2019 טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי - הברלינגו של טויוטה.
2019 טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי - הברלינגו של טויוטה.

טויוטה פרואייס סיטי הוא הגרסה של טויוטה לברלינגו החדש והטנדרון הראשון של טויוטה לאירופה. למעט העיצוב, הפרואייס סיטי זהה לברלינגו.

 

טיוטה מוטורס וקבוצת PSA אולי יחדלו משיתוף פעולה בתחום המכוניות העירוניות (אייגו, C1 ופיג׳ו 108) אך בתחום המסחריות שתי החברות דווקא מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן. לאחר שבסוף שנת 2015 החברות הציגו את הוואן המסחרי המשותף - טויוטה פרואייס, סיטרואן ג׳מפי ופיג׳ו טראוולר - כעת טויוטה מציגה את הטנדרון פרואייס סיטי (PROACE CITY) הטנדרון הראשון של טויוטה המבוסס על סיטרואן ברלינגו החדש.

 

עם הצגתו של הפרואייס סיטי, אנחנו מקבלים דגם אחד המשווק ללא שינוי משמעותי תחת ארבעה מותגים, ביחד עם הפרטנר של פיג׳ו והקומבו של אופל. טויוטה פרואייס סיטי יאפשר לטויוטה להיכנס לאחת הקטגוריות הפופולריות ביותר באירופה, קטגוריה בה עד היום לטויוטה לא הייתה נוכחות משמעותית באירופה.

 

2019 טיוטה פרואייס סיטי
בגרסת נוסעים או בגרסה מסחרית סגורה.

כמו הברלינגו והפרטנר, גם הגרסה של טויוטה תשווק החל מגרסה מסחרית סגורה עם מחיצה ו-3 מושבים קדמיים, עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, ועד לגרסת נוסעים מהודרת ומאובזרת יותר עם עד 7 מושבים. הגרסה המסחרית תשווק תחת השם פרואייס סיטי וגרסת הנוסעים נקראת פרואייס סיטי וורסו - כן, על שמו של המיניוואן הקומפקטי שטויוטה חדלה לייצר בשנה שעברה.

 

טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי וורסו - גרסת הנוסעים.

מעבר לעיצוב שונה לחזית הדגם והסמל על מלפנים ומאחור ועל גלגל ההגה, הפרואייס סיטי זהה במפרט הטכני לברלינגו החדש. גרסה קצרה באורך של 4.40 מטר עם בסיס גלגלים של 2.78 מטר וגרסה ארוכה באורך של 4.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.95. לשני הדגמים רוחב של 1.85 מטר וגובה מרבי של 1.86 מטר. לגרסה הקצרה נפח תא מטען מרבי של 3.3 קוב עד לגובה התקרה (3.8 קוב עם מושבי Smart Cargo - קיפול לפנים של המושב הקדמי) ולגרסה הארוכה נפח של 3.9 קוב (4.3 קוב). לגרסה הקצרה משקל מורשה של 650-1000 ק״ג ולגרסה הארוכה משקל מורשה של 1,000 ק״ג. לשני הדגמים כושר גרירה של 1,500 ק״ג לנגרר עם מערכת בלימה עצמית (ותלוי במנוע).

 

טויוטה פרואייס סיטי
איכות חיים בתא הנוסעים לצד שימושיות בלתי מתפשרת.

את גרסת הנוסעים של הדגם ניתן לקבל עם 5 או 7 מושבים - עם בסיס גלגלים קצר או ארוך. כמו בדגם הנוכחי, השורה השנייה כוללת שלושה מושבים נפרדים הניתנים להסרה מלאה מהרכב. נפח תא המטען בגרסת הנוסעים עומד על החל מ-65 ליטר לגרסה קצרה 7 מושבים ועד ל-1,672 ליטר בגרסה הארוכה כאשר המושבים מאחור מקופלים (נפח עד לגובה המושבים הקדמיים).

 

טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי.

בתחום ההנעה, הפרואייס סיטי מצויד בכל המנועים של הברלינגו: 1.2 ליטר טורבו בנזין עם 110 כ״ס ותיבת הילוכים ידנית או 130 כ״ס עם תיבת הילוכים אוטו׳ או מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 75 כ״ס, 100 כ״ס ו-130 כ״ס (8 הילוכים אוטו׳ בגרסה הבכירה).

כמו הברלינגו, גם כאן נוכל למצוא שפע של אבזור נוחות ובטיחות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים כסטנדרט וכאופציה גם בקרת שיוט אדפטיבית ניטור שטחים מתים ועוד. בתחום אבזור הנוחות נוכל למצוא מראה מרכזית מבוססת מצלמה, מולטימדיה עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, דיבורית BT, כניסת USB, תצוגה עילית המציגה גם את נתוני מערכת הניווט ועוד. הדגם מצויד בנוסף במערכת בקרת עומס, מערכת המספקת לנהג התראה במידה והעומס עומד על 90% מהמשקל המורשה.

 

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.