בחודש פברואר האחרון מרצדס הודיעה כי היא החלה בניסוי בתנאי אמת בסוללות מצב מוצק אשר הוטמעה במרצדס EQS, ספינת הדגל החשמלית של מרצדס. את המסלול באורך של 1205 ק"מ בין שטוטגארט בגרמניה למאלמו בשוודיה מרצדס EQS עם סוללת מצב מוצק סיימה כאשר על לוח המחוונים הוצג טווח של 135 ק"מ שנותר בסוללה.
פיתוח הסוללה הוא תוצר של שיתוף פעולה עם חטיבת המנועים של מרצדס הבכירה של מרצדס שמפתחת מנועים גם לפורמולה 1 וחברת Factorial Energy שאחראית על פיתוח התאים והכנתם לייצור המוני.

לפי מרצדס לסוללה צפיפות אנרגטית גבוהה של 450 Wh/kg ועל אותו גודל סוללה ומשקל סוללת מצב מוצק תוכל להגדיל את טווח הנסיעה בכ-25%, בפועל, בהתאם לנתונים שהושגו בתנאי אמת, זו תוספת של כ-50% לעומת הסוללות של דגם EQS הנוכחי.
לפני שאתם חולמים על רכב חשמלי עם סוללת מצב מוצק, מרצדס מציינת כי שילוב של סוללות מצב מוצק בדגמי החברה יקרה רק לקראת סוף העשור הנוכחי. כמובן שמרצדס לא לבד במרוץ להפוך את סוללות מצב מוצק ממוצר מעבדה למוצר בייצור המוני, גם טויוטה מתכננת להשיק סוללות מצב מוצק לקראת סוף העשור, כך גם ב.מ.וו שגם היא החלה לאחרונה בניסוי בתנאי אמת בסוללת מצב מוצק שהוטמעה בדגם i7 החשמלי. כמובן שגם הסינים במשחק הזה ועוד חברות שמנסות להתמודד עם האתגר של להצליח להגיע לייצור המוני של סוללות מצב מוצק.