המשרד לביטחון הציבור הסיני פרסם טיוטת הצעה לשיפור הבטיחות בתחבורה, בעיקר בכל הקשור ברכבי פלאג-אין ורכבים חשמליים. חלק מההצעה כולל הגבלת האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ל-5 שניות. הגבלת הביצועים הזו תיכנס לפעולה בכל הפעלה מחדש של הרכב כאשר הנהג עדיין יכול לקבל את מלוא פוטנציאל הביצועים של הרכב שלו, אך עבור זה הוא יאלץ לבצע פעולה אקטיבית כמו לחיצה על כפתור.
ישנם דגמים שכבר כיום מציעים משהו דומה, אך במקרה זה לא מדובר בבטיחות אלא יותר עניין של נצילות אנרגטית וכיול נינוח יותר לדוושת התאוצה. המסמך כולל הצעה לחיוב התקנה של מערכת המזהה האצה לא רצונית. זו מערכת שכבר קיימת במגוון רכבים המזהה, לדוגמה, שאתם חונים מול קיר ותמנע מכם להאיץ בטעות אל הקיר.
מעבר לגימיק שבכותרת, ההצעה כוללת עוד מגוון אלמנטים חשובים בבטיחות של רכבים חשמליים, כמו חובת ניתוק הזרם במקרה של זיהוי תאונה מתרחשת, ניטור מלא של הסוללה ברמת התא והתראה לנהג בעת זיהוי חריגה תרמית, במקרה של פריקה בלתי מבוקרת של הסוללה תהיה שליטה על כיוון הגזים הנפלטים ובכל מקרה של סכנה כזו ובמקרה של רכבי נוסעים גדולים או רכב הסעה ציבורי, הרכב יספק התראה מוקדמת שתאפשר את פינוי הנוסעים בצורה בטוחה.
ההצעה כוללת עוד אלמנטים הקשורים בבטיחות ומאפיינים רכבים חשמליים, כגון פתיחת דלתות מכאנית לכל הדלתות לא רק מהצד הפנימי, דבר הקיים ברכבים עם נעילה אלקטרונית, אך גם מהצד החיצוני. דלתות עם נעילה אלקטרונית ישחררו את הנעילה בכל אירוע בטיחותי, כמו תאונה, ועוד.
המסמך הזה הוא לא גחמה אלא מענה למקרים אמיתיים שלא פעם הסתיימו בטרגדיה, כמו חוסר היכולת לפתוח את דלתות הרכב מהחוץ או הבפנים במקרה של תאונה או פריקת סוללה לא מבוקרת. בכל רכב חשמלי עם נעילת דלתות אלקטרונית יש אמנם מנגנון פתיחה מכאני (פנימי) כגיבוי אך לאור העבודה שהשימוש בו הוא לרוב רק במקרה חירום, בזמן לחץ נהגים/נוסעים רבים שוכחים מקיומו או את מיקומו ולא מצליחים לפרוק מהרכב. פתרון לכך ב.מ.וו הציגה עם ה- iX3 החדש, שם אותה ידית לפתיחה חשמלית של הדלת כוללת את המנגנון המכאני כך שביום יום לחיצה קלה תפתח את הדלת ובמקרה חירום, לחיצה חזקה יותר תפעיל את המנגנון המכאני.

