2022 מרצדס AMG EQE 53
2022 מרצדס AMG EQE 53.
2022 מרצדס AMG EQE 53
2022 מרצדס AMG EQE 53.

בחודש ספטמבר האחרון מרצדס הציגה את דגם הביצועים EQS 53 של ספינת הדגל החשמלית שלה וכעת, החברה מציגה את דגם הביצועים של מכונית הסאלון החשמלית שלה - מרצדס EQE 53 4Matic. מרצדס EQE הרגילה תשווק בישראל ברבעון השני של 2022 ואת דגם הביצועים EQE 53 נפגוש במהלך המחצית השנייה של השנה.

 

מרצדס EQE 53 מצוידת במערכת הנעה כפולה המשלבת שני מנועים חשמליים המייצרים הספק כולל של 626 כ"ס ומומנט מרבי של 96.7 קג"מ. למי שזה לא מספיק, הוספה של חבילת AMG Dynamic Plus תעלה את ההספק הכולל ל-687 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-101.8 קג"מ (לזמן קצוב). על הכביש זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות או 3.3 שניות עם חבילת AMG Dynamic Plus ולמהירות מרבית של 221 קמ"ש או 240 קמ"ש בהתאמה. בכדי להשיג את נתוני התאוצה האלו, על הסוללה להיות במצב טעינה של מעל ל-70%. 

 

מרצדס EQE 53
מרצדס EQE 53.

נתוני ההספק המרבי משתנים בהתאם למצב הנהיגה הנבחר: במצב Slippery ההספק עומד על 308 כ"ס, במצב Comfort ההספק עומד על 493 כ"ס, במצב Sport ההספק עומד על 555 כ"ס ובמצב Sport Plus מתקבל ההספק המרבי העומד על 626 כ"ס. בשימוש במצב בקרת יציאה מהמקום (RACE START) ההספק המרבי תמיד עומד על 626 כ"ס ועם חבילת AMG Dynamic Plus ההספק המרבי עומד על 110% כלומר 687 כ"ס. המטרה של הגבלת ההספק במצבי הנהיגה השונים נועדה לאפשר אופי נסיעה נעים וחסכוני יותר, אך בכל המצבים (למעט Sport Plus) לחיצה מלאה על הדוושה (Kick Down) תספק לנהג את ההספק המרבי לצורך עקיפה זרירה. 

 

מרצדס EQE 53
טווח נסיעה של עד 518 קילומטר.

 

על הזרמת האלקטרונים אחראית סוללת 328V בקיבלות נטו של 90.6kWh, מרצדס AMG עדיין לא מפרסמת את נתוני הטווח הרשמיים של הדגם אך רומזת על טווח נסיעה של עד 518 ק"מ, זאת לעומת טווח של עד 660 ק"מ בדגם הנעה אחורית EQE 350 המצויד בסוללה בקיבלות דומה (אך שונה). טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספקים של 11kW או 22kW וטעינה מהירה DC של הסוללה אפשרית בהספק של עד 170kW, שימוש במטען מהיר מאפשר להוסיף טווח נסיעה של כ-180 ק"מ בזמן של 15 דקות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית של הדגם מסוגלת להטעין את הסוללה בהספק של עד 260kW ולרשות הנהג מספר דגרות עצמה לבחירה כולל מצב אוטומטי המפעיל את המערכת בהתאם למידע המערכת הניווט והמצלמה הקדמית.

 

לעומת דגמי EQE הרגילים, הסוללה של דגם EQE 53 זכתה למגוון שדרוגים כולל סוללות פאוץ' ייעודיות לדגם ביצועים (360 יחידות ב-10 מודלים) וכן מערכת קירור משופרת לסוללה בכדי לשמור על רמת ביצועים גבוהה גם בעומס גבוה לאורך זמן. בנוסף, חטיבת AMG שינתה את כיול מתלי האוויר והבולמים האדפטיביים של הדגם, התקינה תותבים (בושינג) קשיחים יותר בתת השלדה האחורית, מוטות מייצבים עבים יותר, זרועות מתלה שונות ועוד. לדגם מערכת היגוי אחורית המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים עד לזווית של 3.6 מעלות, עם כיוון הגלגלים הקדמיים מעל ל-60 קמ"ש ובכיוון הנגדי בתמרוני חנייה. 

 

מרצדס EQE 53 תא הנוסעים
אווירת ביצועים גם בתא הנוסעים.

הכיול הספורטיבי יותר למתלים הנמיך את המרכב ב-5 מ"מ, בחירה במצב ספורט או ספורט פלוס מנמיך את המרכב ב-15 מ"מ נוספים או במהירות של מעל 75 קמ"ש במצב קומפורט. בנוסף נמצא גם מערכת בלימה משודרגת עם קליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים המצמידים את הרפידות על צלחות בקוטר 415 מ"מ, את זה ניתן לשדרג למערכת בלימה קרמית עם צלחות קדמיות בקוטר ענק של 440 מ"מ. חטיבת AMG מבטיחה שלמרות השילוב עם מערכת בלימה רגנרטיבית, התחושה בדוושת הבלימה תהיה טבעית כמו ברכב רגיל.

 

לצד מגוון השינויים המכניים נמצא גם עיצוב שונה עם צלעות אנכיות לגריל הקדמי, בהשראת דגמי הבנזין של מרצדס AMG, עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים מלפנים ומאחור, חישוקי "20 או "21 בעיצוב ייחודי ובגימור שחור מבריק ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.