14,682,215 מכוניות נמכרו בסין בשנת 2012, כאשר פורד פוקוס היא המכונית הנמכרת ביותר.

ג'ילי EC7 - המכונית הסינית הנמכרת ביותר

שוק הרכב הסיני, גדל להיות שוק הרכב הגדול בעולם כבר ב-2011 ולמרות החלשות יחסית אשתקד (גידל של 6% במקום 10%) והתחזקות משמעותית של השוק האמריקאי, שמר השוק הסיני על מעמדו כשוק הרכב הגדול בעולם גם בשנת 2012 עם מסירות של 14,682,215 רכבים לעומת 14,491,873 רכבים בשוק האמריקאי.

 

שוק הרכב הסיני מתנהג כשוק הצמא ורעב לחידושים ושלא כמו במדינות אחרות בהן די קל לנחש מי יהיו חמשת המובילת של טבלת המכירות, בשוק הסיני נתון זה משתנה כל שנה ורק דבר אחד וודאי ניתן לומר על חמשת המובילות, כולן, לפחות בשנים הקרובות, תמיד תהינה מתוצרת מותג מערבי, גם אם מדובר לא פעם בדגם ששיווקו במערב הופסק לפני 20 שנה.

 

במקום הראשון בטבלת המסירות של 2012, כמו בישראל, תופסת פורד פוקוס עם מסירות של 296,360 יחידות, גידול משמעותי של 56% לעומת 2011 , אז היא סיימה רק במקום התשיעי. כמו בלא מעט מקרים בסין, פורד פוקוס החדשה נמכרת במקביל לדור השני של הדגם.

 

במקום השני בטבלה עם 279,740 יחידות, נמצא את שברולט סייל (sail) החדשה, סופרמיני סדאן המבוססת על אופל קורסה, שזכתה לאחרונה לדם חדש/מחודש. יורדת מהמקום הראשון אל השלישי ב-2012 היא ביואיק אקסל סדאן, עם מסירות של 277,071 יחידות. את ביואיק אקסל אנחנו מכירים כאופל אסטרה סדאן (ברלינה)/ביואיק וראנו. כאן אולי המקום לציין שחלק מהדגמים המערביים המשווקים בסין, נמכרים ללא שינוי משמעותי מאלו המוכרים לנו, למעט נושא אחד והוא נושא הבטיחות. הצרכן הסיני הממוצע, נכון להיום, מעדיף יותר אבזור נוחות/ניראות מאשר יותר כריות אוויר.

 

במקומות רביעי עד שישי, אנחנו מוצאים שלושה דגמים של פולקסווגן: לבידה, ג'טה ופסאט בהתאמה. השלישייה הזו, אולי מספרת את כל סיפורו של שוק הרכב הסיני, שהוא בלילה אחת גדולה המורכבת ממכוניות מערביות בסטנדרט מודרני לצד פלטפורמות עתיקות - לעתים על חליפה מודרנית ולעתים עם אותה חליפה שהכרנו מלפני 30 שנה. הג'טה הסינית לדוגמה, מבוססת למעשה על הדור השני של הג'טה, זה ששווק במערב בין השנים 1984-1992 והפאסאט הסינית היא בכלל הפאסאט B5 שהוצגה עוד ב-1996. זאת למרות שבמקביל אליהם, נמכרים גם הדגמים החדשים כגון פאסאט B7.

 

את העשירייה הראשונה סוגרות לפי הסדר: שברולט קרוז (232,592), פולקסווגן בורה (222,735), יונדאי אלנטרה (213,974), יונדאי ורנה/i25 עבורנו (201,746).

 

את המכונית הסינית הראשונה ברשימה ניתן למצוא במקום ה-17, של חברת ג'ילי (הבעלים של וולוו) בדגם EC7 שהיא מכונית סדאן משפחתית. מבין 20 המקומות הראשונים, לפולקסווגן 7 דגמים, לג'נרל מוטורס 4 דגמים וליונדאי 2 דגמים.

 

מכונית הסאלון הכי נמכרת בסין, זו אודי A6L, עם בסיס גלגלים ארוך הנמכרת בסין בלבד 138,024 יחידות). אחריה ניתן למצוא את סדרה 5 של ב.מ.וו, גם כן עם בסיס גלגלים ארוך מזה המוכר לנו (107,171 יחידות).

 

נתונים:chooseauto.com.cn

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.