קיה EV9
קיה EV9 - גם בדגם GT ליין.
קיה EV9
קיה EV9 - גם בדגם GT ליין.

לאחר שחשפה בתחילת החודש את העיצוב של הדגם, קיה חושפת כעת את הפרטים הטכניים על הקרוסאובר 6-7 מושבים החשמלי החדש והבכיר של החברה וכבר אפשר לספר לכם על שני חידושים המוצגים כעת, קיה EV9 ישווק גם ברמת גימור GT ליין ספורטיבית למראה המצוידת ביכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3 ואם תרצו, ניתן לקבל את הדגם עם מראות צד דיגיטליות. 

 

קיה EV9 נותר דומה מאוד לקונספט לדגם שהוצג אשתקד ולכן גם לא מפתיע שמידותיו של הדגם לא השתנו מאז: אורך של 5,010 מ"מ, רוחב של 1,980 מ"מ, גובה של 1,755 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 3,100 מ"מ. מדובר בדגם בסדר הגודל של קיה טליורייד אך עם תוספת משמעותית מאוד של 200 מ"מ לבסיס הגלגלים שנרשם לטובת המרווח לנוסעים. מי שנוהג לגרור, ישמח לגלות כי לדגם כושר גרירה גבוה של עד 2,500 ק"ג.

 

2023 קיה EV9
גם בדגם GT ליין.

טווח נסיעה של כ-541 ק"מ:

כמו כל שאר הדגמים החשמליים הייעודיים של קבוצת יונדאי גם קיה EV9 מבוסס על פלטפורמת E-GMP, אך כדגם הגדול והכבד ביותר על בסיס פלטפורמה זו קיה EV9 זכה לסוללות חדשות (דור רביעי) ומנועים חשמליים חדשים/שונים. דגם הבסיס, טווח קצר עם הנעה אחורית בלבד, מצויד בסוללה בקיבולת של 76.1kWh ואילו שאר הדגמים, עם הנעה אחורית או כפולה, מצוידים בסוללה בקיבולת של 99.8kWh. 

 

קיה EV9 טווח קצר (SR) עם הסוללה הקטנה מצויד במנוע חשמלי אחורי 215 כ"ס ו-35.7 קג"מ. לפי קיה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.2 שניות. 

 

קיה EV9 GT ליין
קיה EV9 GT ליין.

מעל דגם זה נמצא את דגם EV9 טווח ארוך (LR) עם הסוללה הגדולה ומנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.4 שניות (בעיקר בשל תוספת המשקל של הסוללה הגדולה יותר) וטווח נסיעה של 541 ק"מ בתקן WLTP האירופי כאשר הדגם מצויד בחישוקי "19 (ישנה אופציה לחישוקי "20 בדגם זה). יש לציין כי מדובר בהערכה של היצרן ולא בנתון רשמי סופי. 

 

קיה EV9
קיה EV9.

הגרסה הבכירה של הדגם בשלב זה, קיה EV9 AWD, מצוידת בהנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 380 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ וזה כבר מספיק לביצועים משכנעים יותר עם נתון 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות. כמו בטסלה, לקוחות הדגם יוכלו בעתיד לרכוש חבילת ביצועים בעדכון OTA שתעלה את המומנט המרבי ל- 71.3 קג"מ ותקצר את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש ל-5.3 שניות. 

 

קיה EV9 תא הנוסעים
טכנולוגיה מתקדמת ואבזור עשיר.

כל הדגמים מצוידים בטכנולוגיית טעינה 800V המאפשרת טעינה בהספק של עד 350kW כך שב-15 דקות של טעינה ניתן להוסיף 239 ק"מ לטווח הנסיעה. טעינה ביתית תהיה אפשרית בהספק של 11kW או 22kW וכמו בשאר הדגמים של בסיס פלטפורמת E-GMP תוכלו לחבר מתאם לשקע הטעינה ולחבר מכשירי חשמל חיצוניים בהספק כולל של עד 3.7kW. קיה EV9 מצויד בנוסף בטכנולוגיית V2G המאפשר את חיבור הרכב לרשת החשמל הביתית.

 

יכולת אוטונומית ברמה 3:

את דגם EV9 GT-Line, קיה מתכננת לשווק בהמשך עם מערכת HDP - Highway Driving Pilot החדשה של החברה, זו מערכת שתאפשר לדגם נהיגה אוטונומית ברמה 3 שתתאפשר בזכות 15 חיישנים שונים כולל שני חיישני LiDAR שיסרקו את הסביבה ויספקו למערכת תמונת 3D מלאה של הסביבה בה נע הרכב. 

 

קיה EV9 GT Line
קיה EV9 GT Line.

קיה לא מרחיבה על המערכת אך לאור העבודה שהמערכת תאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 3 על הכביש המהיר אומרת לנו שהיא נעזרת במפות דיגיטליות בהפרדה גבוהה. בכל מקרה, כאשר המערכת תהיה זמינה היא תוכל לבצע נסיעה אוטונומית מלאה בכביש המהיר, כולל מעבר נתיב, עקיפת רכבים ועוד. 

 

טכנולוגיה מתקדמת לרווחת ובטיחות הנוסעים:

רוכשי EV9 יוכלו לשדרג את חווית הנסיעה בדגם באמצעות חנות אונליין שתאפשר באמצעות עדכוני OTA להוסיף לדגם מופע אורות, חבילת ביצועים, מערכת חניה אוטומטית מתקדמת RSPA 2 ועוד. חלק מהחבילות יהיו על בסיס תשלום חד פעמי וחלק אחר על בסיס תשלום חודשי.

 

קיה EV9
מושבי שורה שנייה מסתובבים.

מערכת החניה האוטומטית החדשה, RSPA 2, מאפשרת לנהג לבצע את החניה באופן אוטונומי לחלוטין מתוך הרכב או מחוצה לו באמצעות האפליקציה של הרכב במכשיר הנייד. המערכת הנוכחית של קיה מאפשרת הוצאה/הכנסה של הרכב למקום חניה רק בנסיעה קדימה/אחורה, המערכת החדשה תאפשר לעבור לצד מקום חניה (בניצב או במקביל) וברגע שהרכב אישר לנהג כי הוא איתר מקום חניה, פשוט לצאת מהרכב ולתת לרכב להשלים את המשימה. 

 

לצד זה נמצא מגוון מערכות מתקדמות, כגון בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת ניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לתוואי הדרך, מעבר נתיב אוטונומי, מפתח חכם בטכנולוגיית UWB (אייפון 11 ומעלה, סמסונג S21 פלוס ומעלה ועוד) בלימה אוטונומית לכל הכיוונים בעת חניה ועוד. 

 

קיה EV9 החשמלי
קיה EV9.

קיה EV9 מציג חלל תא נוסעים באווירת מיניוואן, כלומר חלל היוצר תחושה של מרחב פתוח ואוורירי במיוחד כאשר בדגמי השישה מושבים ניתן לסובב את המושבים בשורה השנייה ב-180 מעלות ליצירת טרקלין אחורי. כמובן שנמצא גם רשימת אבזור עשירה הכוללת בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים עם פתחי אוורור בתקרה, שקעי USB טייפ C לכל המושבים, משטח טעינה אלחוטי, עיסוי במושבים הקדמיים ובשורה השנייה (בדגמי 6 מושבים), מערכת סינון רעשים אקטיבית, מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית Meridian, תאורת אווירה עשירה,קיפול חשמלי למושבים, מול הנהג נמצא שני מסכי "12.3 וביניהם עוד מסל "5 ייעודי לשליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים - זאת למרות שיש גם ממשק פיסי לשליטה על בקרת האקלים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 23

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.