זיקר 001
זיקר 001.
זיקר 001
זיקר 001.

בחודש יולי האחרון התבשרנו כי גיאו מוביליטי, יבואנית הרכבים החשמליים של ג'ילי גיאומטרי בישראל - מבית יוניון מוטורס, תשווק השנה את הרכבים החשמליים של זיקר (Zeekr), מותג הפרימיום של ג'ילי שנולד לפני כשנתיים ולאחרונה החל את מהלך החדירה שלו לשוק האירופי. 

 

מותג זיקר אמנם החל את דרכו רק לפני כשנתיים, אך צריך לזכור כי חברת האם קבוצת ג'ילי מחזיקה בבעלות מלאה או חלקית במותגים כגון וולוו, פולסטאר, לוטוס, סמארט ועוד, כך שלרשות זיקר עומדים לא רק הכיסים העמוקים של ג'ילי אלא גם כל הידע והטכנולוגיה המתקדמת שאנחנו מכירים משאר דגמי הקבוצה, כולל כמובן פלטפורמת SEA הייעודית להנעה חשמלית עליה מבוססים מרבית הדגמים החשמליים של קבוצת גילי - משפחה של פלטפורמות לדגמים מסיגמנטים שונים. 

 

זיקר X
זיקר X.

זיקר משווקת כיום שלושה דגמים: זיקר 001  - הרכב הראשון של המותג - שהוא רכב סאלון חשמלי בתצורת האצ'בק, זיקר 009 שהוא מיניוואן חשמלי ענק המשווק בשלב זה בסין בלבד וזיקר X שהוצג מוקדם יותר השנה והוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי המתחרה מול דגמים כגון ב.מ.וו iX1, אודי Q4 e-tron ועוד. 

 

זיקר משווקת את הדגמים שלה בצורה דומה מאוד לזו של טסלה, כלומר הבחירה היא בעיקר בין גרסאות הנעה שונות ולא רמות גימור שכן האבזור אחיד בכל הגרסאות, פחות או יותר, ועל זה הלקוחות יכולים, כמו בטסלה, לבחור צבע למרכב, שילובי צבעים לתא הנוסעים, וו גרירה, חבילת קישוריות בסיסית או מלאה וזהו, פחות או יותר. 

 

זיקר 001: 

זיקר 001
זיקר 001.

זיקר 001 הוא הדגם הראשון של זיקר שנפגוש בישראל וכאמור מדובר ברכב סאלון באורך של 4,955 מ"מ, רוחב של 1,999 מ"מ, גובה של 1,560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,999 מ"מ, כך שמדובר ברכב גדול למדי ובניגוד למכוניות רבות מסין תא המטען כאן לא צנום ועומד על נפח מכובד ושימושי של 539 ליטר. אין תא מטען קדמי או ליתר דיוק מה שיש מלפנים מספיק בדיוק עבור כבל טעינה וזהו פחות או יותר. 

 

זיקר 001
מכונית סאלון חשמלי במחיר תחרותי.

באירופה, זיקר 001 משווקת עם שתי מערכות הנעה כאשר בכולן סוללת ליתיום-יון NMC בקיבולת גדולה של 100kWh. דגם הבסיס הוא דגם טווח ארוך זיקר 001 RWD עם מנוע חשמלי בהספק של 272 כ"ס ובשילוב הסוללה לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.2 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה WLTP של 620 ק"מ. 

 

מעל דגם זה נמצא את דגם הביצועים זיקר 001 AWD עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 544 כ"ס כך שלדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש וטווח נסיעה של 590 ק"מ. בכל הקשור לטעינה, זיקר 001 מצוידת במטען פנימי תלת פאזי וטעינה מהירה של 10% עד 80% ארוכת כ-30 דקות. 

 

זיקר 001 תא הנוסעים
עשיר ומאובזר מאוד.

כאמור, בזיקר אין ממש רמות גימור כך שבכל הדגמים נמצא, בין היתר, תאורה ראשית LED מטריקס, חישוקי "21 עם צמיגים במידה של 255/45R21, חלון גג פנורמי, דלת תא מטען חשמליות, חלונות כהים, כיוון חשמלי למושבים, מראות הצד ולהגה, חימום לכל המושבים וגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB מלפנים ומאחור כולל שקעי טעינה מהירה עד 60W, ידיות נשלפות לדלתות (נוח יותר לפתיחה), ריפודי מושבים המשלבים אריג ועור מחומרים ממוחזרים, מפתח דיגיטלי, מולטימדיה "15.4 מבוססת שבב של קוואלקום ותמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (היתרון של מותג סיני גלוגלי), חנות אפליקציות, אפליקציה לשליטה מרחוק, מצלמת 360 מעלות, מצלמת סלפי פנימית, תצוגה עילית, לוח מחוונים דיגיטלי "8.9, מערכת שמע מבית Yamaha עם 8 רמקולים, עדכוני OTA, זיהוי פנים ועוד. 

 

זיקר 001
טווח נסיעה של עד 620 קילומטר.

דגם הביצועים זוכה לתוספת של חישוקי "22 ומערכת בלימה משודרגת על קליפרים קדמיים בעלי 4 בוכנות ומי שרוצה את שיא הפינוק יכול לבחור בדגם Privilege המבוסס על דגם הביצועים אך מוסיף מתלי אוויר, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, שילוב צבעים נוסף לתא הנוסעים ומערכת שמע עם 12 רמקולים, אוורור ועיסוי למושבים הקדמיים ומסך "5.7 לטובת הנוסעים מאחור לתפעול בקרת האקלים, חימום המושבים, שליטה על תאורת האווירה ועוד. 

 

מחירים? אנחנו כמובן עדיין לא יודעים מה יהיו מחירי הדגם בישראל, אך בשוק ההולנדי מחירי הדגם, כולל מע"מ מקומי, עומדים על החל מ-59,490 אירו לדגם טווח ארוך, החל מ-62,490 אירו לדגם הביצועים ו-67,490 אירו לדגם Privilege ובתרגום לשקלים מדובר במחירים החל מ-241 אלף שקל ועד ל-273 אלף שקל. זה אמנם דגם גדול ועשיר הרבה יותר מטסלה מודל 3 אך רק כדי שתקבלו נקודה להשוואה, נציין כי מחירי מודל 3 בשוק ההולנדי עומדים על 43,000 אירו לדגם הנעה אחורית (205,000 שקל בישראל) ו-51,000 אירו לדגם טווח ארוך (243,000 שקל בישראל). כמו בטסלה, המחירים הם לצבע לבן ועל כל צבע אחר תאלצו להיפרד מעוד כמה אלפי שקלים (בהערכה גסה, כ-9,000 שקל לתוספת צבע שונה מלבן). אם צריך לנחש? תצפו למחירים החל מ-290,000 שקל. 

 

זיקר 001
זיקר 001.

לצד האבזור העשיר נמצא כמובן גם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות ומכיוון שמדובר בדגם מבית בו מייצרים גם את וולוו, אתם כבר יכולים להבין כי מדובר במערכות בטיחות עם תפקוד מהמעלה הראשונה.

 

דרך אגב, ממש לאחרונה זיקר השיגה גרסת על בכירה לדגם, זיקר 001 FR עם ארבעה מנועים חשמליים, הספק כולל של 1265 כ"ס ונתון 0-100 קמ"ש של 2.07 שניות. לצד דגם זה, בסין בלבד ובאופן מוגבל, זיקר 001 משווק גם עם סוללת 140kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-1000 ק"מ - בתקן הסיני האופטימי. 

 

זיקר X:

זיקר X
קרוסאובר פרימיום חשמלי קומפקטי.

זיקר 001 היא ללא ספק מכונית מעניינת מאוד ומרשימה למדי, אך הדגם המעניין יותר הוא זיקר X אותו אנחנו צפויים לפגוש במהלך השנה הבאה. הסיבה שהוא יותר מעניין זה כמובן המחיר הנגיש יותר, יחסית למותג פרימיום - בהולנד דגם זה משווק במחיר של החל מ-44,990 אירו שהם 182 אלף שקל לפי שער האירו הנוכחי. 

 

זיקר X הוא במובנים רבים דגם מקביל ל- וולוו EX30 ולסמארט #1 שכן הוא חולק עם שני דגמים אלו את אותן מערכות הנעה חשמליות, מערכות בטיחות, פלטפורמה ועוד, אך הוא גדול יותר, משמעותית, משני דגמים אלו. עם אורך של 4,432 מ"מ, רוחב של 1,836 מ"מ, גובה של 1,566 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,750 מ"מ הוא דומה בגודלו ל- ב.מ.וו iX1 החשמלי, נמוך וקצר יותר אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר. לדגם נפח תא מטען צנוע יחסית של 362 ליטר ועוד אחד קטן בחזית המספיק עבור כבל הטעינה ולא יותר מכך. 

 

זיקר X תא הנוסעים
מינימליסטי ומוקפד.

זיקר X משווק עם סוללת 69kWh כסטנדרט המשרתת את שתי גרסאות ההנעה של הדגם: זיקר X הנעה אחורית RWD עם 272 כ"ס ו-35 קג"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש וטווח נסיעה של 440 ק"מ. גרסת הביצועים זיקר X הנעה כפולה AWD מציעה הספק כולל של 428 כ"ס ומומנט מרבי של 55.3 קג"מ וכאן הביצועים כבר מרשימים למדי עם נתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות, מהירות מרבית זהה וטווח של 400 ק"מ. 

 

באופן לא סטנדרטי, הדגם משווק כסטנדרט עם מטען פנימי תלת פאזי 22kW כך שטעינה ביתית מלאה אורכת זמן קצר במיוחד של 4 שעות בלבד. טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 153kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת כ-29 דקות. 

 

זיקר X
מסך מידע בקורת B.

לזיקר X תא נוסעים מינימליסטי אך אופנתי למדי עם הקפדה על הפרטים הקטנים המבדילים בין רכב רגיל לרכב פרימיום, כגון גימורים בגוון נחושת, עיצוב ייחודי למתגי החלונות, תאורת אווירה ייחודית לאורך הדשבורד, הרמקולים, הדלתות ועוד. למעשה, כבר עם הגישה לרכב תוכלו להתרשם מהירידה לפרטים שכן על קורת B המרכזית תמצאו מסך המציג את מצב הטעינה בזמן טעינה, הוא יציג לזרים אם הרכב נמצא במצב "חיות מחמד" כדי שיבינו שחיית המחמד הסגורה ברכב נהנית ממיזוג אוויר ועוד. על אותה קורה תמצאו גם קורא NFC שהוא אחד מהדרכים לכניסה לרכב לצד זיהוי פנים, מפתח חכם עם תקשורת UWB, שגם מאפשר הוצאה/הכנסה של הרכב מהחניה, או מפתח דיגיטלי שהוא בעצם המכשיר הסלולרי שלכם. 

 

זיקר X
זיקר X.

זיקר X תוכן תוך הפקדה על שימושיות ולכן מבנה תא הנוסעים דומה יותר לזה של מיניוואן, עם מעבר חופשי בין הנהג לנוסע הקדמי, שפע של תאי אחסון, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור עם טעינה מהירה עד 60W, קיפול קל של בסיס המושבים האחוריים להסעת כלבים, לדוגמה, אופציה למקרר בין המושבים ועוד. יש לציין כי כאשר זיקר הציגה את ה- X בסין הדגם הוצג עם דלתות חשמליות ללא ידיות ומסך מרכזי שניתן להזיז לצד הנוסע, אך באירופה, כנראה בשל ענייני תקינה, הדגם משווק עם ידיות חיצוניות לדלתות ומסך מרכזי קבוע. 

 

2024 זיקר X
טווח של עד 440 קילומטר.

כמו ביזקר 001 גם בזיקר X אין רמות גימור אלא רשימת אבזור אחת אחידה ועשירה מאוד הכוללת, בין היתר: מולטימדיה "14.6 על בסיס שבב של קוואלקום עם תפעול קולי, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, קישוריות 5G, עדכוני OTA ועוד, לוח מחוונים דיגיטלי "8.8, תצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה, מצלמת 360 מעלות ומצלמת דרך DVR, פרופיל אישי, חנות אפליקציות, תאורת LED מלאה, חישוקי "19, חלון גג קבוע, חלונות כהים, בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים, חימום לכל המושבים ולגלגל ההגה, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע מבית Yamaha עם 13 רמקולים ועוד ועוד. דגם הביצועים מוסיף חישוקי "20 ועיסוי במושבים הקדמיים. כמו אבזור הנוחות, גם מפרט מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר מאוד וכולל את כל מה שאפשר לצפות לו כגון בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, סייען חנייה, סייען נהיגה בכביש המהיר ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 41

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.