2024 יונדאי איוניק 5 החדשה
יונדאי איוניק 5 החדשה - מקצה שדרוגים מקיף.
2024 יונדאי איוניק 5 החדשה
יונדאי איוניק 5 החדשה - מקצה שדרוגים מקיף.

יונדאי חושפת בשוק הבית הקוריאני את דגמי 2024 המחודשים של האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הראשון של החברה אשר הוצג לראשונה במרץ 2021 וזוכה כעת למקצה שדרוגים מיקף הכולל, עיצוב מעודכן, סוללה גדולה יותר בקיבולת 84kWh, שדרוג תא הנוסעים ועוד, כולל השקה של רמת גימור N-Line ספורטיבית לדגם. מתי כל זה בארץ? כנראה שלא לפני סוף השנה/תחילת השנה הבאה.

 

ויזואלית, אל תחפשו שינויים מרחיקי לכת שכן העדכון החיצוני מסתכם בעיצוב חדש לחלק התחתון של הפגושים מלפנים ומאחור, שינוי המעניק לאיוניק 5 מראה דינאמי יותר. את העדכון החיצוני משלימים עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים, ספוילר אחורי קצת בולט יותר, תוספת מבורכת של מגב לחלון האחורי ועיצוב חדש למראות הצד הדיגיטליות.

 

2024 יונדאי איוניק 5 החדשה
סוללת 84kWh גדולה יותר.

עדכון משמעותי יותר הוא החלפת הסוללה של הדגם בסוללה בקיבולת ברוטו גדולה יותר של 84kWh לעומת 77.4kWh בדגם היוצא. לפי התקן הקוריאני, שהוא מחמיר יותר מתקן WLTP האירופי המקובל אצלינו, זה מספיק לדגם ההנעה האחורית לטווח נסיעה של 485 ק"מ לעומת 458 ק"מ עם הסוללה הקודמת. סוללת ה-84kWh לא חדשה בדגם שכן זו אותה סוללה המשמשת את דגם הביצועים איוניק 5N ומעבר לשיפור הטווח היא מציעה גם טעינה מהירה יותר, מערכת בקרת טמפרטורה משופרת ועוד. 

 

בתחום ההנעה הדגם יהיה זמין עם המנועים החשמליים המעודכנים של יונדאי המוכרים לנו מהאיוניק 6, לדוגמה, 228 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגמי ההנעה האחורית או 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ בדגמי ההנעה הכפולה - אל תצפו לשיפור בביצועים.

 

2024 יונדאי איוניק 5 תא הנוסעים
איוניק 5 המחודשת.

בחלל תא הנוסעים של דגמי 2024 המעודכנים של האיוניק 5 נמצא גלגל הגה חדש עם תאורת פיקסלים במרכזו כחיווי למצב הסוללה, הגה שנלקח ישירות מהאיוניק 6. מסגרת המסכים מול הנהג נצבעה בשחור והשוליים צרים יותר כך שהמראה נעים יותר לעין. מערכת המולטימדיה עודכנה כך שכעת היא כוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ממשק גרפי חדש למולטימדיה וללוח המחוונים הדיגיטלי, תצוגת ניווט בטכנולוגיית מציאות רבודה על המסך המרכזי ועוד. 

 

יונדאי איוניק 5 החדשה
שדרוג השימושיות.

לטובת שיפור השימושיות, הקונסולה הצפה בין המושבים עוצבה מחדש והוגדלה כך שכעת היא כוללת את מחזיקי הכוסות לצד משטח הטעינה האלחוטי ובחלקה האחורי נוספה שורת כפתורים פיזיים לשליטה על חימום/אוורור המושבים, מצלמת החניה וחימום גלגל ההגה. פאנל בקרת האקלים עוצב מחדש גם הוא לטובת שיפור נוחות השימוש, שקעי ה- USB טייפ A הוחלפו לטייפ C ובתא המטען נמצא כעת כפתורים לקיפול המושבים. לצד זה נמצא אופציה למראות צד דיגיטליות, מראה מרכזית דיגיטלית, מצלמת דרך מובנית, מפתח חכם דור 2 ועוד, במקרה זה חלק מהאבזור תלוי שוק יעד וזמינות של שירות הרשת של יונדאי (blue link). מערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם זכו גם הן לעדכון עם יכולות משופרות.

 

מערך המתלים בדגם זכה לכיול מחדש לטובת נסיעה חלקה יותר ותוספת של חומרי בידוד באזור הגלגלים מאחור תאפשר נסיעה שקטה יותר. חיזוקי שלדה שונים יתרמו להפחתה של וויברציות ורעשים החודרים לחלל תא הנוסעים לצד שיפור היכולות הדינמיות של הדגם והבטיחות הפאסיבית במקרה של תאונה.

 

2024 יונדאי איוניק 5 N-Line
איוניק 5 N-Line.

כאמור, יונדאי הציגה גם את האיוניק 5 N-Line עם מראה ספורטיבי בהשראת האיוניק 5N. הדגם כולל עיצוב ספורטיבי יותר לפגושים, חישוקי "20 בעיצוב ייחודי, תקרה כהה לתא הנוסעים, מושבים בריפוד עור משולב באלקנטרה, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות בגימור מתכתי, תפירה בצבע אדום ועוד. בשלב זה יונדאי לא מספקת פרטים האם הדגם זכה גם לכיול ספורטיבי יותר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.