המכונית העירונית המשותפת לפיג'ו סיטרואן וטויוטה, זוכה בשלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחני הריסוק NCAP.

ציונים נמוכים לשלישייה העירונית של פיג'ו סיטרואן וטויוטה

איגוד הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שבוצעו לשלישייה העירונית הזהה: פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו. השלישייה הזהה, המיוצרת ללא שינוי משמעותי מאז 2005, זכתה בציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד במבחני הריסוק.

 

כאשר הדגמים נבחנו בשנת 2005, הם זכו לציון של 4 כוכבי בטיחות, אך במבחנים שבוצעו כעת בסטנדרטים המחמירים יותר של שנת 2012, הדגמים שרק לאחרונה זכו למתיחת פנים, זכו כאמור בציון של 3 כוכבים בלבד עם 68% בהגנה על נוסעים מבוגרים מלפנים, 73% בהגנה על ילדים ותינוקות במושב האחורי, 53% בהגנה על הולכי רגל ו-71% על עזרי בטיחות.

 

המבחנים בוצעו בעיקר בכדי לעודד את היצרניות להציע את הרכב עם אבזור בטיחות מלא של 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות. יש לציין שבישראל דגמים אלו משווקים עם ציוד בטיחות זה כסטנדרט (כפי שנבחן הדגם), אך באירופה דגמים אלו מוצעים גם ללא אביזרי בטיחות אלו ולפי ראש המכון מיכאל ואן רייטייגן, אילו הדגמים היו נבחנים ללא אבזור הבטיחות המלא הציון היה נמוך משלושה כוכבים.

 

לאור המבחנים, שלושת היצרניות התחייבו לשווק את הדגמים באירופה עם ציוד בטיחות מלא.

 

ציוני מבחני הריסוק למכוניות העירוניות המשווקות בישראל:

דגםסיאט מי
סקודה סיטיגוקיה פיקנטו

דגם מבוגרים ילדים הולכי רגל עזרי בטיחות
סיאט מי
סקודה סיטיגו
89% 80% 46% 86%
קיה פיקנטו 86% 83% 47% 43%
פיאט פנדה 82% 63% 49% 43%
שברולט ספארק 81% 78% 43% 43%
סיטרואן C1
פיג'ו 107
טויוטה אייגו
68% 73% 53% 71%
סוזוקי אלטו 55% 46% 35% 29%

הערות לטבלה: הדגמים נבחנים על פי אבזור המינימום המוצע באירופה ובדגמים כגון פיקנטו, פנדה וספארק, רמת הבטיחות בישראל גבוהה יותר, כך לדוגמה קיה פיקנטו במפרט הישראלי הייתה זוכה בציון של 5 כוכבים אם הייתה משווקת כך גם באירופה כסטנדרט. סוזוקי אלטו נבחנה בסטנדרט של שנת 2009 ואילו יונדאי i10, שלא מופיעה בטבלה, נבחנה בסטנדרט השונה של שנת 2008, אז היא זכתה בציון של 4 כוכבי בטיחות.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.