לקסוס UX300e החשמלי
לקסוס UX300e - הרכב החשמלי הראשון של לקסוס.
לקסוס UX300e החשמלי
לקסוס UX300e - הרכב החשמלי הראשון של לקסוס.

לקסוס חשפה היום (ו') בתערוכת הרכב של גואנגזו (סין) את הרכב החשמלי הראשון שלה, לקסוס UX300e המבוסס על הקרוסאובר הקומפקטי והקטן בהיצע של היצרן - לקסוס UX. מלקסוס ישראל נמסר כי הדגם צפוי להגיע ארצה במהלך המחצית השנייה של 2020.

לקסוס UX 300e מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 30.5 קג"מ, המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.5 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש. הדגם מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 54.3kWh שלפי לקסוס מאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 400 ק"מ בתקן NEDC (שזה קצת מעל ל-300 ק"מ בתקן WLTP העדכני).

 

לקסוס UX300e
טווח נסיעה של 400 קילומטר (בתקן NDEC).

מערך הסוללות הותקן ברצפת הדגם ותחתית השלדה זכתה לחיזוקים שונים. בכדי לתמוך במשקל, הבולמים/קפיצים בדגם עודכנו גם הם בכדי להתמודד את תוספת המשקל של הסוללות. את הסוללה שבדגם ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC, אך בהספק של עד50kW בלבד.

בצד הויזואלי, למעט חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי לא תמצאו הבדל לעומת ה-UX הרגיל. בתחתית המרכב נמצא כיסוי שטוח לשיפור זרימת האוויר וקירור הסוללה. גם בתא הנוסעים לא תמצאו שינויים מיוחדים, למעט כמובן התאמה של לוח המחוונים והמולטימדיה להנעה חשמלית. מערכת המולטימדיה שבדגם היא מהדור האחרון של לקסוס המציעה תמיכה באפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו. 

 

לקסוס UX300e החשמלי
לקסוס UX300e.

לקסוס לא מציינת את נתוני הביצועים של הדגם, אך היא מציינת כי הביצועים יהיו "זריזים" באופן מספק. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה המאפשר לקבוע את אופי מערכת ההנעה והמנופים מאחור ההגה שבעבר שלטו על תיבת ההילוכים, מאפשרים לנהג לבחור מבין 4 עוצמות שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית. כמו כל רכב חשמלי מודרני, לרשות הנהג אפליקציה למכשיר הסלולרי המאפשרת את ניהול הטעינה, צפייה במצב הטעינה של הסוללה, הפעלה מרחוק של בקרת האקלים ועוד.

 

לקסוס UX 300e תא הנוסעים
התאמה של התצוגה להנעה חשמלית.

לקסוס UX300e ישווק בסין ובאירופה במהלך שנת 2020, בשוק הבית היפני רק בחל משנת 2021. לקסוס UX החשמלי לא מסמל מעבר משמעותי של לקסוס לתחום ההנעה החשמלית מבוססת הסוללות, כפי שעשתה לדוגמה קבוצת פולקסווגן, את זה תעשה החברה רק בשנת 2030 במקביל לפיתוח טכנולוגיה מתקדמת יותר של סוללות, לצד המשך הפיתוח של תאי דלק להנעה חשמלית. לקסוס UX החשמלי נולד בכדי לענות על הדרישה הנוכחית של השוק, במיוחד השוק הסיני שהוא שוק הרכב החשמלי הגדול בעולם כיום ושרוצה את זה כאן ועכשיו, כך שכל לקוח של החברה יוכל כעת לבחור מבין הנעה רגילה, היברידית או חשמלית.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.