ב.מ.וו סדרה 3 טורינג החדשה
מערכת מיקרו-היברידית לדגמי הדיזל הקטנים ודגם 318i חדש.
ב.מ.וו סדרה 3 טורינג החדשה
מערכת מיקרו-היברידית לדגמי הדיזל הקטנים ודגם 318i חדש.

ב.מ.וו מוסיפה מערכת מיקרו-היברידית לדגמי הדיזל הקטנים שלה ומציגה במקביל את דגם 318i החדש עם מנוע 2.0 ליטר טורבו 154 כ"ס במקום מנוע ה-1.5 ליטר טורבו של הדגם היוצא.

 

בכדי לעמוד בתקן פליטת המזהמים החדש Euro 6d, שיכנס לתוקף מחייב בשנה הבאה, יצרני הרכב האירופאים נאלצים לעשות שימוש במערכת עזר חשמלית, מיקרו-היברידית, בכדי להפחית את פליטת המזהמים, בעיקר בנסיעה עירונית. לאחר שהציגה אשתקד מערכת כזו בדגם 520d, ב.מ.וו מרחיבה את השימוש במערכת לדגמים נוספים, 33 במספר עד אביב 2020, בעיקר דגמי דיזל שלא רלוונטיים לשוק המקומי שלנו.

 

המערכת המיקרו היברידית של ב.מ.וו פועלת במתח של 48V באמצעות סוללות ליתיום-יון קטנה וכוללת מנוע חשמלי (סטרטר-גנרטור) בהספק של 11 כ"ס המחובר ברצועה למנוע. המערכת תסייע למנוע בכל תחילת נסיעה או בכל האצה מלאה וכן בנקודות בהן המנוע לא פועל בתחום היעיל שלו. המערכת הזו מחליפה כמובן את מערכת העצור-סע הרגילה והמעצבנת ומאפשר הפסקה והתנעה מחדש של המנוע בצורה חלקה יותר ולא מורגשת. המערכת מאפשרת לנתק את המנוע בגלישה לעצירה במהירות של מתחת ל-15 קמ"ש, לעומת עצירה מלאה במערכת עצור-סע רגילה, ומאפשרת התנעה חלקה יותר ופחות מורגשת בנסיעה בפקק תנועה.

 

ב.מ.וו מערכת מיקרו-היברידית
מערכת מיקרו-היברידית לדגמי הדיזל הקטנים.

במצב גלישה, עזיבה של דוושת הגז ללא לחיצה על דוושת הבלימה, המערכת מאפשרת את ניתוק המנוע ממערכת ההנעה עד למהירויות של 160 קמ"ש. הפעולה הזו זמינה רק כאשר בורר מצבי הנהיגה נמצא עם מצב COMFORT הרגיל או ECO-PRO החסכוני. המערכת הזו תהיה זמינה בקרוב בכל דגמי הדיזל 20d של סדרה 3 ובדגמי הפנאי X3 ו-X4.

 

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה
דגם 318i חדש עם מנוע 2.0 ליטר טורבו.

בנוסף, ב.מ.וו משיקה גרסת בסיס 318i חדשה לסדרה 3 סדאן וטורינג. בניגוד לדגם 318i היוצא שצויד במנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 136 כ"ס, דגמי 318i החדשים מצוידים במנוע 2.0 ליטר טורבו, כמו בדגם 320i, בהספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו' והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.4 שניות, מהירות מרבית של 235 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.5-18.9 ק"מ לליטר, זאת לעומת 9.1 שניות ו-210 קמ"ש בדגם 318i היוצא. בשלב זה סדרה 3 החדשה משווקת בישראל בדגם הפלאג-אין 330e בלבד, סביר להניח כי דגם 318i החדש ישווק עוד השנה בישראל כדגם הכניסה לסדרה 3.

פחות רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך לסדרה 1 החדשה נוסף דגם חדש, 120d, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 190 כ"ס המספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.2 שניות, מהירות מרבית של 231 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 21.7-23.2 ק"מ לליטר.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.