קרייזלר חושפת את הגנד וויאג'ר החדש (קרייזלר פאסיפיקה בארה"ב) כולל גרסה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של 48 ק"מ.

2016 קרייזלר פסיפיקה גרנד וויאג'ר החדש
2016 קרייזלר פסיפיקה - גרנד וויאג'ר החדש.

ערב פתיחתה של תערוכת דטרויט, קרייזלר (קבוצת FCA) חושפת את הדור השישי למיניוואן בגודל מלא המצליח שלה, גרנד וויאג'ר 2016 החדש. עבור השוק האמריקאי' הדגם שנקרא במשך שנים טואן אנד קאנטרי משנה את שמו לקרייזלר פאסיפיקה (Pacifica).

 

הגרנד וויאג'ר החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין אך הוא לא שונה במיוחד במידותיו מהדגם היוצא למעט תוספת של 2.5 ס"מ לרוחב ו-1.2 ס"מ לגובה. בכל הקשור לעיצוב לעומת זאת מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית ומעיצוב מרובע ודי שמרני למראה של הדגם היוצא, קרייזלר פסיפיקה חושף עיצוב מרשים למדי הנשען על שפת העיצוב העדכנית של קרייזלר אשר הוצגה עם הקרייזלר 200. זה המענה העיצובי של קרייזלר ללקוחות שפנו לרכבי הפנאי ונטשו את סגמנט המיניוואנים.

 

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים יוצר רושם של קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לאיכות, עיצוב וגימור. את מרכז הקונסולה מקשטת מערכת המולטימדיה Uconnect מהדור העדכני ביותר עם מסך "7 או "8.4 ומסכי "10 כאופציה ליושבים מאחור. העיצוב החדש של תא הנוסעים מציע לפי קרייזלר מרווח משופר לנוסעים ולמטען ואת כל המושבים מאחור ניתן לקפל לרצפת הרכב באופן היוצר משטח הטענה שטוח לחלוטין. את הדגם ניתן לקבל בגרסת 7 או 8 מושבים.

 

בתחום ההנעה, הדגם יוצע עם תחילת השיווק עם שתי יחידות הנעה: V6 אטמוספרי בנפח של 3.6 ליטר המייצר הספק מרבי של 287 כ"ס ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ והוא משודך לתיבת 9 הילוכים אוטו' המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים. מנוע ה-V6 הוא מנוע חדש המצויד במערכת EGR למחזור גזי פליטה ובמערכת שסתומים מתקדמת.

 

קרייזלר פסיפיקה תא הנוסעים
תא נוסעים מרווח ואיכותי יותר

 

לראשונה עבור הדגם, קרייזלר מציעה גם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. זו מבוססת על אותו מנוע V6 אך אך בהספק של 248 כ"ס ומומנט של 31.8 קג"מ. מנוע הבנזין נעזר במנוע חשמלי (קרייזלר לא חושפת את נתוניו עדיין) המוזן באמצעות סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 16kWh המספיקה לפי קרייזלר לטווח נסיעה חשמלי של 48 ק"מ. לפי קרייזלר, צריכת הדלק העירונית תעמוד על כ-34.0 ק"מ לליטר וטעינת הסוללה דורשת המתנה של כשעתיים.

 

בתחום הבטיחות הדגם מצויד במצלמת 360 מעלות, מערכת התראה על התנגשות מלפנים ובלימה אוטו', מערכת התראה על עצמים באזורים מתים ועוד. כאופציה הדגם מצויד במפתח חכם המאפשר להורים לקבוע הגבלת מהירות ועוצמת שמע מרבית, המערכת  מונעת מהשמע לפעול כל עוד הנוסעים לא חגורים (פורד הייתה הראשונה להציג מערכת כזו). 

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.