טויוטה אייגו X החדשה 2025
טויוטה אייגו X החדשה.
טויוטה אייגו X החדשה 2025
טויוטה אייגו X החדשה.

טויוטה חושפת באירופה את דגמי 2025 המחודשים של האייגו X והחידוש הגדול והמשמעותי ביותר הוא התוספת של מערכת הנעה היברידית לדגם, לראשונה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות. לצד זה ישן כמובן גם עיצוב מעודכן ומגוון שדרוגים לחלל תא הנוסעים במצופה במתיחת פנים לדגם. 

 

דיפאל S07 אאוטלנדר

מתחת למכסה המנוע כבר לא נמצא את מנוע ה-1.0 ליטר של הדגם הנוכחי אלא את אותה יחידת הנעה היברידית של היאריס/יאריס קורס, מנוע 1.5 ליטר בהספק של 92 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ בשילוב עם סוללה קטנה ומנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס ומומנט מרבי של 14.4 קג"מ, שילוב היוצר יחידת הנעה בהספק מרבי של 116 כ"ס. 

 

2025 טויוטה אייגו X החדש
טויוטה אייגו X GR.

עם יחידת הנעה זו לאייגו X הייבריד נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ- 10.0 שניות" שיפור משמעותי לעומת האייגו X הנוכחית לה נתון תאוצה של 14.8 שניות.  נתוני צריכת הדלק בתקן WLTP טרם נקבעו אך אתם יכולים לצפות לשיפור של כ-30% בצריכת הדלק. ליחידת ההנעה ההיברידית יש יתרונות רבים אך גם חיסרון אחד גדול והוא כמובן עלות המערכת כך שהאייגו X צפויה להיות יקרה יותר משמעותית מדגם הבנזין היוצא. 

 

2025 טויוטה אייגו X החדשה
טויוטה אייגו X החדשה.

במקרה של האייגו X החדשה, העיצוב המעודכן, בסגנון המזכיר קצת את האורבן קרוזר החשמלי, לא נועד רק כדי לרענן את המראה של הדגם שהוצג בשנת 2022 אלא גם כדי שיהיה מקום להכניס בחזית את יחידת ההנעה ההיברידית ולכן הדגם המחודש ארוך יותר ב-7.5 ס"מ (377.5 ס"מ). את העיצוב המעודכן חותמים חישוקי גלגלים בקוטר של "17 או "18 בעיצובים חדשים. לראשונה עבור הדגם, את האייגו X ניתן לקבל גם ברמת גימור GR ספורטיבית שלא מסתכמת רק במראה הספורטיבי יותר אלא גם בכיול שונה לבולמים/קפיצים ולמערכת ההיגוי. 

 

חלל תא הנוסעים שומר על המראה המוכר אך גם בו נמצא מגוון שינויים כגון מערכת מולטימדיה חדשה, מתקדמת וגדולה יותר, לוח מחוונים דיגיטלי "7, משטח טעינה אלחוטי ובקרת אקלים מפוצלת, לא שזה נדרש ממש ברכב קטן שכזה. לצד זה נמצא גם ריפודים חדשים למושבים, בלם יד חשמלי במקום מכאני שני שקעי USB-C ואופציה למשטח טעינה אלחוטי. 

 

טויוטה אייגו X החדשה תא הנוסעים
טויוטה אייגו X החדשה.

לשם התזכורת, טויוטה אייגו החלה את דרכה כפרויקט של טויוטה עם פיג'ו (107/108) וסיטרואן (C1) לייצור משותף של רכב עירוני עבור השוק האירופי. הפרויקט החזיק מעמד משנת 2005 עד שנת 2021, אז פיג'ו וסיטרואן פרשו וטויוטה המשיכה לבדה והציגה בשנת 2022 את האייגו X. המעבר להנעה היברידית בדגם הוא בעיקר כדי להפחית את ממוצע פליטת ה- CO2 של צי הרכבים של טויוטה באירופה אך גם כי מנוע ה-1.0 ליטר של האייגו חוגג למעשה כבר 20 שנה, עם עדכונים שבוצעו במנוע לאורך השנים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
דיפאל S07 אאוטלנדר
  • תגובות 33

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.