתיחת פנים
קיה סיד מתחדשת בדגמי 2016 - ליטוש קוסמטי קל ומשמעותי יותר בדברים החשובים.

קיה הסירה היום (ו') את הלוט מעל דגמי 2016 החדשים של קיה סיד זאת לאחר שהעניקה לכל גרסאות המרכב של הדגם ריענון עיצובי קל לצד שיפורים משמעותיים יותר באיכות הנסיעה ושיפורים משמעותיים עוד יותר בתחום ההנעה עם מנוע 1.0 טורבו T-GDI חדש שהוצג לפני מספר חודשים עם ה- סיד GT ליין.

 

כאמור, החידוש העיקרי בדגם נמצא בצד המכני. קיה סיד היא הראשונה מדגמי קיה לשאת את מנוע ה-1.0 ליטר טורבו שלושה צילינדרים T-GDI החדש של החברה. המנוע בתקן יורו 6 יוצע בדגם בשתי גרסאות הספק: 100 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בגרסת הבסיס ו-120 כ"ס עם מומנט זהה בגרסה הבכירה יותר. המומנט המרבי מושג בשתי הגרסאות ההספק בטווח של 1,500-4,000 סל"ד. קיה עדיין אל חושפת את נתוני הביצועים  או צריכת הדלק עם מנועים אלו.

 

מנועים אלו ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים DCT חדשה. קיה תמשיך להציע את הסיד עם מנוע ה-1.6 ליטר GDI המשווק אצלנו וכן עם מנוע ה-1.4 ליטר MPI, שני המנועים עודכנו לתקן יורו 6 כאשר מנוע ה-1.6 ליטר GDI ימשיך לעשות שימוש בתיבת השישה הילוכים DCT של הדגם היוצא.

 

בתחום מנועי הדיזל, מנוע ה-1.6 ליטר CDRi שופר ובגרסתו החזקה יותר ההספק המרבי שופר מ-128 כ"ס ל-136 כ"ס והמומנט המרבי שופר מ-27.0 קג"מ ל-29.0 קג"מ. לא רק שהמומנט גבוה יותר, הוא מושג כעת גם בטווח רחב יותר, 1,500-2,500 סל"ד לעומת 1,900-2,500 סל"ד בעבר. מנוע זה ישודך לתיבת 7 הילוכים DCT ובזכות התיבה החדשה המנוע צפוי להציג שיפור בצריכת הדלק ובביצועים.

 

כרגיל אצל קיה, השינויים הקוסמטיים לאחר מתיחת פנים מדודים במספרם. ניתן לזהות פגוש קדמי בעיצוב חדש עם פנסי ערפל מסוג LED התחומים במסגרת כרום עבה, כך נעשה גם בגריל "אף הנמר" הקדמי שהוא צר יותר ותחום במסגרת כרום בולטת. שינויים נוספים ניתן למצוא בעיצוב הפנסים מאחור המבוססים על תאורת LED, גם הפגוש האחורי עוצב מחדש וחישוקי גלגלים בעיצובים חדשים משלימים את העדכון העיצובי של הדגם. הסיד הייתה מכונית בעלת מראה מלוטש ונאה ונשארה כך, רק שלא בטוח שהעיצוב החדש של הפגוש הקדמי הוא שדרוג לעיצוב לעומת הדגם היוצא.

 

2016 קיה סיד החדשה תא הנוסעים
עדכון קל לגימור בתא הנוסעים לצד בידוד ונוחות נסיעה משופרים.

 

בתא הנוסעים, עיקר השדרוג נעשה בתחום הגימור, עם תוספת של כרום מסביב לפתחי המיזוג ולוח המחוונים לצד גימור בשחור מבריק מסביב למערכת השמע/מולטימדיה, וכן בתחום בידוד הרעשים (במיוחד בדגמי הדיזל) לטובת נסיעה שקטנה ונעימה יותר. עוד יוסיפו לשיפור איכות הנסיעה והתנהגות הכביש בדגם הם כיול מחדש למתלים ולמערכת ההיגוי, שיפור של מפרקי החיבור בין המתלים לשלדה ולטובת הפחתת תת ההיגוי בסיבובים, קיה התקינה בדגם "מערכת ניהוג וקטורי" – דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.

 

בתחום הבטיחות, קיה מוסיפה לדגמי 2016 המחודשים של הסיד מספר מערכות בטיחות, כגון מערכת התראה על סטייה מנתיב הנסיעה, מגביל מהירות הפועל במשולב עם מערכת זיהוי תמרורים, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים ותנועה חוצה מאחור ומערכת חנייה אוטו'  - בניצב ובמקביל.  

 

גם הגרסאות הספורטיביות של הסיד, הסיד GT והפרו סיד GT שלא משווקות בישראל, זכו לעדכון. מנוע ה-1.6 ליטר T-GDI של הדגם אמנם מייצר את אותם הנתונים – 204 כ"ס ו-27.0 קג"מ – אך הוא שופר לטובת גמישות גדולה יותר בסל"ד נמוך וכתוצאה מכך, נתון התאוצה שופר ב-0.1 שניות לזמן של 7.6 שניות. בנוסף לכך, קיה שיתנה את כיול המתלים וההיגוי, הוסיפה הגברה של צליל צינור המפלט דרך מערכת השמע, הגדילה את קוטר צלחות הבילום מלפנים ועוד.

 

קיה תחל לשווק את הסיד המחודשת באירופה כבר החל מהחודש הבא, מתי אצלנו? ככל הנראה לקראת סוף 2015/תחילת 2016. יהיה מעניין לראות אם בטלקאר, יבואנית קיה בישראל, יבחרו להביא את גרסאות ה-1.0 טורבו או להמשיך עם גרסת ה-1.6 ליטר. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.