תמונות של פורד קא החדשה, המוגדרת עדיין כקונספט, נחשפות לראשונה ומציגות את המכונית העירונית הבאה של פורד.

2014 פורד קא החדשה

אלו הן התמונות הראשונות של פורד קא החדשה (קונספט), דור שלישי לדגם העירוני של פורד אשר צפוי להיחשף היום (יום ד') רשמית. הדגם המוצג בתמונות אמנם מוגדר כקונספט אך לא קשה לראות שמדובר בדגם הקרוב לדגם ייצור סופי ולמעט מספר שינויים קלים, כך יראה הדגם כאשר ירד מפס הייצור בשנה הבאה.

 

בניגוד לדור הקודם של הקא (Ka) שהיה רכב "לייף סטייל" שלוש דלתות המבוסס על פיאט 500 ויוצר על אותו פס הייצור עבור פורד, הדגם החדש הוא כבר דגם בייצור עצמי של פורד וכמו כל הדגמים החדשים של פורד, גם הקא החדשה תהיה דגם גלובאלי בהתאם לאסטרטגיית הדגם הגלבאלי האחיד של פורד – One ford.

 

הקא החדשה פותחה וגם תיוצר ע”י פורד ברזיל עבור השוק הדרום אמריקאי שיהיה הראשון לקבל את הדגם החדש. במהלך 2014-2015 הדגם יותאם וישווק גם בשווקים נוספים, כולל השוק האירופאי והישראלי. צעד דומה ביצעה פורד עם האקוספורט החדש – הקרוסאובר העירוני של פורד – שגם הוא כמו הקא החדשה תוכנן בברזיל ומשווק שם מזה כשנה ורק בשנה הבאה הוא ישווק באירופה לאחר התאמות שנעשו בהתאם לשוק היעד.

 

עם הקא החדשה פורד משנה כיוון לחלוטין מהדגם היוצא כאשר זו החדשה מכוונת לשווקים מתפתחים בעיקר ותתחרה בדרום אמריקה ברכבים כגון יונדאי HB20 (גרסה זולה של ה-i20) או שברולט אוניקס. בניגוד לשני הדורות הקודמים של הקא ששווקו בתצורת 3 דלתות האצ'בק בלבד, הקא החדשה לא תשווק בתצורת 3 דלתות אלא רק בתצורת 5 דלתות האצ'בק או סדאן. כדגם המכוון לשווקים מתפתחים בראש ובראשונה, סביר להניח שהקא החדשה גדולה משמעותית מזו היוצאת וקרובה יותר במידותיה לפיאסטה מאשר למכונית עירונית ממוצעת.

 

הקא החדשה תוצע בברזיל עם שני מנועים: 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בספק מרבי של 80 כ"ס שישודך לתיבה ידנית בלבד ו-1.5 ליטר בהספק של 107 כ"ס שישודך גם לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים - Powershift.

 

 

רגע של היסטוריה: פורד הציגה את הדור הראשון של הקא בשנת 1996 כגרסה קטנה וזולה לפיאסטה עליה התבסס הדגם. הדור הראשון של הקא זכה להצלחה באירופה כאחת המכוניות העירוניות הנמכרות ביבשת וכרגיל עבור פורד, במיוחד בשוק הבריטי החובב את המותג ורכבים מהנים לנהיגה בכלל. דגם זה יוצר ושווק באירופה עד שנת 2008 ומיוצר למעשה עד היום בברזיל. כאשר הגיע הזמן להתחיל לפתח את הדור השני של הדגם, פורד לא הייתה בשיאה הכלכלי וזו הסיבה שהדור הראשון שרת את פורד במשך 12 שנה באירופה וזו גם הסיבה שעבור הדור השני של הדגם, פורד פנתה לפיאט שתייצר עבורה את הדגם על בסיס ה-500. לאור הסיבה הזו, הדור השני של הקא יקר יחסית, לא מהנה לנהיגה כמו הדור הראשון ולא מאובזר כלל בדגמי הבסיס, כך שהדגם לא הצליח לשחזר את ההצלחה של הדור הראשון.

 

2014 פורד קא:

 

פורד קא - דור ראשון ושני:

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.