2021 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.
2021 קיה סורנטו החדש
קיה סורנטו החדש.

את כל הנתונים והפרטים על הסורנטו החדש תוכלו לקרוא בידיע שבקישור, כאן נתרכז בנתוני הביצועים וצריכת הדלק של הסורנטו החדש הנחשפים כעת לראשונה עם תחילת השיווק של הסורנטו החדש באירופה. נתוני צריכת הדלק בתקן WLTP מושפעים משמעותית מרמת האבזור וקוטר חישוקי הגלגלים אז קחו את הנתונים המופיעים כאן כנקודת ייחוס ולא כעובדה גמורה ביחס לגרסת הדגם שתשווק כאן בישראל.

 

בשלב זה הסורנטו החדש משווק באירופה עם שתי יחידות הנעה: 2.2 ליטר טורבו דיזל CDRi חדש עם הספק מרבי של 202 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים DCT כפולת מצמדים (במקום 8 הילוכים אוטומטית בדגם היוצא). יחידת ההנעה הנוספת היא יחידת הנעה היברידית עם מנוע 1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס ו-27 קג"מ לו מסייע מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ המשולב בתוך תיבת השישה הילוכים אוטומטית של הדגם (כמו באופטימה ההיברידית). ליחידה זו הספק כולל של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ וסוללת ליתיום-יון פולימר בקיבולת קטנה של 1.49kWh. את שתי יחידות ההנעה ניתן לקבל עם הנעה קדמית בלבד או כפולה AWD.

 

קיה סורנטו 2021 תא הנוסעים
שדרוג משמעותי לתא הנוסעים.

בשנה הבאה תצטרף להיצע גם יחידת הנעה היברידית פלאג-אין, שהוצגה לאחרונה עם הסנטה פה המחודש, המחליפה את המנוע החשמלי באחד חזק יותר עם הספק מרבי של 90 כ"ס ומצוידת בנוסף בסוללה גדולה יותר משמעותית בקיבולת של 13.9kWh שתאפשר טווח נסיעה חשמלי משמעותי ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד על למהירות של 135 קמ"ש. לדגם זה הספק כולל של 265 כ"ס והוא ישווק עם הנעה כפולה בלבד. בשוק האמריקאי לפחות, הסורנטו החדש יחליף את מנוע ה-3.6 ליטר V6 של הדגם הנוכחי (277 כ"ס ו-34.5 קג"מ במנוע ה-2.5 ליטר T-GDI החדש של קיה עם הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט מרבי של 42.7 קג"מ. 

 

2021 קיה סורנטו החדש
חזק וחסכוני יותר.

ביצועים וצריכת דלק: הסורנטו ההיברידי מייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות בדגם הנעה קדמית או 9.0 שניות בדגם הנעה כפולה, המהירות המרבית זהה ועומדת על 193 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם הנעה הכפולה וחישוקי "17 עומדת על 14.5 ק"מ לליטר.

 

2021 קיה סורנטו החדש
סורנטו החדש.

הסורנטו 2.2 דיזל מייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות בדגם הנעה קדמית ו-9.2 שניות בדגם הנעה כפולה (לעומת 9.4 שניות בדגם הנוכחי), המהירות המרבית זהה ועומדת על 202 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם הנעה כפולה עם חישוקי "19 עומדת על 14.9 ק"מ לליטר.

אם נתוני צריכת הדלק היו מתפרסמים בתקן NEDC, שהשימוש בו יופסק בתחילת השנה הבאה, היינו פוגשים נתונים מופרכים לרכב גדול שכזה, כגון 19.2 ק"מ לליטר בדגם ההיברידי עם הנעה קדמית או 17.5 ק"מ לליטר בדגם הדיזל הנעה כפולה. בכל מקרה, השורה התחתונה היא שהסורנטו החדש חסכוני יותר באופן משמעותי מהדגם היוצא.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.