לפני כשלוש וחצי שנים אלפא רומיאו חשפה את הטונלה כמתחרה שלה לדגמים כגון ב.מ.וו X1, אודי Q3 ועוד. כעת, אלפא רומיאו חושפת את דגמי 2026 המחודשים של הטונלה אשר זכו למתיחת פנים הכוללת עיצוב חיצוני מעודכן, מגוון שדרוגים לחלל תא הנוסעים, יחידות הנעה מעודכנות ועוד.
דגמי 2026 של אלפא רומיאו טונלה מציגים עדכון קל לעיצוב החיצוני המתמקד במראה אגרסיבי יותר לחזית הדגם ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים שיהיו זמינים במידות של "19 או "20 בהתאם לרמת הגימור. גם השינויים בתא הנוסעים לא נרחבים במיוחד ומסתמכים בהחלפת מוט ההילוכים בחוגה, חומרי גימור חדשים ועשירים יותר למראה, ריפודים חדשים, מערכת מולטימדיה עדכנית ועוד.

בתחום ההנעה, השינוי העיקרי נמצא בגרסת הפלאג-אין של הדגם שלראשונה תהיה זמינה גם בגרסת בסיס עם 190 כ"ס המצטרפת אל גרסת הפלאג-אין הנעה כפולה 270 כ"ס המוכרת של הדגם. המערכת אמנם זכתה לעדכון/כיול אך הסוללה נותרה על קיבולת של 15.5kWh כך שהטווח החשמלי נותר על כ-60 ק"מ.
לגרסת הפלאג-אין הבכירה, המבוססת על מנוע 1.3 ליטר טורבו, נתון 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות, מהירות מרבית של 195 קמ"ש כאשר נסיעה חשמלית מלאה אפשרית עד למהירות של 135 קמ"ש. טעינה AC של הסוללה אפשרית עד להספק של 7.4kW כך שזמן הטעינה עומד על 2.5 שעות.

לצד גרסת הפלאג-אין נמצא מנוע 1.5 ליטר טורבו 48V בהספק משולב של 175 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-8.5 ש') בשידוך לתיבת 7 הילוכים TCT. גרסת הבסיס עם 130 כ"ס ירדה מההיצע, בשלב זה לפחות. עד שתקנות הזיהום כבר לא יאפשרו את זה, לקוחות הדגם עדיין יוכלו לבחור בדגם 1.6 טורבו דיזל 130 כ"ס.

כבעבר, לטונלה כיול על הצד הספורטיבי יותר עם היגוי מהיר, בולמי FSD או DSV אדפטיביים ומערכת בלימה מבית ברמבו עם קליפר קדמי עם 4 בוכנות.