פורשה מסירה את הלוט מעל הקאיין EV ולמרות השם, זו לא גרסה חשמלית לקאיין המוכר אלא רכב חשמלי ייעודי השונה מהותית מהקאיין הרגיל, אותו פורשה תמשיך לשווק לצד הגרסה החשמלית כאלטרנטיבה למי שלא מוכן עדיין לעבור להנעה חשמלית.
פורשה קאיין EV רק הוצג אך הוא כבר זמין לרכישה בישראל כאשר מחיר דגם הבסיס יעמוד על החל מ-797,000 ₪, תוספת לחבילת OP תקפיץ את המחיר ל-877,000 ₪ ועבור גרסת הקצה, הקאיין EV טורבו, כבר תאלצו להיפרד מסכום של 1,377,000 ₪. דגמים ראשונים ינחתו בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2026 ולדגם תוצמד אחריות מלאה ל-4 שנים.
כמו כל דגמי פורשה גם הקאיין EV ישווק במספר רחב של גרסאות, בשלב ההשקה הדגם יהיה זמין בשתי גרסאות, גרסת הבסיס וגרסת הקצה. לגרסת הבסיס הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 408 כ"ס או 442 כ"ס ומומנט מרבי של 85.0 קג"מ בשימוש בבקרת יציאה מהמקום. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.8 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש.
דגם הקצה, הקאיין טורבו EV, עושה שימוש במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 857 כ"ס ואם תלחצו על כפתור הבוסט לצורך עקיפה זריזה, תזכו לתוספת הספק של 176 כ"ס למשך של עד 10 שניות. כאשר תפעילו את בקרת היציאה מהמקום, המערכת החשמלית תאפשר למנועים לייצר הספק מרבי משולב של 1156 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 152.9 קג"מ. אלו נתונים שהופכים את הדגם לדגם הכביש החזק ביותר אי פעם של פורשה.
לפורשה קאיין טורבו EV נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.5 שניות, נתון 0-200 קמ"ש של 7.4 שניות ומהירות מרבית של 261 קמ"ש. כל הביצועים האלו מתקבלים על רכב במשקל גבוה של 2.5 טון.
שני הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת של 113kWh המאפשרת לדגם הבסיס טווח נסיעה של 640 ק"מ ולקאיין טורבו EV טווח של 623 ק"מ. כמו המקאן EV, גם הקאיין EV מבוסס על פלטפורמת PPE הייעודית של פורשה-אודי ובזכות ארכיטקטורת 800V לדגם הספק טעינה DC של 390kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת 16 דקות בלבד.
טעינה ביתית תתבצע באמצעות מטען AC 22kW ולקוחות שממש רוצים להתפנק יוכלו לרכוש את המטען האלחוטי החדש של פורשה המאפשר טעינה בהספק שיא של 11kW. ברגע שהנהג מתקרב למשטח הטעינה מופיעה במסך המרכזי מצב הכוונה המסייע לנהג להחנות את הרכב בדיוק במקום הנכון מעל המשטח. עלות הטעינה תהיה גבוה יותר כמובן שכן נצילות הטעינה נמוכה יותר לעומת חיבור כבל, אבל נוחות השימוש גבוה יותר כמובן בסגנון שגר ושכח. טעינה בזמן נסיעה מתבצעת באמצעות מערכת הבלימה הרגנרטיבית בהספק גבוה במיוחד של 600kW וכמובן שיש גם נהיגה בדוושה אחת.
לקאיין החשמלי אורך של 4,985 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ, גובה של 1,674 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,023 מ"מ, כך שהוא בהחלט גדול יותר משמעותית מהקאיין הרגיל. לצד זה יש גם תא מטען גדול בנפח של 781 ליטר ויש עוד אחד קדמי בנפח של 90 ליטר.
הקאיין מעולם לא היה רכב יפה תואר אך קל היה לזהות כי מדובר בפורשה, במקרה של הקאיין EV החשמלי למעט חתימת התאורה המוכרת של פורשה, העיצוב די גנרי. חלק מהסיבות לכך זה גם הרצון להשיג מקדם גרר נמוך יחסית העומד בדגם על 0.25 בלבד. אל חלל תא הנוסעים של המקאן EV כבר נחשפנו מוקדם יותר השנה והוא ממשיך את המגמה של הקאיין הרגיל עם הרבה מסכים גדולים אך עדיין עם שמירה על ממשקים פיזיים לדברים החשובים כמו בורר מצבי הנהיגה שעל ההגה, כפתורים לשליטה על עוצמת השמע והמיזוג, כפתורים פיזיים על גלגל ההגה ועוד.
מסך המולטימדיה המרכזי ("14.25) מציג עיצוב קעור כך שחלקו התחתון אופקי יותר ושם הנהג ימצא את ממשק השליטה, יחד עם נקודת משען ליד המסך זה אמור להיות נוח יותר לשימוש בזמן נהיגה. לנוסע, כאופציה, יש מסך "14.9 ענק ומול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי שבקצוות שלו הנהג ימצא, במרחק נגיעה, כפתורי מגע לשליטה על הבולמים, תאורה ועוד. את מערך התצוגה משלימה תצוגה עילית המדמה מסך "83 ענק הניצב כ-10 מטר לפני הנהג.






