צ'רי Omoda 5
צ'רי Omoda 5.
צ'רי Omoda 5
צ'רי Omoda 5.

קרסו מוטורס בע"מ, יבואנית רנו וניסאן בישראל, שחררה הודעה לבורסה בה היא הודיעה כי חתמה עם צ'רי הסינית על הסכם לשיווק הרכבים של צ'רי בישראל, בנזין או חשמליים. לפי ההודעה ההסכם שנחתם הוא למשך של 3 שנים כאשר בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם, יוארך ההסכם לתקופות נוספות בנות 3 שנים כל אחת. יבוא כלי הרכב כפוף לקבלת רישיון יבואן ישיר ממשרד התחבורה. 

 

כאמור בהודעה, קרסו מוטורס תשווק את רכבי הבנזין והחשמליים של צ'רי, בתחום הרכבים החשמליים הדגם החשוב ביותר של צ'רי אותו נפגוש בישראל לקראת סוף השנה הוא צ'רי eQ5 שהוא הרכב החשמלי הייעודי הראשון של החברה. 

 

צ'רי eQ5
צ'רי eQ5.

צ'רי eQ5 הוא קרוסאובר מהסדר גודל של סקודה אניאק, כלומר קרוסאובר גדול יחסית באורך של 4.63 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.83 מטר. צ'רי eQ5 הוצג לראשונה בשנת 2020 ובשנת 2022 הדגם זכה לעדכון קל ליחידות ההנעה החשמליות (הנעה אחורית) כך שכעת לדגם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 30 קג"מ, נתונים דומים בערך לכל רכב חשמלי אחר מסין. 

 

הדגם מצויד בסוללה בקיבלות של 70.1kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 510 ק"מ בתקן NEDC המיושן, בתקן WLTP העדכני תצפו למשהו קרוב יותר ל-450 ק"מ. כמו מרבית הרכבים מסין הדגם מצויד בשלב זה, בסין לפחות, במטען פנימי איטי כך שטעינה מלאה דורשת המתנה של כ-13 שעות, לדגם יש גם יכולת טעינה מהירה כך שטעינה של 30-80 אחוז דורשת המתנה של 30 דקות. 

 

צ'רי eQS
צ'רי eQS.

בתחום דגמי הבנזין, הדגם שנראה הכי רלוונטי לשוק הישראלי הוא צ'רי Omoda 5 שהוצג השנה, מדובר בקרוסאובר קופה קומפקטי עם אורל של 4.40 מטר, רוחב של 1.83 מטר ובסיס גלגלים של 2.63 מטר. הדגם ישווק בסין עם מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 197 כ"ס ומומנט מרבי של 29.6 קג"מ והוא משודך לתיבת 7 הילוכים DCT או מנוע 1.5 ליטר טורבו 155 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רציפה CVT. 

 

צ'רי Omoda 5
צ'רי Omoda 5.

צ'רי הוא אחד ממותגי הרכב הוותיקים בשוק הסיני, החברה הוקמה לפני 25 שנה והיא משווקת רכבים ב-22 מדינות מחוץ לסין, בעיקר שווקים מתפתחים כמו מצרים, דרום אמריקה ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 28

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.