מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.
מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.

מזראטי חשפה היום (ג') בבכורה עולמית את הגרקאלה, הקרוסאובר היוקרתי הקומפקטי החדש והראשון של החברה שיתחרה בעיקר מול דגמים כגון פורשה מקאן אך גם מול הגרסאות היקרות והחזקות יותר של מרצדס GLC, ב.מ.וו X3 ועוד. הגרקאלה הוא הנציג הראשון של דגמי הדור הבא של מזראטי והוא יהיה גם הדגם החשמלי הראשון של החברה - בשנה הבאה.

 

הגרקאלה (Grecale - רוח ים תיכונית) חולק פלטפורמה ומכלולים שונים עם אלפא רומיאו סטלביו כך שהבסיס לדגם הוא מצוין, אך כמובן שכדגם של מזראטי נמצא שלל שדרוגים בתחום המתלים, כולל מתלי אוויר לדוגמה, בידוד הרעשים, איכות החומרים, טכנולוגיה עדכנית יותר וכן יחידות הנעה שונות.

 

מזראטי גרקאלה טרופאו
מזראטי גרקאלה טרופאו.

הגרקאלה אמור להיות קרוסאובר קומפקטי, יחסית, אך הוא גדול יותר מכל המתחרים שלו, מחלקם באופן משמעותי, בזכות אורך של 4,859 מ"מ , רוחב של 1,979 מ"מ, גובה של 1,659 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,901 מ"מ, לעומת המקאן של פורשה לדוגמה הגרקאלה ארוך יותר ב- 178 מ"מ ועם תוספת של כ-100 מ"מ לבסיס הגלגלים.

 

עד להגעת הגרסה החשמלית מלאה, בשלב זה תוכלו לרכוש את הגרקאלה בשלושה דגמים: גרקאלה GT הבסיסי המצויד במנוע 2.0 ליטר טווין-טורבו (מגדש חשמלי+מגדש טורבו רגיל) עם סיוע היברידי 48V המייצר הספק מרבי של 300 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 45.8 קג"מ המתקבל בין 2,000-4,000 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב- 5.6 שניות, 0-200 קמ"ש ב- 23.7 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. המנוע בדגם משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי פתוח (אופציה לנעילה).

 

מזראטי גרקאלה.
מהפכה טכנולוגית עבור מזראטי.

מעל דגם זה נמצא את דגם גרקאלה מודנה המצויד באותו מנוע אך בהספק מרבי של 330 כ"ס ומומנט מרבי זהה אך המושך בטווח רחב יותר של 2,000-5,000 סל"ד. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב- 5.3 שניות, 0-200 קמ"ש ב-21.9 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. הדיפרנציאל האחורי בדגם זה הוא מוגבל החלקה מכני.

 

דגם הביצועים הבכיר, הגרקאלה טרופאו, מחליף את מנוע הארבעה צילינדרים במנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו שנלקח ממכונית העל MC20 (בגרסה מעודנת יותר) המייצר הספק מרבי של 530 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ המתקבל בין 3,000-5,500 סל"ד. התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0-200 קמ"ש ב-13.8 שניות ומהירות מרבית של 285 קמ"ש. בדגם זה נמצא תיבת 8 הילוכים מחוזקת ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית. בכדי לחסוך בפליטת מזהמים, למנוע זה ישנה מערכת לניתוק צילינדרים בנסיעה במהירות קבועה.

 

מהדורת השקה PrimaSerie
מזראטי פולגורה החשמלי.

במועד ההשקה, הגרקאלה ישווק גם בגרסת PrimaSerie Launch, מהדורה מוגבלת המציגה תוכן בלעדי. הגרסה החשמלית המלאה של הגרקאלה תקרא פולגורה. הרכב ייוצר באיטליה ויצויד בסוללה גדולה בקיבלות של 105kWh בשימוש בטכנולוגיית 400V ועם יחידת הנעה חשמלית שתייצר מומנט מרבי של 81.5 קג"מ. הגרקאלה החשמלי יתחרה מול המקאן EV שיוצג בשנה הבאה וגם מול אודי Q6 e-tron המקביל לו. 

 

המתלים בדגמי ה-2.0 ליטר נשענים על בולמים וקפיצי מתכת אותם ניתן לשדרוג לבולמים אדפטיביים ולקפיצי אוויר, דגם טרופאו הבכיר מצויד כסטנדרט בבולמים אדפטיביים וקפיצי אוויר. קפיצי האוויר מאפשרים לשנות את גובה המרכב בטווח של 65 מ"מ, 35 מ"מ מתחת למצב הנורמלי ו-30 מ"מ מעל בבחירה במצב שטח. כאשר המכונית נכנסת לחנייה, מתלי האוויר ינמיכו את המרכב אוטומטית לטובת כניסה קלה ונוחה יותר. דגם הטרופאו נהנה בנוסף ממערכת בלימה משודרגת של ברמבו עם צלחות בלימה גדולות יותר וקליפר קדמי עם 6 בוכנות ואחורי עם 4 בוכנות (4 בוכנות קדמי ואחורי צף בדגמי הבסיס).

 

מזראטי גרקאלה תא הנוסעים
מולטידמיה מתקדמת על בסיס גוגל אוטומוטיב ופתיחה חשמלית לדלתות.


לכל הדגמים עיצוב על הצד הדינמי יותר, דגמי הטרופאו זוכים בנוסף להשחרה של חלקי הכרום השונים, לעיצוב ספורטיבי/אגרסיבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור עם תוספת של קרבון, לחישוקי "21 במקום "20 או "19 בדגמי הבסיס ועוד.

 

תא הנוסעים של הגרקאלה הוא מחזה נעים של חומרים משובחים עם טכנולוגיה עדכנית יחד עם אלמנטים מסורתיים כמו שעון מחוגים במרכז הדשבורד (התצוגה דיגיטלית). מערכת המולטימדיה החדשה שמברכז הדשבורד (MIA) מצוידת במסך מגע "12.3 והיא הגרסה של מזראטי למערכת UCONNECT 5 שזה אומר שהיא מתבססת על מערכת ההפעלה של גוגל לרכבים המאפשרת יצירת פרופיל לכל נהג (עד 5) אפיון אישי של המסך הראשי, תפעול קולי באמצעות הסייען של גוגל (יש גם אלקסה), שימוש בשירותי הרשת של גוגל כמו ניווט, אפליקציה למכשיר הסלולרי ועוד. המערכת כוללת בנוסף הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

 

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה מודנה.

מתחת למסך המולטימדיה נמצא ממשק מגע "8.8 לשליטה על בקרת האקלים, המושבים (חימום/אוורור) תאורה ועוד. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה משתנה ואת גלגל ההגה החדש של מזראטי הכולל כפתור התנעה ובורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה מבין 4 מצבי נהיגה שונים ובדגם טרופאו גם במצב מסלול (קורסה). על כל הצד הדינאמי בדגם מנצחת מערכת הבקרה VDCM שהיא תוצר של פיתוח מכונית העל מזראטי MC20.

 

כמובן שנמצא בדגם גם מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות שיאפשרו לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 2 פלוס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.