ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר - קלאסי אך טכנולוגי במיוחד.
ריינג' רובר וולאר
ריינג' רובר וולאר - קלאסי אך טכנולוגי במיוחד.

ריינג' רובר Velar הוא בן חדש למשפחת דגמי הריינג' רובר ומצויד בשפע של טכנולוגיה ועיצוב מרהיב בכדי לגנוב לקוחות ממרצדס, ב.מ.וו או פורשה.

 

באירוע שנערך אמש בלונדון, וטרם החשיפה הציבורית בתערוכת ז'נבה, לנד רובר חשפה את הקרוסאובר החדש שלה, ריינג' רובר וואלר (Valer). הוואלר, החלוק מכלולים רבים עם יגואר F פייס, משלים את הפער בין האיווק לבין הספורט ונושא תג מחיר תחרותי של $49,900 בשוק האמריקאי, נמוך משמעותית מזה של הספורט.

 

עם אורך של 4.80 מטר, רוחב של 1.93 מטר, גובה של 1.665 מטר ובסיס גלגלים של 2,847 מ"מ, ה-וולאר קטן מרכבים כגון ב.מ.וו X5 או אודי Q7 אך גדול מה- X3 או Q5. לדגם נפח תא מטען של 673 ליטר אותו ניתן להגדיל לכדי 1,731 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

 

הוואלר זכה לעיצוב שהוא הכלאה מוצלחת במיוחד בין הריינג' רובר ספורט, המעניק לדגם את הנוכחות "הריינג' רוברית”, לבין האיוויק שתורם את מראה הקופה. העיצוב הפנימי אמנם מוכר לנו משאר דגמי החברה – קלאסי, נקי ויוקרתי - אך הוא כולל קונסולה מרכזית שעד היום פגשנו ברכבי קונספט בלבד עם מעבר כמעט מוחלט למסכי ומשטחי מגע. לא רק שהקונסולה המרכזית כוללת רק שלושה כפתורים פיזיים ושני מסכי “10, אלא גם הכפתורים שעל גלגל ההגה הוחלפו (חלקית) במשטחים רגישים למגע.

ה-וולאר הוא אמנם רכב פנאי מכוון כביש, אך גם הוא נאמן למסורת השטח של החברה והוא ישווק כסטנדרט עם מערכת הנעה כפולה קבועה, בורר מצבי שטח ומערכת בקרת ירידה במדרון וכן יכולת מעבר מכשול מים עד גובה של 65 ס"מ. בצד הניהוג ויכולות הכביש, מערכת ההנעה שולטת על המומנט הנשלח לכל גלגל ומערכת השולטת על הבלימה בכל גלגל בנפרד מאפשרת "ניהוג וקטורי".

 

כאופציה, הדגם מצויד בתאורה ראשית בטכנולוגיית לייזר (Matrix-Laser LED) אדפטיבית המאירה למרחק של עד 550 מטר מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך. לוח מחוונים כולל מסך "12.3 ודגמי ה- V6 של הוולאר מצוידים כסטנדרט בקפיצי אוויר נשלטים אלקטרונית המאפשרים לשנות את גובה המרכב ושומרים על מרכב מאוזן בהתאם למשקל המועמס על הרכב.

 

היצע המנועים בדגם כולל מנועי 2.0 ליטר ו-3.0 ליטר V6, מנועי ה-2.0 ליטר הם ממשפחת מנועי האינג'ניום החדשה של לנד רובר-יגואר. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו בנזין מייצר הספק מרבי של 250 כ"ס ומנוע ה-3.0 ליטר V6 המצויד במגדש-על מייצר הספק מרבי של 380 כ"ס. מנוע ה-2.0 ליטר טורבו דיזל מוצע בשתי גרסאות הספק של 180 ו-240 כ"ס ומנוע ה-3.0 ליטר V6 טורבו דיזל מייצר הספק מרבי של 300 כ"ס (נתונים מלאים בגלריה). כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולרשות הנהג בורר מצבי נהיגה.

 

תגיות: לנד רובר
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.