אלפין, מותג הספורט של רנו שקם לתחייה לפני מספר שנים, הספיק להשיק רק רכב אחד עם מנוע בעירה פנימית, אלפין A110 הקטנה, הזריזה והקלילה שללא ספק תהפוך עם השנים לרכב אספנות מבוקש. לפני מספר שנים ברנו הכריזו כי אלפין תייצר בעתיד רק רכבים חשמליים ומה שהחל עם ה- A290 שהיא גרסת אלפין לרנו 5 E-TECH ממשיך כעת אל הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג - אלפין A390.
העיצוב ספורטיבי במיוחד בסגנון של קרוסאובר קופה ובאלפין מבטיחים שלמרות שזה שה- A390 הוא הרכב הגדול ביותר עד היום של החברה, זה עדיין יהיה רכב שימשיך את מסורת הניהוג החד וההנאה מנהיגה המאפיינת את דגמי המותג, מבטיחה ובהמשך תקראו על שלל העזרים בהם עשתה החברה כדי להבטיח שכך זה יהיה כולל כמובן ניצול היתרונות המובנים בהנעה חשמלית בכל הקשור לשליטה על הכוח.

דוגמה אחת עיקרית לכך זה השימוש בשלוש מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור, לטובת ניהוג חד ושדרוג האחיזה והיכולות הדינמיות. כדי לשלוט במדויק על כל מנוע בנפרד, אלפין פיתחה עבור הדגם את מערכת AATV - Alpine Active Torque Vectoring ולפי החברה המערכת הזו מביאה את ה- A390 לרמות תחכום שלרוב שמורות לרכבים מסגמנטים גבוהים יותר. שימוש בשלושה מנועים זה דבר אחד, מה עושים איתם והצורה בה שולטים בהם זה כבר עולם אחר לחלוטין שדורש המון שעות עבודה במעבדה (סימולציות) ובהמשך על המסלול כדי לכייל את המערכת. סביר להניח שהבחירה בשלושה מנועים היא לא רק רצון אלא גם צורך שכן עם משקל עצמי של 2,121 ק"ג, כפול מזה של אלפין A110, כדי לייצר רכב דנמי צריך יותר עזרים אלקטרוניים שיעשו דברים שהנהג לא יכול.

ההצהרה של אלפין כי הדגש בפיתוח הדגם היה על ניהוג והתנהגות לפני ביצועי קו ישר לא באה לחפות אלא משהו שכן גם בתחום זה לא חסר משהו לדגם (וזה עוד לפני גרסאות עתידיות נוספות). בשלב זה רוכשי אלפין A390 יוכלו לבחור מבין שתי מערכות הנעה חשמליות: A390 GT עם הספק משולב של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש או בדגם A390 GTS בהספק משולב של 470 כ"ס ומומנט מרבי של 82.4 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.9 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. שני הדגמים מצוידים בסוללה גדולה יחסית בקיבולת של 89kWh המאפשרת לדגמים טווח נסיעה של עד 555 ק"מ.
יש המון רכבים חשמליים מהירים בשוק, מה שמבדיל דגם ביצועים מסתם דגם רגיל זה היכולת לעשות שימוש באותם הביצועים לאורך זמן ממושך מבלי שתהיה ירידת כוח בשל התחממות רכיבים שונים או במיוחד הסוללה. בתחום זה אלפין מבטיחה שמערכת בקרת הסוללה שלה תאפשר את זה לצד אפשרות לנהג להפעיל את בקרת הטמפרטורה של הסוללה באופן ידני, בין אם להכין את הסוללה לפני מקצה או לאחר נהיגת מסלול. וכן, ישנה גם אפשרות לסאונד המשתנה בהתאם מהירות הנסיעה אם זה מה שעושה לכם את זה ברכב שאין בו מנוע בעירה פנימית.

העיצוב הבסיסי של חלל תא הנוסעים נשען על המוכר לנו מדגמי רנו העדכניים, במיוחד מערך המסכים, אך מעבר לכך זה תא נוסעים פרימיום מוקפד עם חומרים עשירים, שימוש נרחב בעור וגמור נעים לעין. על גלגל ההגה הנהג ימצא מספרים מתגים, אחד לשינוי מהיר של בורר מצבי הנהיגה, השני (הכחול) מאפשר בחירה מבין 5 דרגות עצומה שונות של מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת נהיגה בדוושה אחת וכפתור OV (האדום) עבור בוסט מזני בשימוש בקרת יציאה מהמקום. כיאה לרכב ביצועים, המסכים ישנה תצוגה ייעודית לרכב ביצועים כולל נתונים שונים, זמני הקפה, טמפרטורה של הצמיגים, סוללה ועוד.
לאלפין A390 אורך של 4,616 מ"מ, רוחב של 1,885 מ"מ, גובה של 1,532 מ"מ, בסיס גלגלים של 2,708 מ"מ ונפח תא מטען של 532 ליטר. המידות האלו נבחרו בקפידה, לא רק עבור המראה הספורטיבי אלא גם עבור הצד הדינאמי.