סיאט מציינת 30 שנות דגם לאיביזה, המכונית החשובה ביותר בתולדות החברה שנמכרה עד היום ביותר מ-5 מיליון יחידות מאז שהוצגה לראשונה.

סיאט איביזה

ביום ראשון האחרון, 27 באפריל 2014, סיאט ציינה 30 שנות דגם לאיביזה, המכונית הראשונה של החברה הספרדית שתכננה וייצרה באופן עצמאי. מאז ועד היום, האיביזה היא המכונית המצליחה ביותר של סיאט עם למעלה מ-5 מיליון יחידות שנמכרו מארבע הדורות של הדגם.

 

בכדי לייצר את הדור הראשון של האיביזה (1984-1993), סיאט, שלא הייתה בעלת ידע או מסורת בתכנון רכבים, נעזרה בחברות המובילות בעולם כאשר על העיצוב הייתה אחראית סדנת Italdesign של המעצב ג'ורג'יו ג'יוגארו, פיתוח השלדה נעשה בשיתוף עם קרמן הגרמנית ופורשה, סייע לסיאט בפיתוח המנועים שנשאו את הכיתוב 'System Porsche' על מכסה הפלסטיק של המנוע.

 

הדור הראשון שווק עם מנוע 1.2 ליטר ו-1.5 ליטר בהספקים של 63-85 כ"ס, גרסאות הזרקת דלק SXI הופיעו בהמשך והציעו הספק של 100 כ"ס וביצועים מצוינים יחסית לאותה תקופה. מהדור הראשון של הדגם, סיאט מכרה כ-1.3 מיליון יחידות.

 

למרות ההצלחה של הדגם, כבר בשנת 1986 קבוצת פולקסווגן הייתה בעלת המניות העיקרית בסיאט כך שהדור השני של האיביזה (1993-2002) כבר התבסס על פלטפורמת הסופרמיני של פולקסווגן. גם על עיצוב השני היה אחראי ג'יוגארו שהעניק לדגם מראה שונה לחלוטין מהדור הראשון (מה שכבר לא נהוג בקבוצת פולקסווגן). פולקסווגן הביאה בנוסף טכנולוגיה מתקדמת כולל גרסאות ראשונות של האיביזה FR והקופרה שהוצעו עם מנועי טורבו חזקים שמאז הם סימן ההיכר של הדגם ומה שהפך אותו לחביב הצעירים והמשפרים,.

 

 

 

שנת 1996, זו הייתה השנה הראשונה בה סיאט הציגה האיביזה קופרה שצוידה במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 150 כ"ס. הדור השני של האיביזה הוא גם זה המצליח ביותר - 1.5 מיליון יחידות שנמכרו מהדגם.

 

את הדור השלישי של האיביזה (2002-2008) כבר עיצוב וולטר דסילביה,אז המעצב הראשי של סיאט ולימים הפך למעצב הראשי של קבוצת פולקסווגן. מהדור השני של הדגם יוצרו 1.2 מיליון יחידות.

 

הדור הרביעי והנוכחי של האיביזה, עוצב ע"י לוק דונקרוולק שהתווה את הקונספט העיצובי "חץ העיצוב", שפת עיצוב שתשמש גם את הדור הבא של האיביזה כנהוג כיום בדגמי קבוצת פולקסווגן – אבולוציה ולא רבולוציה. מהדור הנוכחי של האיביזה, שתוחלף בשנה הבאה, נמכרו עד היום כ-925 אלף יחידות. סיאט משווקת את האיביזה במעל ל-75 מדינות שונות מסביב לגלובוס.

 

 

הידעת?

  • מחירה של סיאט איביזה בשנת 1984 עמד על כ-825,000 פזטות (4950 אירו).
  • סיאט איביזה הייתה המכונית הרשמית של אולימפיאדת ברצלונה ב-1992.
  • הדור השני של האיביזה היה הדגם הראשון בסגמנט לעשות שימוש במנוע טורבו דיזל TDI.
  • סיאט איביזה הייתה המכונית הראשונה בסגמנט שצוידה כסטנדרט בכל הגרסאות במערכת בקרת יציבות ESP.

 

לכבוד חגיגות השלושים לדגם, סיאט השיקה גרסת "30 שנה" מיוחדת לאיביזה. גרסה זו תוצע במרכב 3 דלתות SC בלבד והיא כוללת חישוקי "17 בעיצוב ייחודי, כיסוי מראות הצד בצבע שחור מבריק, פנסי בי-קסנון ותאורת LED ליום, מושבי ספורט עם ריפוד אלקנטרה ותפירה בצבע המכונית, שטיחונים ומפתחות עם לוגו "30 שנה" ומראה מרכזית הכוללת מסך עבור מצלמת רוורס. גרסה זו תוצע עם מנוע ה-1.4 ליטר או 1.2TSI.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.