בספטמבר 2020 פולקסווגן מסרה את הרכב החשמלי הייעודי הראשון שלה מסדרת דגמי ID ומאז ועד היום היא מסרה 1.5 מיליון רכבים חשמליים כאשר הרכב ה-1.5 מיליון מדגם ID7 טורינג נמסר ללקוח על פס הייצור של החברה בעיר אמדן שבגרמניה.
1.5 מיליון רכבים חשמליים בחמש שנים זה לא נתון מרשים במיוחד אם משווים לטסלה או ליצרנים גדולים מסין כדוגמת BYD, אך זה נתון המאפשר לפולקסווגן לרשום כיום את ההישג של יצרן הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר באירופה. אם מתעלמים מיצרנים שלא צריכים להמשיך לייצר רכבי בעירה פנימית במקביל לפיתוח ושיווק רכבים חשמליים, אז ההישג של פולקסווגן מרשים למדי במיוחד עם לוקחים בחשבון יצרנים מקבילים כמו טויוטה, פורד, ג'נרל מוטורס, קבוצת סטלנטיס ועוד שנמצאים הרחק מאחור בכל הקשור למכירות של רכב חשמלי.

מה שהחל לפני כחמש שנים בספטמבר 2020 אז נמסרה ה- ID3 ללקוח הראשון, המשיך בשנת 2021 לקרוסאובר ID4 ולגרסת הקופה ID5, בהמשך הצטרף להיצע הוואן ID. Buzz ומאמצע 2025 נוספה להיצע גם ה- ID7. יש לציין כי בשוק הסיני פולקסווגן משווקת עוד מספר דגמים חשמליים שלא משווקים מחוץ לסין.
השנה, כנראה במסגרת תערוכת מינכן בחודש הבא, פולקסווגן תחשוף את גרסת הייצור של פולקסווגן ID2, הסופרמיני החשמלית של החברה במחיר שיהיה מקביל לזה של פולו מאובזרת, ובמהלך השנה הבאה היא תציג את המכונית העירונית ID1 שהוצגה לאחרונה כקונספט ID. EVERY1.

מהפכה של ממש בתחום הרכב החשמלי פולקסווגן צפויה להציג בשנת 2027, אז הדגמים החשמליים של החברה יעברו מפלטפורמת MEB הנוכחית לפלטפורמת SSP שהיא פלטפורמה נשלטת תוכנה אשר תשרת את כל הדגמים החשמליים העתידיים של פולקסווגן, סקודה וקופרה וכן את הדגמים היותר עממיים של אודי כדוגמת ה- Q4 etron הבא. הפלטפורמה הזו תכלול גם יחידות הנעה חשמליות חדשות, סוללות חדשות ועוד.