מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.
מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.

סמלת, יבואנית דגמי מזראטי בישראל, החלה בשיווק מזראטי גרקאלה (Grecale), הקרוסאובר היוקרתי החדש של מזראטי המתחרה בעיקר מול דגמים כגון ב.מ.וו X3, פורשה מקאן והוא הנציג הראשון, לאחר מכונית ההילה MC20, של הדור החדש של דגמי מזראטי. הגרקאלה ישווק בשלב זה בשלושה דגמים בהספקים של 300 כ"ס עד 530 כ"ס ובמחיר התחלתי של 570,000 ₪.

 

מזראטי גרקאלה הוא דגם חדש לחלוטין במזראטי, הוא מתבסס אמנם על אותה פלטפורמת ההנעה האחורית של אלפא רומיאו סטלביו, בסיס מצוין, אך כאן מסתיים הדמיון בין הדגמים. לגרקאלה אורך של 4,859 מ"מ , רוחב של 1,979 מ"מ, גובה של 1,659 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,901 מ"מ, מידות גדולות משמעותית מאלו של פורשה מקאן כאשר הגרקאלה ארוך יותר ב-178 מ"מ ועם תוספת של 100 מ"מ לבסיס הגלגלים. 

 

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה (מודנה).

הגרקאלה הוא אולי המציג הראשון של "מזראטי החדשה" אך בכל הקשור לעיצוב הוא ממשיך את שפת העיצוב המוכרת של היצרן עם כל האלמנטים העיצוביים המאפיינים את המותג, בין אם זה סמל מזראטי על קורת C האחורית, עיצוב הגריל הקדמי עם הקלשון במרכזו וכמובן שגם שלושת פתחי האוויר על הכנף הקדמית, אלמנט עיצוב המאפיין את דגמי מזראטי עוד משנת 1947. 

 

מזראטי גרקאלה תא הנוסעים
מולטידמיה מתקדמת על בסיס גוגל אוטומוטיב ופתיחה חשמלית לדלתות.

תא הנוסעים לעומת זאת הוא כבר חגיגה לעיניים ומעבר לשפע של חומרים איכותיים ואין ספור אפשרויות לשילובי צבעים וחומרי גימור אנחנו פוגשים את כל הטכנולוגיה העדכנית של החברה, זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא עם תצוגה משתנה כולל תצוגה קלאסית של שעון מהירות וסל"ד, תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה UCONNECT 5 מתקדמת המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב וכוללת את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כולל חיבור קבוע לרשת, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי באמצעות הסייען של גוגל, ממשק אריחים הניתן להתאמה אישית ועוד ועוד.  תחת אותה מסגרת נאה של מערכת המולטימדיה נמצא בחלקה התחתון מסך מגע "8.8 המאפשר שליטה על בקרת האקלים המפוצלת, בולמים, תאורה ראשית, על חימום/אוורור המושבים ועוד. 

 

מזראטי גרקאלה.
מהפכה טכנולוגית עבור מזראטי.

בין שני המסכים האלו נמצא שורת כפתורים (P,R,N,D-M) המאפשרים שליטה על תיבת ההילוכים, עליה תוכלו לשלוט באופן ידני גם באמצעות מנופי המתחת מאחורי גלגל ההגה, על זה האחרון נמצא כפתור התנעה וכפתור לשליטה על בורר מצבי הנהיגה הכולל 4 מצבים בכל הדגמים ובדגם טרפאו הבכיר גם מצב מסלול CORSA המוסיף גם בקרת יציאה מהמקום. השעון המרכזי הוא אולי אלמנט קלאסי, אך כאן הוא דיגיטלי ולכן ניתן לבחור מספר רב של מצבי תצוגה החל משעון קלאסי ועד כרונומטר. 

 

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.

מזראטי גרקאלה ישווק בשלב זה עם שני מנועים בשלושה הספקים שונים, כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית: גרקאלה GT מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו עם סיוע היברידי 48V המייצר הספק מרבי של 300 כ"ס ב-5750 סל"ד ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ בטווח של 200-4000 סל"ד, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש. לדגם זה הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי פתוח וצריכת דלק משולבת של 11.5 ק"מ לליטר. 

 

מעל דגם זה נמצא את דגם גרקאלה מודנה (MODENA) עם אותה יחידת הנעה אך בהספק מרבי של 330 כ"ס ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכני. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.3 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. 

 

מזראטי גרקאלה טרופאו
מזראטי גרקאלה טרופאו.

מי שרוצה יותר ביצועים יכול לבחור בגרקאלה טרופאו עם מנוע 3.0 ליטר V6 טווין טורבו שנלקח ישירות ממכונית העל MC20, אך כמון שעבר עידון כולל. המנוע הזה מייצר בדגם הספק מרבי של 530 כ"ס ב-6500 סל"ד ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ בטווח של 3000-5500 סל"ד. בדגם זה נמצא דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית ותיבת 8 הילוכים אוטומטית מחוזקת. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ומהירות מרבית של 285 קמ"ש. לדגם זה צריכת דלק משולבת של 8.9 ק"מ לליטר. 

 

בדמי ה-2.0 ליטר נמצא בולמים וקפיצי פלדה כאשר את הבולמים ניתן לשדרג לבולמים אדפטיביים, דגם הטרפאו מצויד כבר בקפיצי אוויר ובולמים אדפטיביים. קפיצי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של 65 מ"מ (עד 35 מ"מ מטה) והם מנמיכים את המרכב אוטומטי עם פתיחת הרכב בכדי לאפשר כניסה נוחה יותר. דגם הטרפאו מצויד בנוסף במערכת בלימה משודרגת עם קליפר קדמי בעל 6 בוכנות ואחורי עם 4 בוכנות. 

 

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.

בשנת 2024 מזראטי תחל לשווק גרסה חשמלית של הגרקאלה (פולגורה) עם סוללה בקיבלות גדולה של 105kWh ומערכת הנעה חשמלית עם מומנט מרבי של 81.5 קג"מ. בשלב זה אלו כל הפרטים שמזראטי חשפה על הדגם החשמלי. 

 

הגרקאלה מצויד במגוון עשיר של מערכות בטיחות עם בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שיוט בפקקים ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים מתקדם, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, אור גבוה אוטומטי, תאורת LED מלאה ועוד. החל מרמת הגימור Modena נוספת מערכת היגוי אקטיבית, בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, זיהוי תמרורים ועוד. 

 

מזראטי גרקאלה
מזראטי גרקאלה.

במסגרת השקת הדגם, הרוכשים יוכלו לבחור בחבילת PrimaSerie, גרסת השקה המוגבלת ל-1000 יחידות בלבד הכוללת תפירה ייחודית למושבים רקמה של לוגו מזראטי על משענות הראש, ריפודי עור מלא, גימור ייחודי לגריל הקדמי ולחישוקי הגלגלים ועוד. 

 

בכל הקשור לאבזור, רמת הגימור GT כוללת, בין היתר: חישוק "20, גג פנורמי, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה "12.3, שעון מרכזי דיגיטלי, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, מושבי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום למושבים הקדמיים, חיישני חנייה ומצלמת רוורס, משטח טעינה אלחוטי, גימור עץ פנימי ותאורת אווירה, פנסי MATRIX LED אדפטיביים, מפתח לביש Wearable Key לפעילות ספורטיבית, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 

 

רמת הגימור Modena מוסיפה חישוקי "21, עימור חיצוני שחור, חלונות כהים מאחור, מושבי עור ספורטיביים עם 14 כיוונים, חבילת עור מלאה לתא הנוסעים, מצלמת 360, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ועוד. רמת הגימור Trofeo מוסיפה מתלי אוויר עם בולמים אדפטיביים וגימור קרבון בתא הנוסעים. מזראטי גרקאלה - מפרט טכני מלא להורדה.

 

מזראטי גרקאלה 2022 מחירון:

  • גרקאלה GT מנוע 2.0 טורבו 300 כ"ס - 570,000 ₪
  • גרקאלה Modena מנוע 2.0 טורבו 330 כ"ס - 680,000 ₪
  • גרקאלה Trofeo מנוע 3.0 טורבו 530 כ"ס - 950,000 ₪

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.