2017 טויוטה יאריס החדשה
יאריס 2017 החדשה - מתיחת פנים מקיפה לדגם.
2017 טויוטה יאריס החדשה
יאריס 2017 החדשה - מתיחת פנים מקיפה לדגם.

היאריס 2017 החדשה מחליפה את מנוע ה-1.33 ליטר במנוע 1.5 ליטר 111 כ"ס, חזק וחסכוני יותר. בנוסף הדגם זכה לתא נוסעים משופר ולמערכת בטיחות מתקדמת כסטנדרט.

 

טויוטה מסירה את הלוט מעל היאריס 2017 החדשה במפרט לשוק האירופאי, אותה היא תציג בקרוב בתערוכת זנ'בה בתחילת החודש הבא. לא קשה להבחין כי לא מדובר בדגם חדש לחלוטין אלא במתיחת פנים מקיפה מאוד לדגם עם "יותר מ-900 חלקים חדשים שהותקנו בדגם”.

 

לשם התזכורת, טויוטה הציגה את הדור הנוכחי של היאריס בדצמבר 2010 ובשנת 2014 היא העניקה לדגם מתיחת פנים ראשונה, כך שניתן להתייחס אל דגם 2017 כאל מתיחת פנים שנייה לדגם או אם תרצו כדור הרביעי לדגם.

 

העיצוב החיצוני עודכן באופן זהה לגרסה לשוק היפני של הדגם אותה טויוטה חשפה לפני מספר שבועות, עם עיצוב חדש לפגוש הקדמי, פנסים ראשיים חדשים עם חתימת LED שונה מזו של הדגם הנוכחי ומאחור, אנחנו מוצאים עיצוב חדש לפנסים ולפגוש האחורי. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים משלימים את העדכון החיצוני לדגם. למעט תוספת קוסמטית של 60 מ"מ לאורך (3,945 מ"מ), שאר מידות הדגם נותרו כצפוי ללא שינוי, 1,650 מ"מ רוחב, 1,510 מ"מ גובה, בסיס גלגלים של 2,510 מ"מ ונפח תא מטען של 286 מ"מ.

 

בתא הנוסעים אנחנו פוגשים פחות שינויים לעומת השינוי החיצוני. תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהדגם הנוכחי, למעט כפתורי שליטה חדשים על גלגל ההגה, לוח מחוונים חדש ומודרני יותר למראה, מערכת מולטימדיה עדכנית יותר, ריפודים חדשים למושבים, פתחי מיזוג קיצוניים שונים (נלקחו ישירות מהאוריס) ומספר שדרוגים לגימור בתא הנוסעים.

 

2017 טויוטה יאריס החדשה תא הנוסעים
העיצוב לא השתנה, אך נמצא לוח מחוונים חדש גימור משודרג ועוד.

חידושים משמעותיים יותר בדגמי 2017 החדשים של היאריס ניתן למצוא בתחום יחידות ההנעה של הדגם. מנוע ה-1.33 ליטר 99 כ"ס של הדגם הנוכחי מוחלף בשוק האירופאי במנוע 1.5 ליטר חדש 2NR-FKE, חזק וחסכוני יותר. על המנוע החדש תוכלו לקרוא בהרחבה בקישור ובקצרה, למנוע החדש מערכת מחזור גזי פליטה EGR, יחס דחיסה גבוה של 13.5:1 ומערכת תזמון שסתומים מתקדמת VVT-iE המאפשרת למנוע לפעול במחזור אוטו המוכר בזמן האצה וכן במחזור אטקינסון החסכוני בזמן שיוט.

 

מנוע ה-1.5 ליטר מייצר הספק מרבי של 111 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או CVT רציפה והוא מספק דגם ביצועים של 11.2 שניות 0-100 קמ"ש (ידני: 11.0 ש'), זאת לעומת 12.3 שניות בדגם הנוכחי. צריכת הדלק המשולבת (עם מערכת עצור/סע) עומדת על 21.7 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית או 23.8 ק"מ לליטר עם תיבה אוטו'.

 

טויוטה ביצעה מספר שדרוגים למערכת ההנעה ההיברידית של היאריס לטובת פעולה חלקה שקטה יותר של המערכת, כולל תושבות מנוע חדשות ועוד. בנוסף לכך טויוטה עדכנה את הבולמים בדגם ושדרגה את מערכת ההיגוי – הכל נעשה בהתאם לפידבק מלקוחות הדגם.

 

המערכת ההיברידית של היאריס ממשיכה להתבסס על מנוע 1.5 ליטר עם הספק כולל של 100 כ"ס, צריכת דלק משולבת השתפרה ועומדת על 30.3 ק"מ לליטר ונתון פליטת ה- CO2 ירד ל-75 גרם/ק"מ. לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך באירופה האיריס משווקת גם עם מנוע 1.0 ליטר 69 כ"ס.

 

דגמי 2017 של היאריס ישווק כסטנדרט עם מערכת הבטיחות המתקדמת TSS, הכוללת בדגם בלימה אוטונומית, מעבר אוטו' בין אור נמוך לגובה והתראה על סטייה מנתיב הנסיעה. מערכת זו מוצעת כבר כיום ביאריס המשווקת בישראל (החל מרמת הגימור סטייל).

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.