2026 דודג' צ'ארג'ר החדשה עם מנוע בנזין V6
דודג' צ'ארג'ר Sixpack החדשה - חוזרת לנשום אוויר.
2026 דודג' צ'ארג'ר החדשה עם מנוע בנזין V6
דודג' צ'ארג'ר Sixpack החדשה - חוזרת לנשום אוויר.

כשנה וחצי לאחר שהשיקה את הגרסאות החשמליות של הצ'ארג'ר החדשה, דודג', כפי שהבטיחה, מציגה כעת את גרסאות הבנזין של הדגם שזכו לכינוי Sixpack המציין את המעבר למנועי שישה צילינדרים טווין-טורבו במקום מנועי V8 אטמורפיים בכל הדגמים הקודמים - למעט דגמי SRT Hellcat הקיצוניים בהם המנוע זכה לתוספת של מגד-על. כמו בדגם החשמלי, את הצ'ארג'ר סיקס-פק תוכלו לרכוש במרכב 3 דלתות או 5 דלתות ליפטבק. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

לפני שנספר לכם על המנועים, נציין עוד חידוש משמעותי בדגם וזה המעבר למערכת הנעה כפולה AWD במקום הנעה אחורית בלבד כמו בכל הדורות הקודמים של הדגם. דודג' מבטיחה כי זו מערכת הנעה כפולה עם תעדוף ברור לציר האחורי כולל האפשרות להעברת כל הכוח רק אל הגלגלים מאחור כך שג'ו האמריקאי חובב מכוניות השרירים עדיין יוכל לבצע "שריפת צמיגים" מתי שירצה בכך. 

 

דודג' צ'ארג'ר V6 החדשה 2026
במרכב 3 דלתות או 5 דלתות.

מנוע ה- השישה צילינדרים שישרת את הצ'ארג'ר החדשה הוא מנוע הוריקן של קבוצת סטלנטיס שהוצג לפני כשלוש שנים כתחליף למנועי ה- V8 האטמוספריים בקבוצה. סביר להניח כי המנוע עבר מקצה שינויים ושדרוגים לפני שהוא הוכנס לצ'ארג'ר, אך עקרונית זה מנוע בנפח 3.0 ליטר המצויד בשני מגדשי טורבו והוא משווק בשתי גרסאות, האחת עם יחס דחיסה של 10.5:1 ולחץ גדישה של עד 22psi והשנייה, החזקה יותר, עם יחס דחיסה של 9.5:1 ולחץ גדישה גבוה יותר של עד 25psi. 

 

בשורה התחתונה רוכשי האצ'ארג'ר החדשה יכולים לבחור מבין דגם R/T הבסיסי עם הספק מרבי של 420 כ"ס ומומנט מרבי של 64.7 קג"מ או בדגם Scat Pack עם הספק מרבי של 550 כ"ס ומומנט מרבי של 73.4 קג"מ כאשר לדגם זה נתון 0-100 קמ"ש של 4.0 שניות. בשני המקרים מדובר בשיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא למרות שעם כאלו נתונים והנעה כפולה היינו מצפים לנתון קצת מהיר יותר, אולי זה בשל ביצועי תיבת השמונה הילוכים 880RE של הדגם. 

 

דודג' צ'ארג'ר בנזין החדשה 2026
לראשונה עם הנעה כפולה.

 לא משנה באיזו גרסה של הצ'ארג'ר החדשה תבחרו, בכולן תקבלו דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מאחור וכן במערכת בקרת יציאה מהמקום המאפשרת לנהג לבחור את הסל"ד עליו המנוע ישמור. לצד זה דגמי Scat Pack מצוידים כסטנדרט במערכת הכי אמריקנית שיכולה להיות - Line Lock. בלחיצת כפתור המערכת נועלת את הבלמים הקדמיים ומשחררת את המצמדים של הדיפרנציאל המרכזי כך שכל הכוח עובר לאחור בלבד כדי סתם לשרוף צמיגים או כדי לחמם אותם לקראת מרוץ דראג.  

 

עם מערך מתלים רב חיבורי מלפנים ומאחור, דודג' מבטיחה כי הצ'אלנג'ר Sixpack החדשה מציגה שיפור מקיף ביכולות הדינמיות ובשליטה על המרכב. כנראה בהשראת הדגם החשמלי, מערכת הבלימה כאן היא אלחוטית (Brake by Wire) ובדגם Scat Pack הבכיר תזכו לשדרוג הכולל קליפרים קדמיים של ברמבו עם 6 בוכנות וצלחות בלימה גדולות (380X36 מ"מ מלפנים ו-360X32 מ"מ מאחור). 

 

2026 דודג' צ'ארג'ר החדשה V6
מכסה מנוע חדש עם מקום למנוע הבנזין.

במבט ראשון תתקשו להבחין בהבדלים ויזואליים לעומת הגרסה החשמלית, אך אפשר לומר כי סימן הזיהוי העיקרי הוא הבליטה על מכסה המנוע שנמצאת שם פשוט כי מנוע בנזין הרבה יותר גדול וגבוה ממנוע חשמלי. סופיות מערכת פליטה בולטות? לא בדגם הבסיס בו הן בכלל מוסתרות וגם בדגם Scat Pack יש משהו מינימלי מאוד. מה עם תא הנוסעים? גם הוא זהה לחלוטין למעט כמובן תצוגה ייעודית שונה במסכים בכל הקשור למערכת ההנעה. 

 

דודג' צ'ארג'ר החדשה 2026 תא הנוסעים
זהה למוכר לנו מהדגם החשמלי.

דודג' אמנם תכננה מראש לשווק את הצ'ארג'ר החדשה עם מנוע בנזין ועל כך היא הצהירה עוד ביום בו היא הציגה את הגרסה החשמלית, אך אין ספק שזה בכל מקרה צעד מתבקש לאור המכירות המדשדשות של הגרסה החשמלית לדגם, כנראה שחובבי מכוניות שרירים בארה"ב עדיין לא מוכנים לבצע את המעבר להנעה חשמלית. סביר להניח שגם המחיר משחק כאן תפקיד שכן הקסם של מכוניות שרירים אמריקאיות היה תמיד הרבה כוח במחיר "עממי" יחסית, בגרסאות הבסיס לפחות, וזה לא היה המצב עם הגרסאות החשמליות של הצ'ארג'ר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובות 23

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.