2019 פורד קוגה החדש
פורד קוגה החדש (עם חבילת ST-Line).
2019 פורד קוגה החדש
פורד קוגה החדש (עם חבילת ST-Line).

פורד חושפת את הקוגה 2019 החדש, דור שלישי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה המתחרה מול דגמים כגון סקודה קארוק, קיה ספורטאז׳ ויונדאי טוסון. הקוגה החדש אולי קצת אנמי למראה - הדגם יוצע במספר סגנונות עיצוב כולל ST-Line המנער במעט את המראה האנמי - אך הוא מצויד בשפע של מנועים חדשים וחסכוניים, במערכת היברידית פלאג-אין עם טווח של 50 ק״מ ומבחר מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות.

פורד קוגה החדש הוא הקרוסאובר הראשון בפורד המבוסס על פלטפורמת C2 החדשה של פורד (זו של הפוקוס החדשה) הקשיחה יותר ב-10% מזו של הדגם היוצא ואפשרה להפחית ממשקל הדגם כ-90 ק״ג. הקוגה החדש רחב יותר ב-44 מ״מ וארוך יותר ב-89 מ״מ מהדגם היוצא ולבסיס הגלגלים נוספו 20 מ״מ. בפורד מציינים כי הדגם מרווח יותר בכל המדדים לעומת הדגם היוצא.

 

2019 פורד קוגה החדש
עיצוב לא מלהיב במיוחד.

השורה השנייה, שלראשונה תוצע עם חימום לשני המושבים החיצוניים, נעה על מסילה בכדי לאפשר מצד אחד מרווח רגליים מצוין או בכדי להוסיף 67 ליטר לנפח תא המטען במצבם הקדמי ביותר מצד שני. את המושבים מאחור ניתן לקפל באמצעות ידית ייעודית בתא המטען.

 

פורד לא התאמצה במיוחד עם עיצוב תא הנוסעים של הקוגה ולקחה כמעט ללא כל שינוי משמעותי את תא הנוסעים של הפוקוס החדשה. בהיותו דגם חדש יותר, הקוגה נהנה מתוספת של לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3 עם תצוגה משתנה לבחירת הנהג, הצפוי להתווסף לפוקוס בהמשך. במרכז הדשבורד אנחנו מוצאים את מערכת SYNC 3 העדכנית של פורד עם מסך מגע מרכזי בגודל ״8. תיבת השמונה הילוכים אוטו׳ החדשה עושה שימוש בחוגה חסכונית במקום במקום מוט הילוכים סטנדרטי.

 

פורד קוגה החדש 2019
ללא חבילת ST-Line הספורטיבית המראה די אנמי.

קוגה החדש: לראשונה בדגם היברידי פלאג-אין:

את הקוגה החדש ישרתו שלושה מנעים, בנזין אחד ושני מנועי דיזל - אחד עם מערכת מיקרו-היברידית, וכן מערכת היברידית 2.5 ליטר שתוצע גם בגרסת פלאג-אין.

 

בנזין: 1.5 ליטר טורבו EcoBoost הוא מנוע הבנזין הראשון בשלב ההשקה, מדובר במנוע שלושה צילינדרים טורבו חדש (לעומת 4 צילינדרים בדגם היוצא). מנוע זה יוצע בשתי גרסאות הספק של 120 כ״ס ו 150 כ״ס. למרות שמדובר במנוע שלושה צילינדרים, פורד התקינה במנוע מערכת ניתוק צילינדרים המאפשרת למנוע לפעול בזמן עומס נמוך על בסיס שני צילינדרים בלבד, לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק העומדת עם מנוע זה על 15.4 ק״מ לליטר.

 

דיזל: היצע מנועי הדיזל כולל שני מנועים חדשים מסדרת EcoBlue. מנוע הבסיס הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל בהספק של 120 כ״ס המציע צריכת דלק משולבת של 20.8 ק״מ לליטר. מנוע הדיזל הבכיר הוא מנוע ה-2.0 ליטר EcoBlue בהספק מרבי של 190 כ״ס וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק״מ לליטר. מנוע זה יוצע גם בגרסת 150 כ״ס הנעזרת במערכת מיקרו-הירבידית 48V עם סטרטר/גנרטור המחובר באמצעות רצועה ישירות למנוע, מסייע בעת הצורך ומפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. עם יחידת הנעה זו לדגם צריכת דלק משולבת של 20 ק״מ לליטר.

 

פורד קוגה היברידי פלאג-אין
גם בדגם פלאג-אין עם טווח נסיעה של 50 קילומטר.

פלאג-אין: לראשונה ,הקוגה מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין בהספק כולל של 225 כ״ס. המערכת מבוססת על מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי במחזור אטקינסון הנעזר במנוע חשמלי ובסוללת ליתיום-יון גדולה יחסית בקיבולת של 14.4kWh, המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 50 ק״מ. את הסוללה ניתן לטעון באמצעות מטען חיצוני (4 שעות משקע 230V) או באמצעות מערכת הרגנרציה שבדגם. לרשות הנהג בחירה מבין מספר מצבי הנעה חשמליים וכאשר הסוללה מגיע לרמת מינימום, הדגם יפעל במצב היברידי באופן אוטומטי.

 

במהלך שנת 2020, פורד תצייד את הקוגה גם במערכת הנעה היברידית רגילה על בסיס מערכת הפלאג-אין , כמובן עם סוללה קטנה יותר שלא ניתנת לטעינה חיצונית. גרסה זו תצויד בהנעה קדמית או כפולה ובפורד צופים לדגם צריכת דלק משולבת של 17.8 ק״מ לליטר.

 

פורד קוגה החדש תא הנוסעים
נלקח ישירות מהפוקוס בתוספת של לוח מחוונים דיגיטלי.

אבזור ובטיחות:

הקוגה מצויד במערכת הקישוריות FordPass, מערכת המאפשרת נקודה חמה WiFi לעד 10 מכשירים ברכב וכן אפליקציה ייעודית המאפשרת למצוא את הרכב, לקבל מידע ונתונים שונים על הרכב, פתיחה מרחוק של הרכב, התנעה מרחוק (בדגם אוטו׳ בלבד), שיחה אוטומטית למוקד חירום, בקרת הורים ועוד.

 

בנוסף לכך נוכל למצוא בתא הנוסעים של הקוגה החדש גם מערכת אקטיבית לביטול רעשים, מערכת שמע מבית B&O הכוללת 10 רמקולים, פתיחה ללא מגע של דלת תא המטען, תא ייעודי לאחסון וילון תא המטען ועוד.

 

פורד קוגה החדש מושב אחורי על מסילה
מושב אחורי על מסילה.

הקוגה החדש מצויד במערכת הבטיחות המתקדמת Ford Co-Pilot360. המערכת כוללת מספר חידושים, כגון מערכת בקרת סטייה מנתיב המשולבת במערכת ניטור שטח מת, סיוע להיגוי בעת תמרון חירום להתחמקות מתאונה/מכשלוש או מערכת בלימה אוטונומית/התראה על התנגשות המזהה ורוכבי דו גלגלי והולכי רגל תפעל גם בהצטלבות דרכים.

בנוסף נמצא בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע המסתייעת במערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ובמערכת זיהוי תמרורים (התאמה אוטומטית של מהירות הנסיעה למצוין בתמרור. המערכת פועלת בטווח מהירויות של 0 עד 200 קמ״ש. בנוסף נמצא תצוגה עילית, תאורת LED מתקדמת, מצלמת 360 מעלות, ניטור תנועה חוצה מאחור מערכת חניה אוטומטית, התראה על נסיעה באין כניסה, בלימה מלאה לאחר תאונה בכדי למנוע תאונה משנית ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.