גדעון סער
הליך מנהלי לעבירות ברירת משפט (צילום: משה מילנר).
גדעון סער
הליך מנהלי לעבירות ברירת משפט (צילום: משה מילנר).

כל מי שאי פעם ניגש להליך פלילי בתחום התחבורה מכיר את הכאוס השורר בבתי המשפט לתעבורה בשל העמוס הגדול על המערכת עם מעל ל-150,000 תיקים בשנה המגיעים לפתחו של בית המשפט המונה רק כמה עשרות שופטים.

 

העומס הזה יוצר מצב בלתי נסבל המנוע טיפול יעיל ומהיר בנהגים אשר ביצעו עבירות חמורות כגון תאונות, נהיגה ללא רישיון ועוד. בכדי לאפשר לבית המשפט להתעסק בעבירות החמורות, שר המשפטים שר המשפטים גדעון סער יוזם את העברת הטיפול בעבירות תעבורה מסוג "ברירת משפט" למישור המנהלי במקום זה הפלילי.

 

עיקרי הרפורמה:

  • יוקם בית דין מנהלי לתעבורה במשרד המשפטים, שיפעל כערכאה ראשונה לטיפול בהפרות תעבורה מסוג ברירת משפט.
  • הדיונים בבית הדין יתנהלו בעיקרם באמצעים טכנולוגיים, באמצעות ממשק דיגיטלי. באם יידרש דיון פרונטלי, הוא יתקיים באמצעים טכנולוגיים מבלי להידרש להגיע פיזית, פרט למקרים חריגים.
  • יוקם מרשם תעבורה מנהלי בדבר הפרות תעבורה בגינן ניתנה הודעת תשלום (קנס ונקודות).

שר המשפטים סער מסר: "העברת הטיפול בעבירות תעבורה למישור המנהלי מבטא גישה של דה פליליזציה בה אני מאמין ושהיא חיונית מאי פעם למערכת כפי שהבהרתי עם כניסתי לתפקיד. הרפורמה תמנע ריבוי הליכים פליליים ותמנע הגעה מיותרת לבתי המשפט ע"י שימוש באמצעים דיגיטליים".

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.