ריינג' רובר ספורט החדש 2023
ריינג' רובר ספורט החדש.
ריינג' רובר ספורט החדש 2023
ריינג' רובר ספורט החדש.

חברת המזרח, יבואנית דגמי לנד רובר בישראל, משיקה את דגמי 2023 החדשים של לנד רובר ריינג' רובר ספורט, ההצעה של לנד רובר לרכב פנאי יוקרתי עם אופי ספורטיבי ומתחרה ישיר לגרסאות הבכירות של פורשה קאיין. ריינג' רובר ספורט החדש ישווק בשלב זה ברמת הגימור הגבוהה Dynamic HSE ובשנת ההשקה גם בגרסת First Edition אקסקלוסיבית, אליהן תוכלו להצמיד מנוע דיזל 3.0 ליטר או שתי מערכות הנעה היברידיות פלאג-אין, PHEV 440 או PHEV 510.

 

ריינג' רובר ספורט החדש הוא דגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת MLA-Flex שהוצגה לראשונה אשתקד עם הריינג' רובר החדש. זו פלטפורמה שתוכננה מראש לשאת ביעילות מערכת הנעה רגילה, היברידית פלאג-אין או חשמלית מלא, את מערכת ההנעה האחרונה נפגוש בדגם בשנת 2024. 

 

2023 ריינג' רובר ספורט
ריינג' רובר ספורט החדש.

מכל זווית שלא תסתכלו על הדגם הוא מזוהה מיד כדגם ממשפחת דגמי ריינג' רובר, הריינג' רובר ספורט מציג עיצוב שהוא בין משהו בין העיצוב קופה של הוולאר לבין העיצוב הזקוף המעודן יותר של הריינג' רובר הבכיר. זו אבולוציה מודרנית לעיצוב של הדגם היוצא והתוצאה בהחלט מרשימה ודינאמית למראה. לריינג' רובר ספורט החדש אורך של 4,946 מ"מ, רוחב של 2,047 מ"מ, גובה של 1,820 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,997 מ"מ, כלומר בעיקר ארוך יותר ב-95 מ"מ ועם תוספת של 74 מ"מ לבסיס הגלגלים. 

 

2023 ריינג' רובר ספורט
אלגנטי, ספורטיבי וטכנולוגי.

 

בשלב זה כאמור ריינג' רובר ספורט החדש יהיה זמין לרכישה בישראל עם מנוע דיזל אחד, בשני הספקים, ובשני דגמי פלאג-אין חזקים. בהמשך יהיה ניתן להזמין גם את דגמי הבנזין P400 בהספק של 400 כ"ס או P530 עם מנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו V8 בהספק של 530 כ"ס - מנוע מתוצרת ב.מ.וו. 

 

דגם הדיזל D300 מצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל עם סיוע היברידי 48V המייצר הספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.6 שניות ולמהירות מרבית של 218 קמ"ש. דגם הדיזל D350 מצויד באותו מנוע אך בהספק מרבי של 350 כ"ס ומומנט מרבי של 70 קג"מ וכאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות ולמהירות מרבית של 243 קמ"ש. 

 

דגם הפלאג-אין PHEV 440 מבוסס על מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו בנזין ולגרסה זו הספק משולב של 440 כ"ס ומומנט מרבי של 62 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.8 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש. דגם הפלאג-אין הבכיר PHEV 510 מצויד במנועים חשמליים חזקים יותר כך שההספק המשולב עומד על 510 כ"ס והמומנט המרבי על 70 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.4 שניות ולמהירות מרבית של 242 קמ"ש. שני דגמי הפלאג-אין מצוידים בסוללה גדולה במיוחד בקיבלות נטו של 35kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי משמעותי של 110 ק"מ ונסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 140 קמ"ש. את הסוללה ניתן להטעין גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 50kW (זמן טעינה עד 80% כ-40 דקות). 

 

2023 ריינג' רובר ספורט
מתלי אוויר כסטנדרט.

ריינג' רובר ספורט החדש מצויד כסטנדרט במתלי אוויר חדשים עם בולמים אדפטיביים ועם נפח משתנה של קפיצי האוויר המאפשר לעבור ממצב נוחות ושטח למצב ספורט עם שליטה הדוקה יותר על המרכב. בחלק מהדגמים (PHEV 510) נמצא בנוסף מערכת היגוי אחורית ומוטות מייצבים אקטיביים 48V. הדגם אמנם מיועד בעיקר לכביש אך כיאה לדגם של לנד רובר גם כאן נמצא את מערכת בקרת השטח Terrain Response הכוללת, בין היתר, את שינוי גובה המרכב בהתאם למצב הנבחר (מרווח גחון של 21.6 ס"מ עד 28.1 ס"מ), בקרת שיוט לזחילה בשטח, אפשרות למעבר מים עד לגובה של 90 ס"מ ועוד.  

 

2023 ריינג' רובר ספורט
ריינג' רובר ספורט החדש.

כניסה אל תא הנוסעים של כל דגמי ריינג' רובר היא חוויה נעימה מאוד וזה לא שונה בריינג' רובר ספורט החדש, זה כמובן לא אמור להפתיע שכן למעט מבנה הקונסולה בין המושבים העיצוב זהה למוכר לנו מהריינג' רובר הבכיר יותר. את האווירה הדינמית יותר הריינג' רובר ספורט מספק באמצעות שילובי צבעים שונים, עיצוב ספורטיבי יותר לגלגל הגה, שימוש בחומרי גימור אחרים על הצד המתכתי/כהה יותר ותקרה כהה מאלקנטרה. בנוסף, המושבים בריינג' רובר ספורט נמוכים יותר ב-20 מ"מ מאלו של הריינג' רובר בכדי לספק תחושה "הדוקה" יותר של תא נוסעים העוטף את הנהג לעומת תחושת ה"ריחוף" האוורירית של הריינג' רובר. 

 

2023 ריינג' רובר ספורט
ריינג' רובר ספורט החדש.

מעבר לשפע של חומרים איכותיים העוטפים את תא הנוסעים וגימור מוקפד, הדגם מצויד במערכת Pivi PRO החדשה והמתקדמת של לנד רובר-יגואר, כאן היא משלבת לוח מחוונים דיגטלי עם מסך "13.7 ומסך מגע קמור בגודל של "13.1. המערכת כוללת את כל מה שאפשר לצפות לו ממערכת מודרנית כגון תפעול קולי (אלקסה של אמזון), עדכוני OTA, הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד. לצד זה נוכל למצוא שפע של אבזור נוחות כגון בקרת אקלים מפוצל ל2 או 4 אזורים בהתאם לרמת הגימור, תאורה ראשית דיגיטלית אדפטיבית, משטח טעינה אלחוטי 15W, מערכת שמע פרימיום מבית Meridian, חימום ואוורור למושבים, מערכת סינון רעשים אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ועוד ועוד. 2023 ריינג' רובר ספורט - מפרט טכני מלא להורדה.

2023 ריינג' רובר ספורט - מחירון

דגם מחיר מחירון
ריינג' רובר ספורט D300 Dynamic HSE ₪758,100
ריינג' רובר ספורט D350 First Edition ₪856,800
ריינג' רובר ספורט PHEV 440 Dynamic HSE ₪790,300
ריינג' רובר ספורט PHEV 510 First Edition ₪935,900

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 22

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.