2023 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש.
2023 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש.

לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה ראשונה אל דגמי 2023 החדשים של הקונה, דור שני לדגם, יונדאי חושפת פרטים חדשים על הקרוסאובר המשפחתי המסוגנן שלה שכמו הדגם היוצא, ישווק בשלוש טכנולוגיות הנעה - בנזין, היברידי וחשמלי מלא. 

 

הקונה החדש גדול ומרווח יותר מהדגם היוצא ועם אורך של 4,355 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ הוא ארוך יותר בכ-150 מ"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב-20 מ"מ ועם תוספת נכבדה של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים - יונדאי מדווחת על תוספת של 77 מ"מ למרווח הרגליים מאחור. אבל הגידול במרווח לנוסעים הוא רק חלק קטן בסיפור של הקונה החדש שכן הדגם מציג קפיצת מדרגה ענקית בכל הקשור לאיכות תא הנוסעים, תכנון תא הנוסעים, טכנולוגיה ועוד. 

 

2023 יונדאי קונה החדש
היברידי, בנזין וחשמלי מלא.

לפי יונדאי הגישה לתכנון ועיצוב הדגם הייתה קודם כל המחשבה על רכב חשמלי, ביטוי לכך אנחנו מוצאים בתא הנוסעים החדש והמרשים של הקונה, המציג אווירה דומה מאוד למוכר לנו מהאיוניק 5 החשמלי, כולל שימוש במוט הילוכים אלקטרוני לצד ההגה שיפנה מקום לעוד תאי אחסון בין המושבים. תא הנוסעים מציג קפיצת מדרגה גדולה לעומת הדגם הנוכחי, החומרים עשירים ואיכותיים יותר, יש מבחר גדול של שילובי צבעים, תאורת אווירה עשירה, צמד מסכי "12.3, מושבי נוחות שיכולים להפוך לסוג של כורסת שכיבה (כמו באיוניק 5 רק בלי הדום) ועוד. יונדאי מדווחת כי בידוד הרעשים בדגם זכה למגוון שדרוגים, כולל שימוש בשמשה קדמית אקוסטית כפולה. 

 

2023 יונדאי קונה החדש תא הנוסעים
קפיצת מדרגה משמעותית של איכות.

כמובן שגם נמצא שדרוג מקיף בתחום האבזור והטכנולוגיה, כולל משטח טעינה אלחוטי, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, חימום לגלגל ההגה והמושב האחורי, מערכת שמע של BOSE, מפתח דיגיטלי בטכנולוגיית NFC כך שניתן לפתוח את הרכב גם עם שעון חכם או המכשיר הסלולרי,  בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מחזיקי כוסות נשלפים, מצלמת 360 מעלות, אופציה למצלמת דרך מובנית - קדמית ואחורית (לא זמין בישראל) כולל דיווח ישירות לסלולרי, דלת תא מטען חשמלית חכמה שמספיק לעמוד מאחוריה, עם המפתח בכיס, והיא תיפתח אוטומטית. ניתן לקבוע את מהירות הפתיחה וגובה הפתיחה של הדלת דרך מערכת המולטימידה.

 

מערכת המולטימדיה החדשה כולל עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד המון שירותי רשת חכמים דרך שירות Blue-Link של יונדאי שלצערנו, עדיין לא זמינים בישראל. 

 

2023 יונדאי קונה החדש N ליין
קונה החדש עם חבילת N ליין.

בתחום ההנעה, יונדאי חושפת בשלב זה רק את דגמי הבנזין ואת הדגם ההיברידי, הגרסה החשמלית של הקונה תוצג רק בחודש מרץ הקרוב. הקונה החדש ממשיך עם המנועים המוכרים אך מציג מספר חידושים: מנוע ה- 1.6 ליטר טורבו 198 כ"ס ו-27 קג"מ המוכר לנו מהדגם היוצא, משודך כעת לתיבת 8 הילוכים אוטו' במקום 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים. מנוע בנזין נוסף, שלא שווק בישראל, הוא מנוע 2.0 ליטר אטקינסון בהספק מרבי של 149 כ"ס ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ - מנוע זה משודך לתיבת הילוכים IVT רציפה.

 

הדגם ההיברידי 1.6 ליטר ממשיך להציע הספק מרבי של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ וכבעבר הוא נעזר בסוללה קטנה בקיבולת של 1.32kWh. הדגם ההיברידי זכה למערכת בלימה רגנרטיבית חדשה ומשודרגת שבמצב האוטומטי שלה היא עושה שימוש במידע מהמצלמה הקדמית ומערכת הניווט בכדי לתפעל את המערכת בצורה אופטימלית. 

 

2023 יונדאי קונה החדש
מרווח משופר לנוסעים מאחור.

בתחום הבטיחות נפגוש את מערך הבטיחות SmartSense העדכני והעשיר של יונדאי הכולל בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, בקרת שיוט אדפטיבית נתמכת מערכת ניווט להתאמת המהירות, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת אקטיבי כולל תצוגה בלוח המחוונים, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, חיישני חנייה היקפיים עם מצלמת 360 מעלות, בלימה אוטונומית במהירויות חנייה, מערכת חנייה אוטומטית עם אפשרות להחנות את הרכב כאשר הנהג מחוץ לרכב ועוד. 

 

2023 יונדאי קונה החדש
יונדאי קונה החדש.

העיצוב החיצוני של הקונה 2023 החדש מודרני ודינאמי למראה כאשר כל גרסת הנעה תזכה לעיצוב קצת שונה בכדי ליצור בידול ברור בין הדגמים. לצד זה ניתן להוסיף חבילת N ליין למראה ספורטיבי יותר הכולל עיצוב אגרסיבי לפגושים, חבילת השחרה, ספוילר גג, חישוקי "19, אופציה לגלגל הגה בעיטוף אלקנטרה, מושבים בריפוד עור משולב באלקנטרה ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 33

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.